{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sammensætning af sub/forstærker
  • #1   10. maj 2011 Hvis jeg havde været dig havde jeg ofret et par hundrede mere på sådan en her http://www.autobixen.dk/shop/sinuslive-sl-a1500-v2-43037p.html den yder 1500 watt RMS så den ville sagtens kunne spille din 15" sub op og samtidig får du os en monoblock.

• #2   10. maj 2011 Hov må i undskylde overså jeg lige smiley

• #3   10. maj 2011 selvfølgelig kan du spille den op..
    jeg har lige nu

JBL GTQ190 RMS watt forstærker (95w x 2 kanal i 2 ohm, i bridged mode, brokobling)
    JBL GTO 1014 (350 RMS watt - 1400 peak, 4 ohm)
    JBL GTO 6528 6,5" -> 4 stk 60 RMS watt

= så min sub får rundt regnet 47.5W (rms) og den kan rumle bilen fra hinanden, lyden er ren, og i hjemmelavet kasse.... forstærkeren trækker alle 4 højtalerer og subwooferen.

det jeg har i bilen nu, kan jeg skrue op, UDEN det forvrænger til 87dB.

Har lavet en SPL måling, som ved 75% af lydstyrke (fra autoradio'en) ligger på 85dB (fra 1.5m afstand)

• #4   10. maj 2011 Ud over jeg ikke ved om den ligger i det rigtige frekvensområde 10Hz-83Hz, virker mærkeligt..

Det mest brugte lavfrekvensområde er 80 Hz, men, f.eks, min subwoofer (JBL GTO1014), har et frekvensområde fra 25Hz-400Hz smiley så der er ikke optimal ydelse, selvfølgelig, men prøv det smiley det kan ikke gå værer end galt

• #5   10. maj 2011 Sødt... 140dB... lydniveau'et et F16 fly giver fra 50m afstand, når det letter... ja da.. og SPL er også noget helt andet end flad dB... iPhone earphones kan spille +110dB, men det har noget med afstand at gøre...
    og den måling jeg skrev om, var også ved 75% lydstyrker

• #6   10. maj 2011 Højtalerene jeg bruger JBL GTO6528- nogle beregninger!

følsomhed: 92dB -> 1W/1M
    ved 45W og en afstand på 1m laver det et SPLdB på 108dB, og det burde være mere en rigeligt for de fleste, da det er på niveau med et diskotek... de spiller oftest ved 110dB, som kan give permanent høreskade på kort tid

• #7   10. maj 2011 Nu hvor vi er i gang med "flueknepperiet" kan jeg ligeså godt også begynde..
    sørgeligt at du belærer om dB (muligvis ved du mere, kan jeg jo på ingen måde vide), men at du så ikke en engang kan bruge de rigtige betegnelser, forstår jeg ikke.
    Lyd måles i Bel... men betegnes i mindre tal (1/10=deci). Deraf deciBel > dB.
    men prøvede at hjælpe, en der ledte efter råd..
    mine sidste ord: PRØV DET, det kan ikke skade (hvis du sætter det sammen med de rigtig lednings-dimensioner og diverse regler)

• #8   10. maj 2011 højst sandsynligt ikke noget udstyr du godkender

• #9   10. maj 2011 Har hver eneste gang skrevet dB (lille d, stort smiley

• #10   10. maj 2011 Har ikke snakket om iPhone som dB måler smiley

• #11   10. maj 2011 Umiddelbart vil jeg sige du bruger mere energi på, at tilsvine mig, i stedet for at hjælpe personen der har problemer. Jeg skrev hvad jeg havde "lavet" / sat sammen, og hvordan det virker.

• #12   10. maj 2011 Mine ører er penis'er!

Kommentér på:
Sammensætning af sub/forstærker

Annonce