{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

SURROUND HØJTALERE I BIL`? {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har en 10" bass og et sæt komponent højtalere i min bil og selvfølgelig forstærker.
Forstærkeren er på 1000 Wat, og jeg anvender alle kanaler, så det vil sige 4 x 250 Watt.

Jeg savner lidt lyd foran og er der nogen der kan fortælle mig om mine Surround fronthøjtalere på 6 Ohm kan smides til forstærkeren?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SURROUND HØJTALERE I BIL`?
  • #1   24. feb 2010 hæhæ smiley det vel ikke spille godt

• #2   24. feb 2010 Uddyb ? smiley

• #3   24. feb 2010 hva er det for højtaler og hva er det for en forstærker
    det er lidt en nødvendighed og vide det for og hjælpe

gerne link på produkterne hvis det muligt

• #4   24. feb 2010 Min forstærker er en 1000 watts Blaster fra Bilbix. mere kan jeg desværre ik sige :s

Og mine surround er 6 ohm Hanseatics, så lige netop de to ting er noget ukendt smiley

• #6   25. feb 2010 Det vil på ingen måde komme til at spille dærlig godt.

Og med 6 Ohm's højtalere og 4 Ohms højtalere koblet på samme forstærker, så ender du med at belaste den skævt, det kan resultere i at du kommer til at brænde din forstærker af.

Hvis du savner lyden oppe foran så skal du tage og flytte dit komponentsæt op foran istedet.

Men for at vende tilbage til om det vil virke eller ej.
    Teoretisk så burde det virke, dog bare ikke særlig godt.
    En bilforstærkers angivne effekter er altid i 4 Ohm, og den betegnelse din forstærker har med 4x250Watt er garanteret PEAK watt som den kan levere i en brækdel af et sekund, så det skal du ikke stole for meget på. Den leverer nok ikke meget mere end 4x50Watt RMS, hvis du er heldig. Og husk på, det er stadig i 4 Ohm.
    Når du så sætter en 6 Ohm højtaler på, så mister du en hel del effekt, og det kan være at forstærkeren den ikke vil acceptere dette, og derved går i protect, og så kommer der ikke nogen lyd ud. Det er meget få bilforstærkere der kan levere lyd i højtalere med en Impedans på over 4 Ohm. Selvfølgelig kan du tage 2 6 Ohm højtalere og koble dem på i paralell, så kommer du ned på 3 Ohm, så burde du realistisk set få lidt mere end de 50 Watt ud af kanalen.

• #7   25. feb 2010 Tusind tak Kim M. Det var et super uddybende og informerende svar smiley Altså Siger du at jeg skal koble 2 6 ohms højtalere på samme kanal? smiley

Kommentér på:
SURROUND HØJTALERE I BIL`?

Annonce