{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.289 visninger | Oprettet:

den nye Xzound AVX100 7" Headunit 2008 {{forumTopicSubject}}

der er så utrolig mange delte meninger, men alligevel har jeg hørt at den nye model skulle have ganske udmærket lyd og skulle snildt kunne trække Rainbow Germanium som jeg skal have i bilen.

er den virkelig så dårlig, og hvis der er en fejl får man jo bare lortet byttet?..

skal jeg helt holde mig fra den, eller kan den bruges?..

ved der er 1000 andre forum emner om det her, men ingen af dem giver svar på spørgsmålet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  den nye Xzound AVX100 7" Headunit 2008
  • #1   29. apr 2008 jeg ved intet om den nye desværre, kan kun sige den jeg havde for nogle år siden lavede ridser i alle mine cder

• #2   29. apr 2008 den er fin... de er blevet opgraderet så de virker helt som de skal...

og lyden er såmænd udemærket og så koster den jo ikke alverden

• #3   29. apr 2008 og du har jo 2 års reklamationsret

• #4   29. apr 2008 Kan sige at den nye 08 model er opdateret i softwaren så der er ingen problemer der..

• #5   29. apr 2008 hej igen...
    det var også noget i den retning jeg havde hørt, men så tager jeg ned og køber den i morgen, tak for svarene

• #6   29. apr 2008 Uanset hvor OK lyden er i de "opdaterede" versioner, så er det da godt at sætte cykeldæk på en Ferrari, hvis du vil drive et sæt Germanium fra en HU af den kaliber...

• #7   29. apr 2008 essal aka aze:

tror du ikke den kan klare det med okay lyd eller hva mener du?

• #8   29. apr 2008 Martin: Jo, den kan som sådan sagtens klare det, og havde du haft et par højttalere til 500,- kr ville det også være dimensioneret ok.
    Men når vi snakker Germanium er vi altså oppe i en kvalitet der kræver et meget dynamisk og veldefineret lydbillede, hvis du overhovedet skal have noget ud af at du har et sæt super højttalere.

Jeg forstår slet ikke hvordan dit valg er faldet på en HU af den kaliber, med det super sæt et Germanium er.

Jeg ville for det første ikke vælge en 1DIN med flip-out skærm da der i den grad er gået på kompromis med det lydmæssige, for at få plads til så meget.
    Og skal det endlig være, ville jeg helt klart vælge noget andet end Xsound.
    Jeg har ikke noget imod Xsound ifht hvad det koster, men i denne sammenhæng skal du altså op i en anden klasse...

• #9   29. apr 2008 essal aka aze. :
    er bange for du har ret..

får carsound til at smække det hele, i så køber en JVC KW-XG701
    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=6218&pk=2
    med i stedet, burde være en del bedre smiley

• #10   29. apr 2008 Må man spørge hvordan din opsætning ellers ser ud?
    Jeg mener, hvis du kører med Germanium er den lydmæssige stil lagt ganske højt.
    Jeg har selv et sæt Rainbow SLC365.25 samt 2x Audison SRX2 (brokoblet til hver kanal) og en Clarion DXZ958 HU.
    Jeg ville ALDRIG vælge en JVC HU til at trække et sæt højttalere som disse, og i dit tilfælde ville jeg slet ikke.
    JVC er fint, men lydmæssigt er det altså ikke der de lægger deres flid.

Jeg ville personligt vælge en Clarion DXZ788, eller andet i den klasse....

• #11   29. apr 2008 essal aka aze:

regner med at det bliver nogenlunde sårn her:

BAS: MDS FS300SB i dobbeltkasse
    Forstærker: MDS C4
    Komponentsæt: Rainbow CS230.25 Germanium (carsound selv der anbefalede mig dem da de skal sidde i standard hullerne i bilen og dem man får mest ud af så)
    og så nogen tilsvarende højttalere bagi..

og så en HU men ville godt have haft 2din da det pynter helt vildt

• #12   29. apr 2008 OK. Det ser fint ud.
    Jeg ville dog umiddelbart vælge en forstærker fra en højere serie end Classic, til de enheder og den sub.

2DIN er absolut pænest, så det kan jeg godt følge dig i.
    Men jeg ville dog lige søge op på hvilken 2DIN enhed der kommer op på et passende niveau, og som har 4 eller flere linieudgange...

• #13   29. apr 2008 essal aka aze:

tager ned til carsound her på fredag regner jeg med, de skal lige se om der kan komme 6,5" i standard hullerne eller om jeg må "nøjes" med 5,25" germanium..
    så må de vel kunne anbefale noget hvis jeg siger hva for en bas og højttalere der skal i..

men mange tak for svarene , fik da en del at tænke over nu smiley

• #14   29. apr 2008 Martin: God idé, de kan helt sikkert hjælpe dig...

Selv tak...

• Max m
    Max m Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Svar: 15
    #15   30. apr 2008 Hej Martin. godt at se at du kom over din hjerneblødning med x-sound. hvad tænkte du på? Det ser ud som om du har en pegeout 206, og der kan snilt side 6,5 " MDS C4 er ikke umidelbart en forstærker jeg ville vælge. prøv at kigge på Audison eller Genesis i stedet. Alternativt kan jeg anbefale Dansk audio teknik i kbh. hvis du bor i det område. Carsound er gode men Dansk audio teknik ved virkeligt hvad det drejer sig om.

• #16   30. apr 2008 max M har en peugeot 307, kan der 6½" sidde i den?

• #17   24. okt 2011 hej ved udemærket at det er lang tid siden dette forum er oprettet men kan sige til alle dem som ser dette at jeg selv har en xzound sub og også forstærker og har IKKE noget at brokke mig over køre også rundt med en jvc hu som heller ikke laver nogle problemer hvis ikke i tror mig så ring på 41143793 og i er mere end velkommen til at høre det.
    mvh Brian

• #18   24. okt 2011 kan lige som tillæg sige at jeg har to stk jvc 6,5" 150w direkte på hu og det spiller ganske fint.

Kommentér på:
den nye Xzound AVX100 7" Headunit 2008

Annonce