Montering af bakkamera.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa, håber at der er et klogt hoved som kan hjælpe mig med et par hurtige spørgsmål:
Jeg skal have monteret et bakkamera i min Volvo V70,
og derfor har jeg købt en radio med DVD og 7" skærm.
Dertil har jeg et bakkamera som skal indbygges i kofangeren bagpå. Jeg har monteret radioen og det hele spiller - men mangler nu bare kameraet.
Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan ledningen fra radioen skal monteres? - Det drejer sig om en pink ledning (i diagrammet hedder den: "camera (active high level input)". Spørgsmålet er om den skal forbindes til + på baklyset eller hvad?? (jeg tør ikke og prøve mig frem, da jeg er bange for at futte radioen af).
Der er også en grøn ledning med hvis stribe som hedder "parking sw. (active low level input)" - hvad er den til??
På forhånd 1000 tak for hjælpen
Hilsen
Mark
mar 2005
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 5.156
Det er generelt altid stelforbindelser der skal sløjfes imellem... Dog er det med bakkamera ikke mit speciale... !
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 9.552
mar 2005
Følger: 95 Følgere: 92 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 5.156
jan 2003
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8
Rune: Der er ikke nogen lilla ledning eller andre hvor der står "reverse" på i min radio - kun den ovennævnte pinkfarvede og så parkeringsledningen som så skal kobles til stel åbenbart.
Jeg skal lige nævne at min radio ikke er et kendt mærke :"AUDIOCONCEPT" (købt på Ebay, da den passer i mit instrumentbræt), så jeg kan nok ikke forvente at der er mange som har den samme, men den har bakkamerafunktion, men altså kun den ene ledning til.
Nogen som kan gætte sig til hvad "High level input" er? (eller "low level input" som der står på den anden)??
Hilsen
Mark
jan 2003
Hilsen
Mark
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.847
mar 2007
mar 2007
jan 2003
Her plugger jeg jo bare kameraet i.
Det som jeg ikke kan finde ud af er hvor jeg skal koble den lyserøde ledning til henne?
Det er en lyserød ledning som går ud bagpå radioen (den eneste der er mærket "camera - high level input"). Ledningen er uden stik - bare lukket med isolering. Jeg kan bare ikke finde ud af om den skal monteres på + til baklyset eller hvor?
Hilsen
Mark
mar 2007
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 502
Stel og så strøm fra baklyset.
Så ville HU'en selv finde ud af der kommer et input (når kameraet og baklyset tænder) og skifter auto over til det.
Men kan da være din Hu er lidt 'billig' og ikke kan finde ud af det, og derfor kræver lidt extra input for at skifte auto over til kamera-indgangen. Syntes dog det virker lidt mærkeligt ...
Montering af bakkamera..