Dørsider spiller med i Corsa {{forumTopicSubject}}
Jeg har købt den her nye Corsa F model, og efter at ha rodet lidt med optimering af lyden via tonekontrollerne, lyder anlægget faktisk overraskende godt i betragtning af det blot er et standardanlæg, tilmed i en relativt billig bil
Men hold nu k... hvor de dørsider rasler og støjer når jeg spiller bare lidt højere end gennemsnittet med noget basrig musik. Har aldrig haft det problem med tidligere biler jeg har haft, og jeg har haft en pæn del Opel'er. (Dog undtaget Alfa Romeo Mito, den skramlede også utåleligt i dørsiderne)
Er det relativt nemt at fikse? Tænker ikke det skyldes manglende dæmpning på dørsiderne, men snarere noget løst plastskrammel lige omkring dér hvor skruerne holder dørbeklædningen fast, for der skal blot holdes en hånd på stedet før problemet forsvinder/dæmpes kraftigt Men jeg er ikke expert på området, hvad mener I?
Gider ikke bruge en mindre formue på problemet hvis det bliver for omstændigt. Men hvis det laves relativt nemt og billigt, er jeg lydhør?
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 5.481
aug 2021
Følgere: 18 Emner: 4 Svar: 13
Som sagt har jeg ikke oplevet det i mine tidligere biler en enkelt model undtaget, og de var næppe heller dæmpet
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Hæng et par havefliser med passende udskæring ind i dørsiderne og den indre resonas er fordampet som dug for solen.
MVH KP
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Men stop nu med at tro det er alt muligt andet... Det er resonansstøj, som der kun er 1 rigtig løsning på... dæmpning.,..
aug 2021
Følgere: 18 Emner: 4 Svar: 13
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Det er egentlig ikke så dyrt... Et dørkit som det kaldes kan få til små 250 - 300 kr... Det vil hjælpe en hel del... Og montering er nemt, det kan du sagtens klare selv...
kan se du er fra sydsjælland... Hvis det er kan jeg godt lave monteringen...
Men send en PB omkring det så...
Dørsider spiller med i Corsa