1.795 visninger
|
Oprettet:
Helt vildt lydtryk med 1 stk. 12" sub {{forumTopicSubject}}
Var til træf i Århus sidste uge hvor jeg mødte en med et kæmpe anlæg, troet jeg.... Efter jeg havde hørt hans anlæg lukker han sit bagage rum op hvor der kan står 1 stk. 12" sub. Alt i hele bilen inkl. forruden rykket sig:-P
Mit spørgsmål er så hvor jeg kan købe sådan en henne?
Mærket hed Ground zero og han sagde bassen ca. kostet mellem 4-5000,- kr.
sep 2009
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 80 Svar: 252
okt 2003
Følger: 1 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 1.610
Den har været meget disskuteret på bilstereoforumet, pga. den evne til gengive ordenlig lyd og ikke kun bulder og brag.
Havde den ikke alu membran er det nok en af de andre her : http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/index.php?cPath=23_44_67
apr 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
apr 2011
feb 2008
Følger: 63 Følgere: 64 Biler: 4 Emner: 214 Svar: 4.374
Ekstra batteri... Bare monter en dynamo og så klods bilen op ved de trækkende hjul og så bare fuld gas
Hahaha, lol xD
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
MTX jackhammer enheden er en vittighed... Den er stor ja... Men stort lydtryk kommer ikke af størrelsen på enheden... DD Z12 kan med 100% sikkerhed komme til at spille højere end jackhammeren nogensinde kunne... Så den enhed er til grin... Synes det morsomste er at den blev introduceret med at den uden problemer kunne levere 140 db... 140... Det krævede dog 8000 watt at få den til at prutte 140 db ud... Det har jeg sgu da lavet med en Peerless XLS med 400 watt... Så den enhed er en ren vittighed.
jun 2009
http://www.ice-shop.dk/product_info.php?cPath=171_174&products_id=1070&osCsid=75554b7172437e568c5e66e84af2473e
Jeg går ud fra det er denne enhed du har hørt... Det er også en ualmindeligt fed enhed... Det tyske Bilstereomagasin car und Hifi, samt bladet "Autohifi" (Ja det hedder det) Kårede GZNW 12 enheden som deres nye reference enhed alle fremtidige tests blev sammenlignet ud fra... det siger lidt om den synes jeg... begge magasiner kårede samtidig GZNW 12 enheden til verdens bedste subwoofer... (Det er dog nogle år siden)
Nu er der de mindre begavede der bare godt kan lide at se hvad de selv skriver uanset om det er rigtigt eller ej, som påstår der kræves ekstra batterier og kæmpe forstærkere, og kondensatorer for at drive den enhed... det er tydeligvis folk der ingen anelse har omkring det de vrøvler om... Jeg har rent faktisk haft sådan en enhed og har deltaget ved både EM i db-drag/bassrace samt EMMA med den... og jeg havde 1 batteri, 1 forstærker, og ja 1 kondensator som dog ikke er 100% nødvendig...
Jeg vil helt klart anbefale enheden, for du vil få en bass der spiller fantastisk rent og fint og som stadig har et kraftoverskud så stort at de færreste drengerøve kan følge med, hvis du virkelig skruer op for bæstet... Vil naturligvis anbefale en forstærker i samme prisklasse som minimum... men billigere kan også gøre det, der vil bare mangle en smule i kontrol af enheden... (PÅ det punkt er den meget krævende)
hvis du vælger at købe sådan en enhed er du velkommen til at skrive hvis du mangler kabinet forslag eller har andre spørgsmål... det er nemlig en af de enheder jeg har haft længst og har været mest glad for, og jeg har haft en del...
apr 2011
jun 2009
Mit konkurrence setup i starten af 2007.
GZNW12.
GZNA 2500.1D
Standard batteri. ingen kondensator. 141 db...
kunne spille for fuld knald i ca 15 min og stadig starte bilen...
Såeh... medmindre du engang får lidt viden om hvordan man laver et anlæg, så klap i... jeg har haft med det her at gøre i 10 år... såeh du kan jo PM mig når du gerne vil lære noget og fremover lader være med at skrive om ting du intet ved om...
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
hvis jeg var dig ville jeg vælge sq.. nu er der sikkert en masse aber der siger blablabla og de spl lyder mega godt og blablabla og derfor skal man vælge det.. fint hvis du vil blære dig med at hele bilen ryster og det er da os fedt i starten af men det blir du hurtig træt af..
mar 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 80 Svar: 327
jun 2009
Produkt kenskab er en god ting at have inden man udtaler sig... GZNW12 er den enhed jeg snakker om... det er faktisk en SPL enhed... den blev designet som en SPL enhed og var Ground Zero's bud på en dB-drag enhed.. Indtil Enheden i flere anmeldelser fik lovprisninger for lydkvaliteten... Så ændrede de designet en smule og version 2 som er den man kan købe nu krævede mindre kabinet men havde samme gode lyd og samme imponerende lydtryk...
Der existerer ikke en GZNW12 SQ enhed så ikke mere af den slags vrøvl tak... Og meget få mennesker kører rent faktisk med SPL enheden, så tror ikke rigtig på det er den hun har hørt... Og JA deres GZNW 12 SPL lyder faktisk ret godt for en SPL enhed at være... Men det er ikke den der er tale om...
Og ja en Hertz HP1D er meget nødvendig... Hvis man vil betale for den... 8999 kr er jo dybt godnat... For den lyder ikke 2000 kr dyrere end denne: http://pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=21_30&products_id=163
Og denne vil også være ret fed til enheden: http://www.autobixen.dk/shop/hifonics-bxi4000d-1-37906p.html
Såeh en forstærker til 9K er overhovedet ikke nødvendigt... (Jeg har for helvede selv hafr en GZNW12 og har konkurreret med den... )
jun 2009
kan ikke se hvorfor du skriver held og lykke til mig... jeg har vundet omkring 10 - 12 internationaler pokaler med de setups jeg har lavet... Hvad har du?
Helt vildt lydtryk med 1 stk. 12" sub