{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  RMS Watt i alm watt?
  • #2   31. maj 2009 Nej, der kan godt 1000W på en højtaler, men så måske kun 175W RMS, det er sådan noget latterligt noget.. Men, googleerdinven.dk

• #3   31. maj 2009 ulrik, hvordan vil du forklare at en radio der går ud med 4 x 45 wat
    kan lige lidt mindre end min phoenix gold M44 med 4 x 40 wat.

• #5   31. maj 2009 Synes jeg har prøvet at google det.. Det er fordi jeg overvejer at købe en Alpine forstærker med 300 RMS watt.. Men jeg har både prøvet at kigge på nummeret på forstærkeren som hedder
    Alpine V12
    MRV-T503

• #6   31. maj 2009 nej det er hvis der står 1000w peak, så er det maksimum..

• #8   31. maj 2009 nej men så er 1 wat bare ikk den ene wat du snakker om..

• #9   31. maj 2009 Så kom dog med en forklaring på hvad forskellen er? smiley

• #10   31. maj 2009 1 W RMS er det samme som 1 W...
    Mange fabrikanter opgiver effekten i "reklame" Watt og det er det samme som det forstærkeren kan smide ud i peak peak værdi altså en faktor 2*kvadrod 2...
    Men RMS er det man kan udnytte... Så kig efter dert...

• #11   31. maj 2009 RMS Watt er det tætteste du kommer på forstærkerens aktuelle vedvarende effekt.
    Peak Watt /Max Watt, er det som den kan levere i meget korte ryk (0.1sek eller mindre)

En bilradio der leverer 4x45Watt MAX leverer sikkert ikke mere end 4x9-15 Watt RMS.

Den forstærker du beskriver leverer 300 Watt RMS, altså vedvarende effekt.

• #13   31. maj 2009 Tak for svarene smiley

• #14   31. maj 2009 Ulrik L.

Der er deæleme mange forstærkere der er vildt overdrevet i effektopgivelserne... 2800 Watt og bla bla. Og når det endelig kommer til stykket leverer de ikke mere end 500 Watt RMS... smiley

• #15   31. maj 2009 rms er hvad den kan holde til i lang tid.peakwatt er kun hvad den er testet til at kan klare i kort tid... gå efter RMS

• #16   31. maj 2009 Kan den så godt trække en 12" bass?

• #18   31. maj 2009 ulrik, jeg vil så gerne lige have en forklaring på de wat en phoenix gold er opgivet til vil svare til med de wat der er idag, for jeg har ikk rigtig kunne følge med i når der er et firma der bygger en forstærker med 500 rms wat og alligevel render mine 4x 40 rms wat fra lige nøjagtig fra den forstærker med de 500 rms wat...???

• #19   31. maj 2009 Ulrik L: Det er løgn det du skriver...

Effekten er bestemt ike den samme hele tiden med mindre det er en klasse A hvilket der ikke er nogen bilforstærkere der er...

RMS er ikke noget gennemsnit men derimod kvadtrod 2 under peak effekten....

• #21   1. jun 2009 Søren V*: Klasse G...?? Det må være en helt ny klasse du har der.... Jeg tror du mener klasse C...

Du kan sagtens købe en bilforstærker der kører lidt klasse A men du kan ikke få en der udelukkende kører klasse A da det vil give problemer...
    En typisk bilforstærker er en klasse A/B...

• #22   1. jun 2009 kommer jo også an på hvad ohm din bas er i osv

• #24   18. mar 2010 Hvis der er andre der ikke har fundet svaret så er det her:

In audio systems, there's a difference between "peak power" and the so called RMS power, and in the situation where a stereo system has 150 watts peak music power, its "RMS" power is: 106.05 watts.

Dansk:

I audio-systemer, er der en forskel mellem "spidseffekt" og den såkaldte RMS, og i den situation, hvor et stereoanlæg har 150 watt peak musik, er dens "RMS" magt: 106,05 watt.

1 RMS watt = 1,4144271570014144271570014144272 watt peak

1 watt peak = 0,707 RMS watt

Så ved vi alle hvad det er!

• #25   30. maj 2019 RMS er aktive watt altså det du får leveret max effekt.
    Men der er mange måder at øge effekt på efter en forstærker, men i de fleste tilfælde er en overdrevet forstærker resurse spild da du har alt for meget power som ikke skal bruges smiley
    Hvis man spørger mig så er 2 500- 1000 watt i1-4 kanaler den rigtige løsning, så du har en til lyd og en til sub og så dele i filtre på komponentsætne i de individuelle tilslutninger.
    Og selv om du måske ikke har 2000w i overskud så kan du sagtens holde din effekt oppe og i stedet for at blæse dine enheder i smadre med for mange watt så hold det nede i den kraft du skal bruge til dine enheder og så ha kondensatorer af ordentlig kvalitet og nok spænding + ordentlige kabler så du ikke har noget spændingstab og personligt så vil jeg sige at 1.5 farad er laveste brugbare for en optimal effekt og levering af den strøm du skal bruge uden at skulle tænke så meget på belastning af bilens batteri og max lade effekt fra generator. Så jeg vil kalde det den bedste løsning hvis man ikke skal have så overdrevet at man skal trække kabler fra et kraftværk for at høre radio smiley

• #26   30. maj 2019 #16
    Ja det kan den. Hvis du matcher enheden med forstærkere. Jeg kørte 2stk MDS FD12 subs på end AUDISON LRx6.9 forstærker den levere 75rms i 4 ohm på hver Ckanal. Og 65rms på A og B kanalerne det fungerede fint. Den kunne også godt få en Rainbow Hammer 12" til at spille. Men den ville havde svært ved at holde kontrollen over større enheder.

• #27   30. maj 2019 #25
    "RMS er aktive watt altså det du får leveret max effekt. " smiley

Kommentér på:
RMS Watt i alm watt?

Annonce