{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Delefiltre og forstærker? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen derude. Jeg er indehavet af et komponentsæt: Rainbow SLC265.25 - http://carsound.dk/produkt.asp?id=6026&pk=1&produkt=Rainbow_SLC265.25 - Derudover er jeg også indehaver af en 4 kanals forstærker. Jeg ønsker at smide hele komponentsættet samt en subwoofer til forstærkeren, men da jeg aldrig har rodet med delefiltre/komponentsæt før må jeg høre råd fra jer kloge mennesker derude. Mine delefiltre er helt runde og har hvad der ligner 4 indgange og 4 udgange hvis man kan kalde det, det.

På den ene side er der: WF + og - samt TW + og - altså.

WF +
WF -
TW +
TW -

Jeg blev enig med mig selv om at dette måtte være tweeter plus og minus og woofer plus og minus. Mit problem ligger i at der også er 4 udgange og da hele komponentsættet gerne skulle køre gennem forstærkeren samt også en subwoofer på forstærkeren står jeg lidt i vildrede. Jeg har dog også en formodning om at på forstærkeren så skal jeg lægge diskant plus og woofer plus sammen. Lad mig vise det.

Kabler monteret på forstærkeren som jeg vil det:

1ch = Ventstre Diskant Plus + Venstre woofer plus monteret i 1ch plus på forstærkeren og Venstre diskant minus + venstre woofer minus monteret i 1ch minus på forstærkeren?

Jeg spørger jer derude da der intet diagram eller noget fulgte med mit komponentsæt. Måske går de ud fra af alle bare kan sådan noget pr instinkt.

Tak på forhånd, Mvh Kasper.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Delefiltre og forstærker?
  • #1   22. jan 2009 er der ikke kun en indgang i delefilteret, hvor du sætter en kanal til fra forstærkeren? også går de ud i TW og WF??

• #2   22. jan 2009 Hvad jeg formoder som en indang på delefiltret er:

+ WF
    -WF
    +TW
    -TW
    og så står der Speaker nedenunder de fire "kanaler" "poler".

På den anden sider er der præcist det samme dog angivet i en anden rækkefølge. og også uden teksten "Speaker".

• #3   22. jan 2009 det forstår jeg ikke..

for ville da bare mene at der skal være en + og - indgang i delefilteret fra forstærkeren, også skal den deles ud i + og - til WF og TW.. også burde der jo ikke være mere.. så vidt jeg ved fra mine egne komponentsæt..

• #4   22. jan 2009 Her har jeg både en + og en - både ind og ud så derfor er jeg lidt i tvivl om hvad enten jeg bare skal slå dem sammen eller hvordan det kan gøres.

• #5   22. jan 2009 spørg dog carsound ad og be dem sende en montage vejledning

• #6   22. jan 2009 Jeg er fra københavn nærmere bestemt brønshøj. Det virker godt nok kompliceret at få det til at spille, mht. at køre det aktivt dutter ikke lige nu da jeg allerede lige har brugt en god sjat penge på den b2 quattro forstærker samt kabler og diverse til den.

• #7   22. jan 2009 Jeg prøver at følge dit råd Ketil, så længe jeg holder mig til + og + og - og - sker der jo ingen kortslutning >)

• #8   22. jan 2009 Hold da op, jeg finder hele tiden nye spørgsmål.. Hvis jeg følger dit råd Ketil, vil delefiltrene så stadig fungere og filtrere de laver frekvenser væk fra diskanterne? Som jeg forstiller mig det vil de så bare komme til at fungere som gode gammeldags delefiltre, er det korrekt?

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jun 2004

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 152
    #9   23. jan 2009 Tag et billede af filteret og læg det op... Det er meget meget nemmere...

Kommentér på:
Delefiltre og forstærker?

Annonce