{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Nyt anlæg.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG..
Jeg er ved og kigge efter nyt anlæg, og er faldet for Cerwin Vega´s 10" Vmax10 subwoofer..
Jeg vil have sådan to bygget i bilen.. Her er lidt data for 1 stk.
Cerwin Vega Vmax10
10" subwoofer med dobbelt svingspole på 4 ohm
Dimensioner:

Diameter (kant til kant) 262mm
Monterings dybde 135mm
Magnet diameter 140mm
Thiele/Small parametre:

SPL (dB) 84,5
Re (Ohm) 6,60
Qms 4,775
Qes 0,669
Qts 0,587
Fs 35,270
Vas 27,838
Mms 113,154
SD (m2) 0,33006
BL (T M) 15,729
Pwr NOM/MAX 500/1000W

Kabinet forslag:

Lukket: 15 liter
Basrefleks: 21 liter og 4" port på 508mm

Hvad vil i foreslå af forstærkere til og trække sådan to stk ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt anlæg..
  • #1   11. sep 2010 Ka mærke et thansen hater indlæg komme snigende smiley ik mange folk er glade for cerwin vega.

Hvor mange penge har du mellem hænderne til forstærker?

• #2   11. sep 2010 Hehe ja det ved jeg.. Men jeg har kun godt om CV.. Så er egentlig ligeglad med hvad andre sys.. smiley

Har små 5000 til forstærker og kondensator...

• #3   11. sep 2010 Altså lige for tiden kører dansk autohifi tilbud på deres GTX kondensatorer, www.autohifi.dk handler altid der, har lige investeret i Audio System, som de også kører tilbud på deres forstærkere, da de nye mosconi kommer snart.

Så måske sån en 2 kanals audio system f2_500 som jeg har og så en gtx 1,5 eller 3 farad kondensator (:

• #4   11. sep 2010 Så forbinder du begge subs + og + samme og - og - sammen, så får du subsne fra 2x4 ohm ned i 2x2 ohm hvor den audio system forstærker yder mest (: altså på 2 ohm.

• #5   11. sep 2010 Ok.. Regnede med en 3f konden... Men er sådan en forstærker nok ?? Må indrømme at jeg ik er heelt inde i de dataer.. hehe.. Sorry..

• #6   11. sep 2010 Uden at love for meget, og værende ekspert tror jeg godt den ka trække sån 2 der (:
    Men der er nok andre der vil kommentere udover mig, omkring mds, ground zero osv smiley

• #7   11. sep 2010 ok.. Jeg kan vel spørge i butikken hvis det er.. smiley hehe.. Men du skal da ihvertfald have tak for hjælpen.. smiley

• #8   11. sep 2010 Ja det også en go ide, men man får tit det samme at vide alle steder (: man vælger selv "sit eget mærke" og oplevelser, og jeg er hoppet til audio system denne gang i min nye bil, har hørt lidt om det, men godt så jeg griber chancen og glæder mig til bagagerummet er færdig nuher snart.

Og selv tak da.

• #9   11. sep 2010 Hehe ja jeg glæder mig bare til og komme igang.. Der er lige lidt småting der skal på plads inden bagagerummet står for tur.. smiley

• #10   11. sep 2010 kondensator er spild af penge....smid et ekstra batteri i bilen istedet for !

• #11   12. sep 2010 har hørt mange af de basser i action og de kan sku levere tryk ; ) sys ikk det er spild af penge i forhold til en stor konkurence bas til næsten 10 gange mere mvh ; )

• #12   12. sep 2010 Klaus. Hvordan vil du sætte et ekstra batteri i bilen ??

Martin K. Jeg har spillet som DJ, hvor jeg altid har brugt CV.. Og har et meget godt forhold til dem.. Så vil helst ikke skifte til andet smiley Men som jeg skrev til slagteren tager jeg ind i butikken og forhører mig angående omtalte forstærker.. Så kan jeg jo høre deres basser der... smiley

• #13   14. sep 2010
    . /*** GGDam ***\ .

Bare lad være med at lade dig overtale til at købe earthquake... For det kan de sgu godt finde på at prakke folk på...

Audio system forstæren er faktisk ret fed... Så den vil være et fint valg...

MEN kondensatoren er til at starte med ikke nødvendig... Og medmindre du rent faktisk har et ordentligt strømsystem så er den også ubrugelig... Husk at den kan ikke lades hurtigere op end dit batteri kan afgive strømmen... Så har du et gammelt syre batteri så lad være med at smide penge efter en kondensator... få først et ordentligt tørcellebatteri i bilen... gerne istedet for det originale... Og så lyt... og har du stadig enkelt peak i strømmen der giver en lidt sløv bass så kan du tænke på at købe en kondensator...

Kommentér på:
Nyt anlæg..

Annonce