hjælp til sub/forstærker. {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen, vil først understrege at jeg ikke har meget viden inden for bilstereo, og derfor bede jer om at lade vær med at skrive jeg ikke ved meget om bilstereo da jeg godt er klar over det
Problemet er at jeg idag har monteret min sub og forstærker.
der er tale om en 2 kanals alpine forstærker der kan kan brokobles til 800 watt/400 rms watt.
Subwooferen er en Hertz hbx25 400 rms watt så det burde vel passe meget godt sammen ?
strømkablerne er tykke nok vil jeg mene, da de var umulige at sætte til forstærkeren og blev nødt til at bøje lidt at trådene til siden for at det kunne komme ind i hullet på forstærkeren.
der er kun 1 phono udgang på forstærkeren, som er tilsluttet til sub linieudgangen på min headunit.
har så tilsluttet det hele sådan som jeg vil mene det skal være.
men subben spiller lavt og anlægget skal skrues op så højttalerne ikke rigtigt kan lide bassen før den giver nogenlunde brum fra sig(men slet ikke som da jeg testede min sub i min vens bil)
Har overvejet om det kunne være fordi kablerne fra forstærkeren til subwooferen er for tynde da de ikke er særligt tykke?
har selvfølgeligt skruet min alpine headunit op på maks ved subw, og den skal også skrues op på en del bass i det heletaget for at spille nogenlunde.
Men vil gerne have den virkeligt kunne brumme igennem, også uden de andre højttalere behøvede at være indstillet til så meget bass.
håber der er nogen der kan hjælpe mig med det svar.
Og har ikke rigtigt forstand på at indstille sub, men kunne nærmere tro det var kablet mellem sub og forstærker(omkring 1mm tykt/tyndt.
HJÆÆÆLP PLEASE
dec 2008
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 2.188
Der er div. muligheder for indstillinger.
Jeg ville mene at din HU ikke burde stilles så højt op, og nej tror ikke det har noget med de "tynde" kabler at gøre, da din Sub ikke er Mega kraftig. Men en rimelig stille og rolig.
Inden du stiller på din forstærker, så ville jeg råde dig til at stille din HU ned.
dec 2008
Nu siger jeg ikke det er sådan en forstærker du har, men på det nederste billed, kan du se at der på siden er mulighed for at stille på det. Og på mange forstærkere, indstiller man på en tille skruer, så man skal bruge en lillle skruetrækker.
okt 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 74 Svar: 380
grunden til at der er skruet så meget bass op på radioen er fordi at subben ellers ikke kan høres
dec 2008
okt 2010
eller kan du sige hvilke ting jeg skal indstille ?:)
dec 2008
+ til din HU. Så er man jo mere inde i hvad du har af ting og sager...
okt 2010
Alpine MRV-1005 -forstærker.
Hertz HBX 25 - 10" Subwoofer.
Hertz Dieci DCX 690 6x9" 3 vejs coaxial.
Hertz Dieci DCX 165 6,5" 2 vejs coaxial.
4 sony diskanter.
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 6 Svar: 36
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.122
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.245
okt 2010
hjælp til sub/forstærker.