Delefiltre og forstærker? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen derude. Jeg er indehavet af et komponentsæt: Rainbow SLC265.25 - http://carsound.dk/produkt.asp?id=6026&pk=1&produkt=Rainbow_SLC265.25 - Derudover er jeg også indehaver af en 4 kanals forstærker. Jeg ønsker at smide hele komponentsættet samt en subwoofer til forstærkeren, men da jeg aldrig har rodet med delefiltre/komponentsæt før må jeg høre råd fra jer kloge mennesker derude. Mine delefiltre er helt runde og har hvad der ligner 4 indgange og 4 udgange hvis man kan kalde det, det.
På den ene side er der: WF + og - samt TW + og - altså.
WF +
WF -
TW +
TW -
Jeg blev enig med mig selv om at dette måtte være tweeter plus og minus og woofer plus og minus. Mit problem ligger i at der også er 4 udgange og da hele komponentsættet gerne skulle køre gennem forstærkeren samt også en subwoofer på forstærkeren står jeg lidt i vildrede. Jeg har dog også en formodning om at på forstærkeren så skal jeg lægge diskant plus og woofer plus sammen. Lad mig vise det.
Kabler monteret på forstærkeren som jeg vil det:
1ch = Ventstre Diskant Plus + Venstre woofer plus monteret i 1ch plus på forstærkeren og Venstre diskant minus + venstre woofer minus monteret i 1ch minus på forstærkeren?
Jeg spørger jer derude da der intet diagram eller noget fulgte med mit komponentsæt. Måske går de ud fra af alle bare kan sådan noget pr instinkt.
Tak på forhånd, Mvh Kasper.
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 293
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 12 Svar: 106
+ WF
-WF
+TW
-TW
og så står der Speaker nedenunder de fire "kanaler" "poler".
På den anden sider er der præcist det samme dog angivet i en anden rækkefølge. og også uden teksten "Speaker".
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 293
for ville da bare mene at der skal være en + og - indgang i delefilteret fra forstærkeren, også skal den deles ud i + og - til WF og TW.. også burde der jo ikke være mere.. så vidt jeg ved fra mine egne komponentsæt..
nov 2007
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 5 Emner: 23 Svar: 2.106
nov 2007
nov 2007
nov 2007
jun 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 152