{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Alpine vs JL {{forumTopicSubject}}

hej bg jeg så lige at carsound havde tilbud på et sæt JL komponent højtalere så jeg ville lige høre om det er fornuftigt at skifte mine Alpine ud til de JL højtalere så hvad er jeres mening hvad spiller mest klart Alpine SPR-60 eller JL Audio C2-650 bemærk Alpine højtalerene ikke er komponent

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alpine vs JL
  • #1   21. dec 2011 Jeg er klart Alpine mand, så dem ville jeg beholde. For mig er det også et plus, at det IKKE er med løs diskant, det bryder jeg mig ikke rigtig om smiley

• #3   21. dec 2011 Henrik M
    Hvordan kan det være du ikke bryder dig om det? (:

• #4   21. dec 2011 Jeg synes bare ikke lyden er bedre, der har jeg godt nok altid helst ville ha' en komplet højttaler smiley

• #5   21. dec 2011 Jeg kan godt nok nemt høre forskel på mine for højtaler (kompo)
    og mine baghøjtaler (coax)
    dem bag i giver bare en stor omgang lyd ud i et bum, (blanding af diskant og bas)
    imens lyden er mere klar og ren i for,

• #6   21. dec 2011 Det har nok osse noget at gøre med jeg ikke hører alt for meget "fiskerkutter" musik, men der kører meget guitar, trommer, bas musik. Derfor jeg har ikk brug for at skille bas og diskant ad smiley

• #7   21. dec 2011 Bassen er næsten helt slået fra højttalerne, så det bare er sub'en der styrer det smiley

• #8   21. dec 2011 Jeg høre Hip Hop, R&B, pop, div. former for techno, (subwoofer numre)
    alt det der rock musik og p3 pop, er banlyst i min bil smiley
    så det kan jo være derfor smiley

• #9   21. dec 2011 Men det var ikke det emnet handlede om,
    jeg ville vælge JL, fordi det er kompo, du får så meget mere ud af det, end en de coax højtaler.

• #10   21. dec 2011 Henrik M

Utroligt at nogle folk er så dumme at de bare opfinder deres egne lydteorier for at forklare hvorfor de ikke vil købe et bedre produkt... Hvad musik du hører har intet at gøre mde hvilken højttaler det bør spilles på... Ikke brug for at skille bass og diskant??? Nej det er der ingen der har... hvis alle biler havde plads til højttalerne oppe ved sidespejlet, ville Coax enheder faktisk være det mest anbefalede... Men nu er biler jo indrettet som de er... og du får ikke fuldt udbytte af en Coax enhed nederst i døren... samtidig Så kan man ikke kalde en kondensator og en lille modstand monteret direkte på diskanten for et delefilter... Det er ret nødtørftigt da... Samtidig er der intet der forhindrer din mellemtone i at forsøge at spille diskant = Dårligere lyd... Det er en sstor ulempe ved Coax enheder...

Hvorfor ikke bare indrømme det som det er og sige at du enten er for nærig til at ville ofre prisen for at komponentsæt... eller at du ikke kan finde ud af at slutte det til...

• #11   21. dec 2011 christian J

hvis de alpine enheder... (hvor man kan få meget bedre til samme pris hos andre mærker) De er dine fronthøjttalere... Så vil et komponentsæt give dig et klart løft i lyden... Så jeg ville vælge de JL enheder. da det jo godt nok er et meget meget godt tilbud der er på dem...

Er de alipne enheder dine baghøjttalere så bare lad dem være... det er ikke der man har mest brug for at opgradere alligevel... Og et komponentsæt er spildt deromme...

• #12   21. dec 2011 Der er nok nogen som er I godt humør I dag:)

• #13   21. dec 2011 Æske !

hvis det er mig du mener så ja... jeg er i ganske fint humør... Jeg siger bare sandheden...

• #14   21. dec 2011 Æske
    Cody siger det som regel lige ud af posen smiley

• #15   21. dec 2011 cody
    jeg har den både foran og bagved og jeg er helt enig i at compo vil være et løft men jeg har aldrig hørt dem så jeg ved ikke hvordan de spiller men hvis det er jeres anbefalinger at købe dem så er det nok det jeg vil gøre smiley

• #16   21. dec 2011 Cody er en klog mand,
    hvis man fjerner bandeordene osv, så er det faktisk meget klogt, og for det meste rigtigt

• #17   21. dec 2011 Cody. Vil du ha' en kontoudskrift, så kan du vel bedømme om det er fordi jeg er for nærrig smiley

• #18   21. dec 2011 hehe ja ok smiley

• #19   21. dec 2011 alpine er lordt kort sagt KØbe JL audio

jeg har det selv og har haft alpine og det er virker ikke i forhold til det spille ikk rent nok i mine øre

• #20   21. dec 2011 Henrik M

Med tanke på det er Alpine højttalere du lige selv har indrømmet du har... Såeh vil jeg godt vide hvad en kontoudskrift ville hjælpe???

Desuden ved jeg at det dyreste sæt Coax enheder fra alpine koster ca 1500... Men det tilsvarende Komponentsæt der lyder bedre og giver et klart løft og en mere korret lyd i sidste ende koster ca det dobbelte...

Såeh... hvad ville en kontoudskrift hjælpe ud over at overbevise mig om at jeg har ret? Selvfølgelig hvis du ikke mener du er nærig så er der jo 1 mulighed tilbage... Manglende evner inden for montering...

• #22   21. dec 2011 Ja den indrømmer jeg gerne, Cody. Jeg går ikk ret meget op i det, så der bliver den nemmere løsning.. Men er vi enige om du bliver kællingemuggen nu, fordi jeg har en anden holdning end dig? smiley

• #24   21. dec 2011 mange tak for alle svarene smiley det var noget jeg kunne bruge smiley

• #25   21. dec 2011 ja spejl!!! Nej ok, den kan nok ikk reddes så smiley

• #26   21. dec 2011 Henrik M

Jamen at du har en anden holdning end mig er fint nok... men vær dog ærlig omkring det... Du vil have en nemmere løsning... For du skal ikke påstå at du du ikke kan høre forskellen på komponentsæt der er monteret korrekt og så et Coax sæt der er monteret i døren... Har du overhovedet forsøgt at have komponentsæt i bilen?? Fordi hvis ikke er dette jo løgn: "For mig er det også et plus, at det IKKE er med løs diskant, det bryder jeg mig ikke rigtig om :)" Nej det er et plus fordi det er nemmere at finde ud af... Og det er fint nok... det er der sgu ikke noget galt i hvis man alligevel er ligeglad med lydkvaliteten... men så skal man ikke råde andre omkring højttalere...

• #27   21. dec 2011 Råd giver man jo ligesom ud fra det man selv bedst synes om, da ikke hvad andre mener.. Og ja der sidder faktisk et komponentsæt i den bil jeg lige har købt, og der er diskanterne blevet pillet ud, og højttalerne i dørene bliver også skiftet til noget coax smiley Og nej, det eksempel du bruger er ikke løgn.. For uanset hvad grunden er til det, så bryder jeg mig ikke om det..

• #28   21. dec 2011 Henrik M

Jamen så er du det eneste menneske i verden der ikke bryder sig om at noget lyder korrekt...

Men med så lidt viden om lyd som du har så nej så giver man ikke råd inden for området... Længere er den ikke... Jeg giver f.eks. heller ikke råd til folk omkring turboer eller heste...

Kommentér på:
Alpine vs JL

Annonce