{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.487 visninger | Oprettet:

Mark A
Mark A
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Montering af bakkamera.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa, håber at der er et klogt hoved som kan hjælpe mig med et par hurtige spørgsmål:

Jeg skal have monteret et bakkamera i min Volvo V70,
og derfor har jeg købt en radio med DVD og 7" skærm.
Dertil har jeg et bakkamera som skal indbygges i kofangeren bagpå. Jeg har monteret radioen og det hele spiller - men mangler nu bare kameraet.
Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan ledningen fra radioen skal monteres? - Det drejer sig om en pink ledning (i diagrammet hedder den: "camera (active high level input)". Spørgsmålet er om den skal forbindes til + på baklyset eller hvad?? (jeg tør ikke og prøve mig frem, da jeg er bange for at futte radioen af).

Der er også en grøn ledning med hvis stribe som hedder "parking sw. (active low level input)" - hvad er den til??

På forhånd 1000 tak for hjælpen

Hilsen

Mark

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af bakkamera..
  • #1   16. jul 2009 parking sw ( er det ikke håndbremsen ? til når du skal se dvd ? )...

Det er generelt altid stelforbindelser der skal sløjfes imellem... Dog er det med bakkamera ikke mit speciale... !

• #2   16. jul 2009 parking sw skal kobles sammen med "+" så vidt jeg husker... man gider aldrig at dvd kun virker når man har håndbremsen trukket. Vil også mene den pink skal på baklyset, sådan at den sender signal til kameraet om at tænde smiley

• #3   16. jul 2009 Parking sw SKAL kobles til stel og IKKE plus... ;)... Så meget ved jeg da... !

• Mark A
    Mark A Tilmeldt:
    jan 2003

#4   17. jul 2009 Mange tak gutter for jeres kommetarer, men jeg har desværre stadig ikke fundet ud af præcis hvor jeg skal koble den pink ledning -"Camera (active high level input)" til??

Rune: Der er ikke nogen lilla ledning eller andre hvor der står "reverse" på i min radio - kun den ovennævnte pinkfarvede og så parkeringsledningen som så skal kobles til stel åbenbart.

Jeg skal lige nævne at min radio ikke er et kendt mærke :"AUDIOCONCEPT" (købt på Ebay, da den passer i mit instrumentbræt), så jeg kan nok ikke forvente at der er mange som har den samme, men den har bakkamerafunktion, men altså kun den ene ledning til.

Nogen som kan gætte sig til hvad "High level input" er? (eller "low level input" som der står på den anden)??

Hilsen

Mark

• Mark A
    Mark A Tilmeldt:
    jan 2003

#5   17. jul 2009 Er der slet ikke nogen som kan hjælpe mig med dette??

Hilsen

Mark

• #6   17. jul 2009 Start med at sætte den til high level input på radioen. Er det ikke med phono-stik (RCA)?

• #7   17. jul 2009 Øh, det er lidt underligt beskrevet det der.

• #8   17. jul 2009 har du mulighed for at scanne billeder af diagrammerne ind så vi kan se dem? Det andet der er lidt håbløst.

• Mark A
    Mark A Tilmeldt:
    jan 2003

#9   17. jul 2009 Jamen det er ikke phonostikket (kameraindgangen) der er problemet.
    Her plugger jeg jo bare kameraet i.
    Det som jeg ikke kan finde ud af er hvor jeg skal koble den lyserøde ledning til henne?

Det er en lyserød ledning som går ud bagpå radioen (den eneste der er mærket "camera - high level input"). Ledningen er uden stik - bare lukket med isolering. Jeg kan bare ikke finde ud af om den skal monteres på + til baklyset eller hvor?

Hilsen

Mark

• #10   17. jul 2009 Jo det tror jeg godt du kan regne med at den der high level input skal.

• #11   19. jul 2009 Jeg har altid været under indtryk af, at kameraet bare skal have et phono-kabel til HU'en (skærmen).
    Stel og så strøm fra baklyset.

Så ville HU'en selv finde ud af der kommer et input (når kameraet og baklyset tænder) og skifter auto over til det.

Men kan da være din Hu er lidt 'billig' og ikke kan finde ud af det, og derfor kræver lidt extra input for at skifte auto over til kamera-indgangen. Syntes dog det virker lidt mærkeligt ...

Kommentér på:
Montering af bakkamera..

Annonce