{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.233 visninger | Oprettet:

Generator støj fra anlæg :s {{forumTopicSubject}}

Hey bg, jeg søger lidt hjælp til mit anlæg..
der er gerator støj når bilen er startet, (bmw e30)
jeg har kørt plus kablet i venstre side af kabinen og phono samt remote ledning i højre, men der er støj ? :S .. idag tænkte jeg at jeg lige ville fixe det ved at bytte om på det, altså plus i højre og phono og remote i venstre, men den bliver ved:S generatoren sidder på venstre side af motoren, orker snart ikke mere ..

Hjælp ? :s


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator støj fra anlæg :s
  • #1   4. aug 2009 Fjern remoteledningen fra signalkablerne. Den skal ligge sammen med forsyningen til forstærkeren. Dernæst laver du en ny plus til radioen. 2,5mm2 med 15A sikring ved batteriet. Og så laver du en ny stelforbindelse til radioen også. Også 2,5mm2, og så tæt på radioen som muligt, men vigtigst af alt; DEN SKAL VÆRE RIGTIG GOD!

  • #2   4. aug 2009 Prøv lige det, og skriv lige tilbage om det ikke har hjulpet. smiley

  • #3   4. aug 2009 Jeg smed en ekstra stel på selve afspilleren... Bare i selve afspillerhuset... Det hjalp til 80% ved min gamle golf 2´er...

  • #4   4. aug 2009 Du kunne også starte med at tjekke om din stel til forstærker er helt iorden...

  • #5   4. aug 2009 har haft samme problem..d er var det noget i min HU der var brændt af fordi jeg havde haft dårlig stel til min forstærker, så forstærkeren derved havde trukket stel igennem phonokablerne og det kunne HU ikke klare.. så lavede den også støj hele tiden..

    fik det lavet for 400kr.. prøv at smid din HU i en af dine venners bil og tjek om det er det.


  • #6   4. aug 2009 Nu skal i altså snart holde op med at snakke om stel til den forstærker. Det er som om 99% der kommer med forslaget, kun kommer med det, fordi de har set det skrevet mange gange før. Forstærkeren kan simpelthen ikke være skyld i hyletonen. Støjen kommer i indgangssignalet på forstærkeren. Og den eneste grund til at man kan høre støjen er, at forstærkeren kort og kort forstærker det indkommende signal. Ja det er jo det en forstærker er til for.

  • #7   4. aug 2009 Ja og det sker fordi der er potentialeforskel. Hvis folk bare kunne sørge for at lave ORDENTLIGE stelforbindelser, så ville det aldrig ske.

  • #8   4. aug 2009 Michael [Cosa nostra] H

    Du har så fuldstændig ret. Jeg har netop gjort det samme på en kammerats bil. Det er sjovt at folk bliver ved med at montere vandslange-tykke kabler fra batteriets plus-pol til forstærker, og ligeså tykt stel ved denne, men til stadighed glemmer ALT om en ligeså stor og god forbindelse fra batteriets minus-pol til karosseri, og ikke mindst opgradere stelforbindelsen mellem motor og karosseri. Det er vigtigt!


  • #9   4. aug 2009 kasper r:

    det du siger er at jeg skal ligge remoten sammen med plus ledningen ? .. er det så ligemeget hvilken side ? .. bare de ikke ligger sammen med signal kablerne ? ..


  • #10   4. aug 2009 Ja. Det eneste du skal bekymre dig om med de signalkabler er, at de så vidt muligt skal trækkes HELT for sig selv. Resten af kablerne kan du gøre med som du vil. Men når du har gjort det, så lav lige alle dine forbindelser som jeg har skrevet ovenfor.

  • #11   4. aug 2009 jamen det er da åndsvagt at der bliver solgt phono kabler med remote ledning "inbygget" så ? ..

    og set nytter da ikke noget at trække ledninger til radioen i 2,5 når de kun er 1-1,5 i multistikket ? :s


  • #12   4. aug 2009 Jaah. Men det er fordi producenterne ikke fatter en bjælde.

    Og jo, det gør det. Men du kan også sagtens nøjes med 1,5mm2 til radioen.


  • #13   4. aug 2009 jamen jeg prøver lige og trække en 1,5 remote i samme side som plus ledningen i morgen smiley ..

    men har det ikk noget og gøre med at plus ledningen bliver trukket i samme side som generatoren ? .. har jeg altid hørt


  • #14   4. aug 2009 Nej det er radioantennen man tager hensyn til der. Og så husk lige at lave ny godt strøm til radioen også. Så skal det nok virke.

  • #15   4. aug 2009 prøver imorgen .. og så skriver jeg lige her i forum igen smiley

  • #16   4. aug 2009 det er iorden. Bare fortsæt i den her tråd

  • #17   4. aug 2009 Kasper R

    Lige en smule lærdom til dig lille ven så du ikke Brokker dig over at folk nævner stel til forstærker en anden gang...
    Grunden til at man konstant nævner stelkablet til forstærkeren er fordi netop det kabel har meget at sige... en dårlig stelforbindelse til din forstærker, vil resultere i at din forstærker vil trække stel via signalkablerne i stedet for via stelkablet... Ved du hvad der så sker? Så brænder du en stelbane i din HU, og det vil resultere i en grum generatorstøj...
    Dette betyder at dette du skrev: "Nu skal i altså snart holde op med at snakke om stel til den forstærker. Forstærkeren kan simpelthen ikke være skyld i hyletonen. Støjen kommer i indgangssignalet på forstærkeren. Og den eneste grund til at man kan høre støjen er, at forstærkeren kort og kort forstærker det indkommende signal." på sin vis er rigtigt nok... forstærkeren er ikke skyld i støjen men hvis ens stel forbindelse til netop forstærkeren ikke er god nok, vil det gå ud over din HU, og det giver støj... = Der er intet galt i at folk nævner at stel til forstærker skal være korrekt lavet, da dette nemlig har rigtig meget at sige....


  • #18   4. aug 2009 Ps. det gør ikke noget med remote kabel sammen med phono kabler da de ikke trækker nogle ampere, men kun sender et signal til forstærker om at tænde smiley

  • #19   4. aug 2009 Rasmus L

    Sludder... der løber et vidst antal ampere i remotekablet... Det er et meget lavt antal men det er der... og jo det kan give støj... det har simpel erfaring vist...


  • #20   4. aug 2009 ja .. remote ledningen kan godt give støj.. jeg har lige trukket det sammen med plus kabelet i stedet for sammen med phono .. det virker nu, ikke det midste støj smiley

  • #21   5. aug 2009
    NH smiley .

    Det er sgu godt at høre...


  • #22   5. aug 2009 Rasmus L

    Og vi to er enige om du ikke kommer med mere vrøvl der ikke passer, skal vi ikke sige det?


  • #23   8. feb 2013 kan det passe at hvis man trækker plus og minus direkte fra batteri så er alt andet lige meget ?

    eller er det bare en høne fra en som intet fatter.. har nemlig også altid lært at stel bare skal være KORT..
    og remote sammen med plus er i orden og signal skal for sig.


  • #24   10. jul 2013 nu skriver i at stel til motoren skal forbedres, hvor til og fra er det bedst at trække/montere den?

  • #25   13. dec 2014 Det der Remote kabel du snakker om i phono kablerne er ikke et Remote kabel men et støj dæmpende kabel som man sætter til stel i begge ender hvis ens kabler løber ved siden af andre systemer i bilen så de ikke påvirker lyden smiley

  • #26   14. dec 2014 Andreas: Har du lagt mærke til tidsforskellen der er, fra trådens tids-zone, og til dit svars?
    Udover det, skal du nok læse lidt op på det, for det er efterhånden en debat der har været taget de første 100 gange herinde, og som efterhånden er ved at være afklaret!


  • #27   15. dec 2014 Ærlig talt så spottede jeg ikke lige tidszonen

Kommentér på:
Generator støj fra anlæg :s

Annonce