{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forskel på 10'' og 12'' sub
  • #2   3. okt 2011 andet end bare det? feks er 12'' bedre end 10'' feks ?
    hvad er forskellen, tænker mere på kommer der mere bas eller hvad?

• #3   3. okt 2011 alt efter kvalitet kan en for stor sub give dårlig bas lyd hvis du hører musik med hurtig bas, så hellere have en mindre en og en bass der ikke runger-

• #4   3. okt 2011 jeg hører, dance hip hop og rnb . hvad er den bedste sub så ?

• #6   3. okt 2011 http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=9489&pk=68&produkt=Renegade_Baspakke_12%22_-_550_Watt

skal også have nogle 6x9 højtalere til hattehylden.
    så spørgsmålet er om jeg skal tage den forstærker med 4 kanaler eller den forstærker med 2 kanaler

• #7   3. okt 2011 jeg vil ikke isge hvad der er bedst, men hjemme i stuen og i bilen har jeg kørt 10". og det har jeg været glad for, jeg har aldrig haft problermer med hurtig techno, dog havde jeg nogle 12 tommer en gang, cerwin vega cls, og der kunne man godt fornemme en bass rungen, men hvis du vil handle i carsound så hop ned og snak med dem, de er skide gode til at vejlede.

• #8   3. okt 2011 jeg har nu kørt i et år med renegade 12''eren...

den er god til rap og den slags... men hurtig techno dyr den squ ikk til...

det er sådan nogle laaaaange slag den laver... ikk en jeg er glad for men gider heller ikk skifte den... den spiller trods alt uden problemmer...

gå efter en sub i lukket kasse...

• #9   3. okt 2011 mikkel p. slap dog lige af. jeg siger bare hvad jeg har prøvet. ja hz er hz, men en 12 er større og derfor skal der bedre kvali magnet til at rykke den samme tempo som en mindre, det min teori. hvis du skal have en 30" til at rykke samme hastighed som en 10" skal der noget af en magnet til at få den til det. og derfor når du også en helt anden pris hvis du skal have en større bass der ikke runger.

• #10   3. okt 2011 såså rolig nu drenge! jeg spurgte bare hehe,
    men står og vil gerne købe det billigeste af det billigeste og skal også være med bass i,

jeg har kigget på;
    Renegade Baspakke 10"
    10" bas, 2-kanals 550W forstærker

MDS X-ITE X6900 - 6x9" Højttalere
    MDS MT9u - Diskant på fod

vil det kunne spille godt?
    evt med en 4 kanals renegade forstærker i stedet for 2 kanals renegade forstærker ?

• #11   3. okt 2011 hvis du har bare gennemsnitslig kapacitet i hjernen? det er bare ikke nødvendigt at sige. det er et forum så der er plads til at snakke frem og tilbage.
    og hvis du læser hvad han efterspørger så det billigt han er på jagt efter. så hvis JEG skulle købe ville jeg købe 10" så man undgår det som du siger med at de bruger samme magnetsystem i 8 til 15 tommer.

• #12   3. okt 2011 så det jo så godt du kan forklare mig det ikke, det vel også en fordel ved forumer, at lære ting? dog ville det være rart med en ordenlig tone.

• #13   3. okt 2011 Mikkel P - talt negativt vil jeg nu mene du har, men nok om det...

Mike - hvor meget må det koste? kan helt sikkert sætte nogetsammen til dig du vil blive gladere for smiley

• #14   4. okt 2011 Mike C

1: Renegade og MDS burde være forbudt ved lov at sælge... De sælgere der anbefaler den slags lort er jo større mongoler end kunderne...

2: Se prisen på Renegade: 1200 kr... og du får en varm lort at tygge i...

Se prisen på dette: http://www.ice-shop.dk/komplet-baspakke-audio-ground-zero-p-1185.html?osCsid=7bc6094b58e83c8c677d691836efd9f0
    For 300 kr mere får du en forstærker i en langt højere kvalitet fra Ground Zero som er et yderst anerkendt prisvindende mærke... og fra Mac audio får Du en subwoofer, der med omtrent 1000 % sikkerhed vil spille langt bedre end det pap fra renegade...

3: på trods af Mikkels farverige sprogbrug hvor han sviner folk til uden at bruge grimme ord... Så har han faktisk ret... eneste forskel på en 10" enhed og en 12" enhed fra samme mærke er reelt set 5,1 cm... Den lille forøgelse i membranareal betyder dog en smule større lydtryk er muligt... Og 12" vil naturligvis kræve en bedre forstærker end 10" enheden da de sjovt nok bruger samme magnet / motorsystem... Dvs det kræver en forstærker med bedre kontrol at styre en 12" end en 10"...

men at 10" enheder skulle være bedre til at spille præcist eller hurtigere (?) Det er sgu noget pis som uvidende amatører lukker ud... (Og er man uvidende amatør bør man som regel bare lade være med at skrive og dele sin mangel på viden ud... Vi har ikke brug for flere uvidende tosser der ikke ved hvad de snakker om vel? )

• #15   4. okt 2011 Mikkel P du er da en klaphat.

Carsound anbefalede selv mig at tage en 8'' i stedet da den bare er langt hurtigere og mere præcis.

Èn ting er hvad eksperterne siger.. Men folk har selv ører!

• #16   4. okt 2011
    Luca J

Nu er Carsounds Sælgere ikke folk jeg kalder kompetente... De er endda nogle af de værste til at sprede de her myter omkring bilstereo... Og carsound anbefalede dig ikke noget... en Sælger, Dvs. et fjols der udtalte sig om ting han ikke havde forstand på anbefalede dig noget... At han har været svineheldig at få job hos Carsound gør ham ikke kompetent til at rådgive folk... Synes det er synd de nu har sådan en idiot ansat, som kan ødelægge deres ry på det groveste, fordi manden er komplet inkompetent...

• #17   4. okt 2011 Jo større bas jo bedre.. MEN også jo større kabinet.. og i en bil er rummet så lille at spille i man ik behøver noget så stort..

• #18   4. okt 2011 Nu er alle Carsound butikker og ansatte jo ikke ens.

Jeg har aldrig hørt en 12'' jeg har kunne lide.. Det er vel i bund og grund en smagssag..

• #19   4. okt 2011 cody du snakker som du har forstand til og so sadvanligt sviner du carsound produkter til fordi du har et personligt mellemværende med en af deres sælger
    og jeg synes det er rystende at man som Lyd dommer i Bass race og DB drag kan komme med den slags udtalelser om danmarks største bilstereo kæde hvis produkterne var så ringe som du skriver ville de nok ikke have 8 butikker i landet nu jeg har altid handlet i carsound og altid fået en god service men nok om det

lydmæssigt er da den fordel med en 12" a den har et større membran areale som kan give større lydtryk og dybere frekvenser(toner)
    ulempen ved 12" er at den kræver en kraftiger forstærker for at spille lige så lækkert som en 10" gør ved mindre effekt så har du en ordentlig forstærker kan 12" spille godt men mangler du pengene til en ordentlig forstærker og ik har råd til andet så spiller 10 nok bedre da den kræver mindre effekt

forstil dig du tager en opel corsa GSI 1,6 med 100hk og en audi A4 1,6 med 100 HK hvilken er hurtiger med den størrelse motor ?
    det er corsa'en selvfølgelig da effekt kontra vægt/størrelse er større samme princip er det med subs

nu har jeg personligt leget med renegade subberne og synes klart 12" spiller bedst 10 er ik nær så sjov og virker som o den spiller i et for lille kabinet da de dybe toner forsvinder helt i forhold til 12" og selfølgelig findes da bedre løsninger men nu er det jo med bilstereo at man får hva man betaler for så har man ik flere penge til rådighed end det så er 12" pakken fra renegade sku ok så kan man sener skifte subben ud med noget da er bedre og sener igen en bedre forstærker og mac audio er det samme kina bras som renegade så det kan være et fedt smiley

• #20   4. okt 2011
    opel forever¤ L

Du er sponseret af Carsound... Dine øjne er vidst meget farvet heraf... Du er vant til at køre med MDS subwoofere... dvs. du er ikke vant til den lyd man kan få fra kvalitets produkter...

Samtidig har jeg intet Imod Carsound og deres butikker... Jeg har noget imod deres produkter... (men kun nogle af dem) Deres Markedsføring... (At de direkte lyver om deres produkter) Og jeg har noget imod at de ansætter sælgere og ikke fagfolk... Jeg har selv købt rigtigt mange ting Hos carsound... har selv kørt med MDS... (Den fejl begår jeg aldrig mere)

Carsound har stor succes pga. Billigt lort... MDS... De byggede deres kæde op omkring at de var de eneste der var der ud over Dansk Autohifi... Da hifi-klubben stoppede med at tage Boston, Phoenix Gold og Cerwin Vega hjem... Der blev der et stort hul i produktudvalget der skulle lukkes... Vi havde Bildillen der solgte JBL tilbage... Carsound var der så med MDS... Og MDS var på daværende tidspunkt rimeligt godt... Eftersom lydteknikeren Bäcke var med til at udvikle produkterne... Så forsvandt Bäcke og nu står vi tilbage med smart markedsføring, og fanboys der desværre trænger til at blive klogere... Hvis man kunne lave en butikskæde på at sælge høj kvalitet og ikke andet ville vi leve i et utopia... Men desværre kan du ikke det... Du kan lave en kæde af butikker der sælger billigt lort... Men som også har kvalitetsprodukterne... Men dem sælger man helst ikke for meget af da ens avance er større på Lortet...

vi har relativt få forhandlere der faktisk går op i deres produkter og bruger dem leger med dem og faktisk kender til det de selv sælger.. Carsound har da folk der hører under denne kategori... Men de har desværre også mange "Smarte" Sælgere der kan overbevise dig om at du skal købe deres MDS lort...

Inden du lige tror du vil spille smart med at du vandt DM med MDS... Så har vi i år en der blev danmarksmester, Med Xzound... Satte en score på 150,2 dB med Xzound... Men det betyder ikke det lyder godt... (Og så var du alene i din klasse... hvilken sejr da)

Dit eksempel her: "forstil dig du tager en opel corsa GSI 1,6 med 100hk og en audi A4 1,6 med 100 HK hvilken er hurtiger med den størrelse motor ?
    det er corsa'en selvfølgelig da effekt kontra vægt/størrelse er større samme princip er det med subs"
    Det er jo rent lort at lukke ud... Det viser hvor lidt du ved og hvor lidt du bør udtale dig... Det er den slags udtalelser der kommer fra folk der aldrig har prøvet at bruge kvalitets produkter men kun har brugt lort... og derfor får de lort ud af det... Ja en billig discount forstærker vil have meget nemmere ved at trække den lettere 10" enhed frem for 12"... Fordi der skal færre kræfter til at styre den... Det betyder ikke at en 12" enhed er et dårligere valg... det betyder bare at man skal vågne op og lade være med at vælge det billigste lort... Jeg har selv haft monteret et anlæg med en 15" subwoofer... Nøj det blev satme perfekt... Ingen sløv langsom bass... Hardstyle blev spillet med en kontant bass der bare slog når den skulle... Ok der sad en rigtig god forstærker med en meget høj dæmpningsfaktor og trak enheden... (Audison forstærker) Og forstærkeren var ikke lige så stor som enheden var rated til... Men jeg ville godt have hørt om dine MDS enheder kunne have fulgt med... jeg tvivler stærkt...(Ja kabinettet var PORTET)

Det er ikke størrelsen på enheden der bestemmer om der er kontrol og vellyd... Det er monteringen, Forstærkeren, Indstillingen, Og den viden der ligger bag opbygningen... IKKE om det er en 8-10-12-15 Eller 24" enhed...

• #21   4. okt 2011 nej men fakta er at vil man ha noget billigt bilstereo kan renegade faktisk godt bruges hvis man ik har råd til andet jeg blev selv overrasket over hvordan det spiller kontra pris og kvalitet og jeg er normalt heller ik til det billige grej

• #22   4. okt 2011 Jeg holder helt klart med Mikkel der alt alt alt for mange rundt i faget der ik aner hva fanden de snakker om.. desværre.. men sådan er det nu engang.. der rigtig mange der meget kloge, desværre på den forkerte måde..

og sammenligne en opel med musik det jo næsten blasfemisk

• #23   4. okt 2011 Nu ved jeg at der er carsound Folk på dette forum... Og jeg vil med det samme sige at jeg Ikke har noget imod Carsound som kæde eller som butik eller koncept... Det jeg har noget imod er de idiotiske fejl deres sælgere begår... Og jeg har noget imod Det at man ophøjer produkter til noget de ikke er..

Og skulle man blive pisse fornærmet og mene jeg er en røv... (Jeg ved jeg godt folk allerede mener... kom nu videre) Så er man da velkommen til at modbevise mig og gøre mig helt til grin... evt. ved at deltage og VINDE i enten EMMA eller db-drag/bassrace... Og dermed mener jeg i en klasse hvor der er modstandere...

• #24   4. okt 2011 opel forever¤ L

Folk der ikke ved hvad de taler om men gerne vil lyde kloge bruger denne sætning: "men fakta er at"

Jeg blev overrasket over hvor dårligt det spillede... Og nej hvis man ikke har ret mange penge men gerne vil have noget billigt der kan spille rimelig godt... Så er der Ground Zero's Iridium serie... Hertz Dieci... Boston SE serien... DB-drive... Mac Audio... Carpower by Monacor... Powerbass der forhandles af Optisound... HFI serien fra Hifonics... Rockford Fosgate Prime Serien... Muligheder er der nok af... hvorfor vælge det dårligste?

• #25   4. okt 2011 Mim™ .

yup... Opel er kun til at transportere musikken rundt i... smiley

Kommentér på:
forskel på 10'' og 12'' sub

Annonce