Hjælp til Anlæg på Pug 206.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa..:)
Jeg skal snart ha indkøbt mig en bil så jeg er ved at kigge på lidt anlæg.. Jeg er fundet frem til følgende opsætning fra Pioneer:
Afspiller:
DEH-P7500MP (Udg: 50x4Watt)
Højtallere:
TS-E1795(220 Watt)
TS-E175c(220 Watt)
Forstærkere:
GM-X362(1x200Watt)
GM-X574(4x100 Watt)
Subwoofer:
TS-WX20LPA (160Watt)
Så kommer mine spørgsmål
Vil i mene at jeg skal bruge 2 forstærkere for at køre mine højtallere og subwoofere?? (Pioneer har skrevet noget om 2 forstærkere i ders katalog)
Jeg skal self, invistere i et ekstra batteri, men tror i at jeg behøver Kondensator hvis jeg køber ekstra batteri??
Nogle som ved hvad målene er på sådan en Pug 206, så jeg ved om de højtalere passer..
Håber at i kan hjælpe mig..
jeg er Newbie indenfor Anlæg, så vil gerne ha lidt hjælp, ang. hvad jeg skal købe osv..:)
Jeg har MSN og ICQ hvis der er en som gerne vil hjælpe mig..
PÅ forhånd rigtig mange tak!!
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 193
sep 2002
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 14
Det ser bestemt ikke dumt ud det du har gang i der.
Om det er nødvendig med 2 batterier er jeg dog ikke sikker på. Jeg ville nok kigge efter en kondensator til at smide foran den forstærker der skal trække din subwoofer.
Johns forslag om at trække fronthøjttalere fra din radio og så trække baghøjttalere og sub via din forstærker ville jeg glemme alt om. Det vil trække dit lydbillede tilbage i vognen, og det vil være langt fra optimalt. Du vil få meget mere ud af køre dine fronthøjttalere over en forstærker også.
Jeg ville måske gå så langt som at sige at du skal glemme alt om baghøjttalere i første omgang.
Håber det kan hjælpe dig lidt. Du kan fange mig på MSN hvis du har spørgsmål: d9_k@hotmail.com
sep 2002
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 193
jul 2003
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 32
Inde på Pioneer´s hjemmeside, anbefaler de jo at jeg bruger en forstærker til alle højtalerne og så 1 forstærker mere til subwooferen..
Ville det ikk være udmærket??
jul 2003
http://www.pioneer.dk/images/no/dehp752.jpg
Ser det ikk udmærket ud??
Det eneste som ikke passer/hvor jeg har valgt noget andet, er Subwooferen og Forstærkeren som skal trække subwooferen..
sep 2002
jan 2003
Følger: 21 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 188
Angående batteri, er det en helt nødvendigt med et ekstra. Først og fremmest vil du har et problem med at få plads til det i bagagerummet, da det hurtigt kommer til at fylde deromme (Taler af erfaring :-)). Men kan lade sig gøre i motorrummet, hvis man tager luftfilterkassen ud, og føre et KN-filter over i den anden side af motorrummet.
Kondensator behøver du nok ikke hvis du har 2 batterier, men det kommer an på hvilket ekstra batteri du har købt, hvor godt det er til at afgive strøm. Der er gelebatterier bedst. EXIDE eller OPTIMA Yellowtop.
Når du skal ud og købe, så huske også at køb noget strømkabel i en pæn størrels, jeg vil mene 25-32mm2, og nogle 3 skærmet signalkabler. Desuden skal du også bruge en strømfordeler således at du kan dele dit kabel ud til hver forstærker.
Sikring i motorrum til strømkabel til forstærkere. Sikring imellem de 2 batterier. Begge dele i en pæn størrelse. Biltema har det udstyr til gode priser.
Hvis du køber alt det som du har skrevet samme sted, så skulle du også kunne få en god rabat. Tag rundt til de forskellige forhandlere, og spørg efter en samlet pris, så kan du godt presse den en del nedad. Bilbillen plejer at have nogle gode priser.
jan 2003
jul 2003
Takker for hjælpen..;)
Har du ICQ eller MSN eller bare Email så jeg evt. kan kontakte dig??
-Bart
jan 2003
apr 2003
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 57
--> Lars
jul 2003
Hjælp til Anlæg på Pug 206..