{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Billig dæmpning af dørsiderne? {{forumTopicSubject}}

Vil lige høre om nogen herinde kender til et billibt alternativ til at dæmpe mine dørsider i bilen?

Jeg havde tænkt mig at hive plastic membranen ud (den plasticpose i midten af døren, der holder regnvand og fugt ude), og så sætte nogle bitumen måtter i, istedet.

Men de koster jo en bondegård.

Så er der nogle der kender en anden fiks måde, at klare problemet med plasticmembranen, blafre / spiller med?

Eller bare har nogle gode råd, ang. dæmpning af dørene?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig dæmpning af dørsiderne?
  • #1   9. dec 2007 Skal det være billigt kan du få noget asfaltpap i Meca, Thansen osv. Men plastikken på døren skal sættes på igen og lukkes tæt, ellers risikere du fugt i bilen smiley

• #2   9. dec 2007 Lars H -> Del løsning springer jeg over, da det suger vand / fugt og vil resultere i mug og rust smiley

Christina J -> Det er jo netop plasticen jeg har problemerne med. smiley (Derfor jeg skrev bitumen som mit forslag).
    Desuden vil jeg ikke kunne klæbe noget på ydersiden af døren. Da den sejler i pava.

Nogle forslag til et billigt alternativ til bitumen dæmpemåtter?

• #3   9. dec 2007 Det er faktisk vigtigere at få dæmpet dørpladen, så af med den PAVA hvor der skal monteres dæmpeplader evt. med renset benzin ell. lign. ellers falder skidtet ned efter kort tid !!
    Og den pt. billigste løsning er asfalt-/blygummi plader (har mange navne) fra HN, TH eller Biltema !

• #4   9. dec 2007 HOV.. glemte helt at fortælle gunden til at jeg anbefaler dørsiden.
    Højtallerendens værste fjende er resonanser, og dem er der uhyggelig mange af i dør,.. ja og for den sags skyld også i resten af bilen. Men døren er en soundkiller og derfor vigtig at dæmpe så godt som muligt !

• #5   9. dec 2007 Zisser -> Problemet er plasticmembranen.. Den blafre så højt, at den overdøver musikken..

• #6   9. dec 2007 .. det lyder voldsomt, ....SÅ der er ikke andet at gøre end at skillle døren ad og finde problemet !

• #7   9. dec 2007 Prøver igen:
    Problemet er plasticmembranen.. Den blafre så højt, at den overdøver musikken..

Også forklaret på en anden måde:
    Problemet ER fundet. Det er plasticmembranen.
    Jeg spørg så:

Hvad kan jeg gøre ved det?
    Havde overvejet at skifte plasticmembranen ud med nogle bitumen måtter. Men de koster jo en bondegård.

• #8   9. dec 2007 ..tjaa. .. kender ikke præcis konstruktionen i din dør, men det bør være muligt at evt. skifte den med en anden membran eller gøre den nuværende ENDNU bedre fast !
    Om et par bitumin plader kan afhjælpe den blafring tør jeg ikke svare på !
    Dog findes der altid en løsning smiley

Kommentér på:
Billig dæmpning af dørsiderne?

Annonce