{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Mangler strøm i forstærker? Plz hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej drenge..

Jeg har lige monteret anlæg, 6x9 til bag, 13cm til foran, 2 basser, og 1, 5kanals forstærker.

Front højtalere er ikke sat til forstærker..

6x9 er sat til forstærker
2 basser på 1200watt er tilsluttet

Men problemet er, jeg simpelthen ikke kan få strøm i den?
Ved virkelig ikke hva jeg har gjort galt.

Jeg har sat strøm til forstærker fra batteri. Den gnister og det hele.
Stel er sat til også, gav os lidt gnist,.

Det ska siges jeg har skiftevis prøvet og sætte kablerne på da jeg ville se om de gnistede for og se om det var der problemet var, men det ser ud til det virker..
Alle sikringer virker..

Remote kabel er også koblet rigtigt på..

Kan nogen fortælle mig hva problemet er? smiley

Mange tak smiley

Hilsen Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler strøm i forstærker? Plz hjælp
  • #1   22. apr 2010 har du trukket phono kabler også??

  • #2   22. apr 2010 prøv at sæt en ledning mellem den plus du har trukket fra batteri om om til forstærker, og så på rem på forstærker smiley Så kan du se om remote sender signal ud fra anlæg.

  • #3   22. apr 2010 Selvfølgelig er phonokabler trukket, hehe..
    Men sku vist ikke forhindre strømmen til forstærker?



    Mike - - Er ikke helt med, rem, hvor er det? Eller hva er det? hehe
    Er med på lednings pjattet, bar ikk li hvor du vil ha jeg ska sætte det til?


  • #4   22. apr 2010 rem .. det er remote på forstærkeren.. det er bar for at være sikker på at den får strøm til at tænde forstærkeren. Bar sæt en ledning i mellem for at lave en kontrol mellem remote og den fast plus du har ved forstærkeren.

  • #5   22. apr 2010 det Mike - Zyrez mener er du skal sætte en lus over til remoten direkte fra plussen!
    men du siger at det gnistrer du har ikke skruet forstærkeren fast i noget metal i bilen vel??
    for så kan den kortslutte da nogen forstærker har printet siddende på chassiet


  • #6   22. apr 2010 Hej igen..

    Forstærkeren er skruet fast på selve kasserne til basserne..
    Så nej, intet metal..

    Men det i siger er, jeg skal smide et stykke ledning på plus kablet?
    Og så trække det hen på remote? For og se om den tænder?
    Plus kabel ska selvfølgelig stadig være på også ikk?

    Den har jeg godt nok ikke lige hørt før, derfor jeg lige spørg ind til det..


  • #7   23. apr 2010 Hvis du sætter et tyndt kabel fra pluspolen på batteriet til remote-indgangen på forstærkeren, vil forstærkeren straks tænde hvis der er strøm på batteriet, da forstærkeren nu "snydes" til at tro der er en head unit tændt i den anden ende.

    Naturligvis skal alle andre kabler der normalt sidder i forstærkeren blive sidende.

    Håber det gav lidt hjælp.


  • #8   23. apr 2010 nu har du jo plus bag i ved forstærkeren, så du skal bar lave en lille lus og sætte fra plus på forstærkeren til remote på forstærkeren...

  • #9   23. apr 2010 Ja, det kan man selv følgelig hvis der er plads i terminalen. Mine terminaler kan jeg ikke presses en eneste tråd mere i smiley

  • #10   23. apr 2010 du behøver ikke sætte dem i terminalerne de skal ikke sidde der altid så slukker forstærkeren jo ikke og dit batteri bliver fladt..
    bare prøve at sætte plus til remote og hvis det får forstærkeren til at tænde så er det dit remote kabel der ikke er i orden oppev ved headunit smiley


  • #11   23. apr 2010 hov ental det skal jeg lige lære smiley det jo kun en ledning du skal sætte på smiley

  • #12   24. apr 2010 Brian L. Ja, det var det jeg mente, du fik bare formuleret det bedre.

  • #13   26. apr 2010 Hej igen..

    Mange tak for info, jeg forstod det..

    Fik målt mig frem til at det nye head unit jeg havde købt, remote kablet som sidder i den ikke leverede nok strøm, underligt nok når det helt nyt :S .. Brugte så bar en anden ledning deromme fra og det virker nu..

    Forstår bare ikke en helt ny head unit ikke levere nok strøm fra remote kablet? :S


Kommentér på:
Mangler strøm i forstærker? Plz hjælp

Annonce