{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Kan ikke få sub til at spille længere {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har de seneste par uger haft problemer med min subwoofer. (Hertz ES250)

Den spillede rigtig fint for en månedes tid siden, så en dag spillede den bare ikke mere. Dagene op til begyndte min headunit at slukke, når jeg skruede for højt op.

Derfor tænkte jeg: Det er da nok min headunit (sony) der er ved at stå af. Den har været til reparation to gange før ved tidligere ejer.
Nu har jeg så testet med min brors HU. Men den får stadig ikke noget signal?

Forstærkeren (Alpine mp500?) lyser i logoet, der er ingen sikringer sprunget, og den er købt i december. Derfor kunne jeg ikke forestille mig at det var den? Har testet subwooferen med en lille batteri, og den ser også ud til at virke. Har testet med nogle andre signal kabler, dette hjalp heller ikke?

Er jeg helt dum? Er det fordi ingen af HU har virket? Er min forstærker allerede stået af? min bror har ikke brugt sin nogensinde, så har lidt svært ved at forestille mig det?

Hvad kan jeg gøre?

Mvh kim langholz

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskine - melder fejl og vil ikke komme af med vandet - Drain pump fault 900 kr.
  • Montering af 3 skabe 1.500 kr.
  • Installation af ovn og opvaskemaskine 2.000 kr.
  • Reperation af sage creatista plus 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke få sub til at spille længere
  • #1   25. mar 2011 prøv og lus forstærkeren og se om der så sker noget lus den mellem plus og remote

• #2   25. mar 2011 kan jo være dit remote kabel er smuttet fra anlæg til forstærker

• #3   25. mar 2011 Hvis der ikke er remote, lyser logoet ikke. Så er sikker på at den får remote

• #4   25. mar 2011 Har været ude for 2 ting hvor det der skete smiley

Prøv at tjek om din plus og minus sidder ordenligt I subben! Altså hvis den ligger og slår på når du drejer f.eks så står din forstærker af af sikkerheds mæssige grunde smiley

Kan jo også bare være du overbelaster din forstærker helt vildt og den så bare slukker igen af sikkerheds mæssige grunde..

Hvis den slet ik spiller nu kunne det jo godt ha sket at du har sprunget, er svært at sige når man sidder bag en skærm smiley

• #5   25. mar 2011 kan godt prøve at tjekke bassen igen, men mener at ledninger sidder ordentligt fast som det skal smiley både sub og forstærker er købt i starten af januar. Derfor ville det undre mig hvis de er gået i stykker :S men det er da et forsøg værd. (:

• #6   25. mar 2011 Har jo ik noget med hvor nyt det er smiley

Hvis forstærkeren har fået en over snuden så er det jo ligemeget om den er sprit ny eller old gammel så springer de jo bare smiley

Men ja gå ALLE dine lednigner igennem og tjek ingen sidder løse..

Kan også være de ledninger inde i subben der forbinder bassen med de tilslutnings kontakter der er på kassen.. ( Meget usandsynlig ) men er vel værd at tjekke smiley

• #7   25. mar 2011 Hvordan har du tjekket den med et lille batteri ?
    Har du haft bassen ude af kassen og prøvet at ohme den igennem på hver spole ?
    Er der mislyde når du trykker på membranen ?

Kommentér på:
Kan ikke få sub til at spille længere

Annonce