{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

6 højtalere tilsluttet, 4 Kanals forstærker ? {{forumTopicSubject}}

Med fare for at blive overrumplet med at dette er forkert og det ene og andet undskylder jeg da på forhånd.

Jeg er sådan set nogenlunde klar over at den sammensætning min overskrift byder på ikke kan lade sig gøre.

Men nu er jeg mere på jagt efter et svar på hvad der sker hvis man gør det? hvis man nu har en 4 kanals forstærker det eksempelhvis laver 1000 W/RMS og du har 2 subs, der bruger kanal 3 og 4, som totalt laver 500 W/RMS. og man så sætter 2 højtalere til kanal 1 der totalt laver 250W/RMS, og det samme gøres til kanal 2.
burde det så ikke fungere da man stadig overholder hvor mange watt der bruges.

Forstærkeren kan vel ikke mærke om den skal sende til 2 højtalere på 1 kanal hvis bare de ikke er for store? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  6 højtalere tilsluttet, 4 Kanals forstærker ?
  • #2   20. nov 2011 Det var jo også sådan jeg havde skrevet det smiley bare sub på kanal 3-4

• #3   20. nov 2011 HVIS du vil gøre som du siger, i forhold til antal, skal du sørge for at gøre det over 2 kanaler. Så hvis du har f.eks 2 61/2" og 2 5 1/4", skal du ikke smid edet ene sæt på den ene kanal og det andet på den anden. Så skal du smide 1 stk 6 1/2" og 1 stk 5 1/4" på hver kanal.

Det var bare et eksmeple, men det samme gælder, hvis det er forskellige sæt i samme størrelse.

• #4   20. nov 2011 De højtalere jeg har er 2 stk. 6x9 og 2 stk 4".

så vil du sætte dem 1 stk 6x9 sammen med 1 stk 4" smiley ?

• #5   20. nov 2011 Teoretisk ja, men det ville aldrig fungere korrekt. Dine 5x9 vil blive begrænset voldsomt, da dine 4" vil være de svage, så de kan ikke spille højere, end dine 4" kan skrues op til, da forstærkeren indstilles parvis på kanalerne.

Den eneste rigtige løsning der, er en forstærker til..

• #6   22. nov 2011 okay, smiley midlertidigt tror jeg at jeg vil forsøge mig ved at sætte 2 på 1 kanal.
    men jeg må nok få fat en en forstærker mere på et tidspunkt smiley

Kommentér på:
6 højtalere tilsluttet, 4 Kanals forstærker ?

Annonce