{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Ingen bas efter anlæg er flyttet. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg havde komplet Pioneer anlæg i min forrige bil, fiestaen i min profil.
Pioneer HU
Pioneer 5,25 i dørene foran
Pioneer 6x9 bag, og det spillede rigtig godt syntes jeg til mit behov.
Nå, jeg har så købt mig en 306'er sedan og ville i god tro flytte anlægget over og så burde det spille tænkte jeg, ved godt det skal indstilles om igen, men. Første gang jeg satte mine nye Pioneer 6,5" i døren foran skrattede de, og mine gamle 6x9 kan heller ikke spille noget med meget bas mere, de spiller diskant og mellemtone fint. Har tjekket ledninger osv. Det eneste spørgsmål jeg har er så: Er det fordi at jeg har købt højtaler ledningen i thansen og ikke brugt en der fuglte med fra Pioneer?
Hilsen Jonas.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen bas efter anlæg er flyttet.
  • #1   15. apr 2011 kan ikke sige hvad der gør det, men kan sige det ikke er ledningens skyld, de burde give fint ud, det er meget lidt ekstra de dyre kabler giver smiley

• #2   15. apr 2011 Velkommen til den Franske bil verden smiley

• #3   15. apr 2011 Har du checket at alle enheder spiller i fase?
    Altså at de er tilsluttet plus fra forstærker til plus på enhed på dem alle sammen?
    Hvis en af dem spiller i modfase kan det fjerne alt "bas" fra lydbilledet.

• #4   15. apr 2011 Søren S

hvad er det for noget lort at skrive? :S

• #5   15. apr 2011 Søren S
    Det er så en dårlig fordom..

Mit anlæg spiller sjovt nok mere rent og bedre efter jeg flyttede mit fra tysk til fransk..

Så den holder ikke helt smiley

• #6   15. apr 2011 Alle er tilsluttet som det skal.
    Lars, der er ikke forstærker, men + fra HU går til + højtalerne.
    Så skal det kun være hvis noger i HU pludselig er gået i stykker.

• #7   15. apr 2011 Prøv at se hvor meget spænding du har til din HU.
    Hvis ledningerne ikke er tilstrækkeligt store, vil du have et uforholdsmæssigt stort spændingstab.. (1.2v er jo alligevel 10% tab).

Men du skal måle spændingen til din HU, imens den er belastet. Da det først er når du trækker strømmen at spændingen vil falde rigtigt, hvis ledningerne er for tynde.

• #8   15. apr 2011 Alternativt kan det også være "kabinettet" enhederne spiller (døren) i der har ændret størrelse, til en størrelse hvor enhederne ikke kan yde lige så meget. Eller hvis døren er utæt så enheden ikke spiller i et lukket kabinet. Så risikerer du luften"kortslutter"

• #9   15. apr 2011 Ja for franske biler har jo aldrig fejl på el

• #10   15. apr 2011 Som Lars også siger, så gå faserne igennem.
    Og hvis du er sikker på at de sidder korrekt, så gå dem igennem igen.
    Jeg oplever MANGE der er "sikre" på alt er koblet rigtig op, og så er der alligevel en fejl...

• #11   16. apr 2011 jeg har tjekket igennem flere gange inden jeg skrev her.

Og jer der bare skal sige noget dårligt om peugeot eller franske biler generelt med deres el fejl, kan i ikke bare lade være, den kun jer selv der ser en fornøjelse i det.

• #12   16. apr 2011 Hmm...Det kunne tyde på et brud på et af kablerne, eller enheden der rammer stel.
    Hvis du fader/balancerer så én enhed spiller ad gangen, hvordan lyder enhederne så hver især?

• #13   16. apr 2011 nu ved jeg du skrev at du har tjekket ledningerne, men tjek lige om plus og minus på selve højtalerne sidder som de skal. for hvis du har byttet om på dem forsvinder bassen da højtalere nærmest suger sig selv ind hvis ledningerne er byttet om. for at se hvad der er plus og minus på dine højtalere, ka du ta et aa batteri og sætte ledningerne til. hvis selve enheden rykker udaf idet du rammer batteriet, er plus og minus rigtig

• #14   17. apr 2011 Fejlen er fundet, havde overset en indstilling på HU der hedder SLA som stod for højt, sorry for at have spildt jeres tid.
    Nogen der ved hvad det SLA betyder på en pioneer hu.

• #15   17. apr 2011 SLA står for Source Level Adjustment. Har aldrig brugt det selv, men det er noget EQ i forbindelse med de forskellige kilder. Så det giver meget god mening at det har haft stor indflydelse på din lyd, da det "klipper" signalet, hvis det er sat for højt...

• #16   19. apr 2011 Okay, tak for det.

Kommentér på:
Ingen bas efter anlæg er flyttet.

Annonce