Nyt anlæg ! {{forumTopicSubject}}
Hej drenge!
Jeg har en polo 6n med et gammelt blaupunkt anlæg i.
Nu sidder jeg så og kigger på hvad for noget jeg skal smide i, i stedet for.
Det skal være noget der virkelig kan noget.
Det jeg selv har kigget på er noget pioneer HU (DEH-8300SD)
Forstærker har jeg kigget på noget 4 kanals, samt mono fra rainbow
men hvor godt er det? eller vil det kunne blive bedre for en smule mere?
For lige at sige højtalere og sub, så har jeg overvejet et par 3 vejs rainbow højtalere, da der faktisk nemt er plads til det i sådan en 6n (dørsider med højtaler, samt instrument bord med højtaler), modellen: SLC 365.25 NG og så en Tsunami sub (amboss enhed)
ved godt i tit siger man selv skal tage ud og lytte og folk har forskellige meninger, men vil nu lige høre jer ad, om det er så godt? eller om det kan blive vildere for en sjat mere.
Høre meget blandet musik.
jan 2009
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 17 Svar: 168
Og Pioneer kan jeg kun anbefale. Har det selv og syntes sgu det spiller kanon!
Har en DEH4100SD, med nogen TS-2503i.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.843
ved at AD også laver noget 3vej så ud og lyt lidt rundt omkring...
man kan jo nemt køre semi aktivt med en 4kanals. så kan man finde det komposæt der passer bedst til en og koble til kanal 1 og 2 og så smide en 1 xtra enhed til 3 og 4 så hvis du finder audiosystem som det der lyder bedst eks så kan du købe enten 2 løse 6.5´er eller 4"´er og den vej har man semi aktiv deling... syntes amboss´enb er ok men der findes så mange fede sub´s på markedet at man skal gå efter hvad man helst vil havde... håber ikke du overvejer baghøjtalere...
men hvad søger du ren lys mæssigt. ren lyd. god lyd med tryk eller bare brian rumlem og høj discant?
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 43 Svar: 118
dog sidder det ikke i bilen endnu. men håber det kunne til at rykke
resten bliver noget i stil med:
Rainbow iPaul 4.300 Black Edition - Forstærker
Rainbow SAX265.20 - Højttaler
Rainbow SAX230.20 - Højttaler
og radio ved jeg ikke
mar 2007
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 164
Jeg høre mest dance, trance, og sådan noget med bass i. samt pop. men det ryger også rock og sådan på til tider.
Det jeg nok mest vil have er noget der god lyd som kan spille højt (lidt unødvendig måske, men meget sjovt lækkert når man står på havnen og hygger xD) og så må det også gerne være en ren lyd selvfølgelig. men ikke sådan noget til klassisk musik fx. men det skal ikke bare være brian, for så kan jeg lige så godt lade vær med at investere i de dyre grejer hehe
mar 2007
okay ! (:
har selv kigget på dobbelt hammer, men der er ikke det vilde plads i sådan en polo bag i, og vil også gerne bare have en lille smule tilbage til øl eller hvad man nu skal have med hehe.
Derfor jeg helst gerne vil have en enkelt 12" men ved bare ikke om ambossen er den rette? eller om der er en anden der vil være bedre. Den skal kunne spille det meste, og kunne spille højt og give et godt lydtryk hvis man nu lige for lyst til at give den lidt ekstra på volumen knappen!
okt 2010
mar 2007
Jeg har også regnet med kun at købe til foran først.
så kan jeg altid købe til bag i ja.
Men hvad med forstærkerne?
er det alt hvad man har brug for, eller skal der ofres lidt mere for at få den ønskede kraft bag i.
Det bare noget møg at spare på sådan noget (samt kabler) jo. Så vil gerne have HU samt forstærkere er noget ordenligt
okt 2010
Audison.
har selv en 6kanals og den klare det sku fint. men så er det jo en sprøgsmål om prisen samlet
mar 2007
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 43 Svar: 118
mar 2007
ej men det nu meget rart med bare lidt plads :b
okt 2010
men køb audison brugt. hvor du har hørt den spille.
jeg over vejer meget at købe audiosn voca fronthøjtalre og sub til min lille carina selv. audison´en er så ginial at justere nå man først har lært lidt om dem. du kan i teorien komme til at gøre 3vejs aktiv for og bag med 2 stk LRx6.9´er... finder sådan en igen så skal der køre aktiv deling i fronten,. så en forstærker brokoblet til en højre front og så den anden brokoblet til ventre front.
audiosytem er også et godt mærker. kender ikke deres forstærker men deres højtaler er super fede
mar 2007
Det vil jeg da overveje så. Må ud og høre dem
men hvad mener du med 3vejs aktiv for og bag? Aktiv deling i fronten? (skal lige være helt med, hehe)
okt 2010
mar 2007
Men vil da lige overveje at kigge på audison
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 132
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 49
Nyt anlæg !