{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  batteri eller kondensator
  • #1   14. nov 2008 tror ikke det er strøm den mangler når den slår fra .. chek stel og evt prøv med en anden forstærker..

• #2   14. nov 2008 så helst en større generator men er vidst svært at finde smiley

er bare i tvivl om volt ville falde drastisk hvis det blev kondensator i stedet for batteri?

• #3   14. nov 2008 mester læs teksten helt igennem smiley jeg kan skruge mere op jo flere omdrejninger den får, så snart jeg skruger lidt ned igen er den der med det samme. kan da ik være andet end generator problem .. altså den lader med 65 amperre og det er måske ogs lige lidt til 2 batterier

• #4   14. nov 2008 alm. syrebatt. og det er max, 30 cm fra forstærker, den anden forstærker (monoblokken slår ik fra) den er lidt længere væk fra batt hvis det kan hjælpe

• #5   14. nov 2008 du ska bar købe et mere batteri.. helts tørbatteri og smide i bagagerummet.. grundet til at den slår fra er fordi du ikke kan holde voltene oppe på 12. og det er fordi du har for lidt ampere. så et 65 ampere batteri mere så du oppe på 130 ampere. så du godt kørende.

en kodensator giver dig ikke flere ampere, den er sådan set kun til at holde voltene på 12 v når der kommer et bas tryk.

ps. glemte at skrive 14.4 v i stedet for 12 v da din bil lader der omkring

• #6   14. nov 2008 Jeg havde en kondensator i min fordi bilen blinkede når bassen slog.

for at kunne aflade hurtigt når den slog men havde ikke problemmer med batteri kørte med 35mm2 kabel direkte og kunne trække en 80A uden forstærkeren gik ud.

• #7   14. nov 2008 jah okay jeg kan sku godt se logiken jeg tænkte bare at generatoren ikke kan lade nok til at holde begge batterier igang men så kommer der lige et batteir mere smiley

god weekend folkens!

• #8   14. nov 2008 det sku ikke nok med en kondensator.. den aflader alt alt for hurtigt... bare et batteri mere. bare du kommer op i nærheden af 100 ampere så virker det.. og som hovedregl kan man sig at hvis du har 12 v på dit batteri og skruer helt op for forstærkeren og høre dit musik, også du har ampere nok så du kan holde den på 13 volt vil det give forstærkeren meget mere kraft og meget renere lyd..

• #9   14. nov 2008 Dr. M A D S E N:
    Siden hvornår måler man effekt i ampere?
    Hvilke forstærke har du som kan trække så meget?

• #10   14. nov 2008 ja men det hjælper jo ikke en skid at hans batteri kan aflade hurtigt hvis han ikke kan holde voltene oppe... altså en kondensator ka bruges hvis ens problem er at når man høre højt musik at bassen så skratter lidt i nogle toner, og man måler ens strøm på sit batteri og så at den falder meget når der kommer bas, men det er ikke nok når hans forstærker slår helt fra, så det fordi der er under 11- 10 volt, kommer an på forstærker, nogle slår først fra ved 9.....

men Thomas F tag og mål hvor meget strøm der er på dit batteri når forstærkeren slår ud. så ka du se om det er pga for lidt strøm, altså du ska måle voltene på forstærkeren og ikke batteriet, da der jo også er tab i kabler

• #11   14. nov 2008 Amp som de fleste nævner det, eks 60 amp betyder KUN at man kan belaste batteriet med 1amp i 60 timer. AH betyder Amperetimer 0g har Intet med at gøre med hvor hurtigt at strømmen bliver leveret, det r helt op til de forskellige fabrikater. Det gælder om hvor mange amp på så kort tid som muligt, så en kondensator vil altid et godt valg, sammen med et super batteri (ikke mitsomobilligthansen) som feks optima yellow top eller ligende.
    Som hovedregel, hvis det er billigt er det noget lort...

• #13   15. nov 2008 den lader med 65 amperre

• #15   15. nov 2008 jah jeg tænkte ogs det var den vej jeg skulle smiley

men kan bare ik finde en større generator der passer på min golf 2, ihvertfald ikkr af hvad jeg ved

Kommentér på:
batteri eller kondensator

Annonce