{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Bjørn B
Bjørn B
Følgere: 18 Emner: 4 Svar: 13

Dørsider spiller med i Corsa {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt den her nye Corsa F model, og efter at ha rodet lidt med optimering af lyden via tonekontrollerne, lyder anlægget faktisk overraskende godt i betragtning af det blot er et standardanlæg, tilmed i en relativt billig bil

Men hold nu k... hvor de dørsider rasler og støjer når jeg spiller bare lidt højere end gennemsnittet med noget basrig musik. Har aldrig haft det problem med tidligere biler jeg har haft, og jeg har haft en pæn del Opel'er. (Dog undtaget Alfa Romeo Mito, den skramlede også utåleligt i dørsiderne)
Er det relativt nemt at fikse? Tænker ikke det skyldes manglende dæmpning på dørsiderne, men snarere noget løst plastskrammel lige omkring dér hvor skruerne holder dørbeklædningen fast, for der skal blot holdes en hånd på stedet før problemet forsvinder/dæmpes kraftigt Men jeg er ikke expert på området, hvad mener I?

Gider ikke bruge en mindre formue på problemet hvis det bliver for omstændigt. Men hvis det laves relativt nemt og billigt, er jeg lydhør?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dørsider spiller med i Corsa
  • #1   21. aug 2021 Der er intet støjdæmpning i/på dørsiderne, smid butyl i døren og skum på dørsiden, det bliver du glad for og det øger komforten markant smiley

• Bjørn B
    Bjørn B Tilmeldt:
    aug 2021

#2   22. aug 2021 Det er muligt, men 100.000 kroners spørgmålet her er om det er den manglende dæmpning som forudsager de her skramlelyde, for det tvivler jeg nu lidt på??
    Som sagt har jeg ikke oplevet det i mine tidligere biler en enkelt model undtaget, og de var næppe heller dæmpet

• #3   22. aug 2021 Hej
    Hæng et par havefliser med passende udskæring ind i dørsiderne og den indre resonas er fordampet som dug for solen.
    MVH KP

• #4   23. aug 2021 Dæmpning vil tage problemet... jeg kan godt se du helt vil undgå at bruge den rigtige løsning men biler er generelt ikke dæmpet på plastikdørsiden... Så dæmp dørene, så er problemet løst og det vil også hjælpe på lyden fra højttalerne, og give bedre køre komfort grundet lidt mindre støj... ren Win/Win...

Men stop nu med at tro det er alt muligt andet... Det er resonansstøj, som der kun er 1 rigtig løsning på... dæmpning.,..

• Bjørn B
    Bjørn B Tilmeldt:
    aug 2021

#5   23. aug 2021 Og hvad vil sådan en operation koste? Går udfra det bare er selve dørsiderne der skal dæmpes nu det er dem som spiller med? Er helt med på blygummi på selve metallet af dørene forbedrer lyden, men nu er det blot den irriterende resonans lyd jeg vil til livs

• #6   23. aug 2021 Faktisk kan du bruge nogle få stykker blygummi på plastik dørsiden også... Det giver lidt mere vægt, og gør den sværere at få til at resonere med... En god isolator (En god vandafvisende skumplade...) Ikke det der hundetæppe som sælge i discount butikker som "dæmpning"... Det suger vand som en svamp...

Det er egentlig ikke så dyrt... Et dørkit som det kaldes kan få til små 250 - 300 kr... Det vil hjælpe en hel del... Og montering er nemt, det kan du sagtens klare selv...
    kan se du er fra sydsjælland... Hvis det er kan jeg godt lave monteringen...
    Men send en PB omkring det så...

Kommentér på:
Dørsider spiller med i Corsa

Annonce