{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Phonokabler? & diskanter? {{forumTopicSubject}}

Hej BG!
Jeg var ved at sætte lidt anlæg i min Golf 3 i dag, men jeg løb ind i lidt problemer smiley

Jeg kan ikke finde ud af hvordan det virker med de phonokabler, og hvor mange man skal bruge??

Som i kan se på denne tegning:
http://img831.imageshack.us/f/anlgphonokabler.jpg/
... Skal jeg have 6 højtalere og 1 subwoofer, samt 4 diskanter.
Forstærker nr. 2 skal trække de 2 6x9" og subwooferen, so hvor mange phonokabler skal der i den?

Forstærker nr. 1 skal trække de 4 6.5" højtalere og deres diskanter. (Her skal der bruges 2 sæt phonokabler?)

Er der ikke også en der gider forklare hvordan jeg tilslutter diskanterne? skal man trække et højtalerkabel videre fra selve højtaleren? og evt. gennem et delfilter? (og hvad gør sådan et?)

Mange tak for jeres hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Phonokabler? & diskanter?
  • #1   3. feb 2011 Forstærker 1 skal vel have 2 sæt phonokabler, altså et sæt til rear og et sæt til front?

    Forstærker 2 skal så bare have 2 x rear? eller hvordan virker det? smiley



  • #2   3. feb 2011 ang. phono kabler. det kommer and på om det er en 2-kanals, 4-kanals, el 5-kanals..
    hvis du har købt højtalere med løs diskant. plejler der at være et delfilter med. og det skal bruges. da den deler lyden op.. sådan så dine diskanter ikke spille de lave tone.. det kan de ikke holde det.


  • #3   4. feb 2011 Det kommer lidt an på hvordan du vil dele lyden op...
    Hvis det var mig ville jeg trække et phonokabel (front) og dele op med y-splittere, til forstærker 1 og så ville jeg trække 2 phonokabler til (rear og sub) til den anden forstærker smiley

    Men hvis du kun har 2 udgange på din radio, må du jo nøjes med et kabel til forstærker 2 også og dele det op med splittere...


  • #4   4. feb 2011 Der ligger 2x 4-kanals forstærkere, hvor der på forstærker 2 skal laves en brokobling fra 2 kanaler til subben ..

    Så hvor mange phonokabler skal jeg bruge? :=*


Kommentér på:
Phonokabler? & diskanter?

Annonce