{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket RCA ville du vælge?
  • #1   21. mar 2012 2 rigtig fine kabler. Har du nogle specielle krav der skal opfyldes ?

• #2   21. mar 2012 snak evt. med kim fra danskaudioteknik om en god pris på noget Inakustik

• #3   21. mar 2012 Nej har jeg ikke uden de skal være ordentlig kvalitet.

• #4   21. mar 2012 Okay, blot til info kan jeg da sige at RCA kabler nok er det der har mindst betydning for den samlede lyd efter min mening smiley

men ja snak evt. med kim om en god pris.

• #5   21. mar 2012 Har lidt problemer med generator støj så og problemet er mine kabler

• #6   21. mar 2012 90% af gangene er generator støj forsaget af dårlig stel... så ikke sikkert det er dine kabler, medmindre det er de billige nede fra Thansen...

jeg har selv AIV Snake line pro... de holder endnu efter 4 år... de er ganske udemærket...

men Audison er satme også lækkert... havde nok selv valgt audison hvis jeg skulle vælge i dag...

• #7   21. mar 2012 helt enig med mikkel p

• Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 118
    #8   21. mar 2012 Lars K: Kim blev opsagt for 2 år siden snart, så han er ikke ved DAT mere.

Begge de kabler du linker til, lyder efter min smag gangske middelmådigt.

Og forstår slet ikke hvordan Lars kan mene det signalet der har mindst betydning? Hvordan forklarer du lige det?

Jeg ville vælge noget Kimber PBJ, eller Supra og selv lodde stikkene på.

Man betaler alt alt for meget for "bilstereo" kabler som ser ud af en helt masse.

http://www.kimber.com/products/interconnects/analog/pbj/

http://www.av-connection.dk/?PGr=857&ML=456
    http://www.av-connection.dk/?PGr=856&ML=456

• #9   21. mar 2012 Jesper N - hvad vil du mene har mindre "værdi" for lyden ?

Hvis du f.eks. ser på de 2 links han kom med kan han spare 100 på audison kablet, de 100 kroner er bedre brugt på så meget andet ifølge MINE øre

• Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

#10   21. mar 2012 Ja højttaler kablerne, eller sågar højttaler enhederne har i min verden mindre værdi.

Der er mange måder at gribe god lyd an på, jeg griber det altid an på den måde at jeg starter "bagfra" Ment på den måde at jeg hellere vil sørge for at lydkilden er iorden end at bruge 1 mio. kr på dyre enheder.

• Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

#11   21. mar 2012 Enhederne er faktisk dem jeg brugte mindst penge på i min sidste installation.

Diskant og bas/mellemtone kostede mig 1200,- samlet.

• #12   21. mar 2012 Må give Jesper ret.

Hvad hjælper det at have pisse fede enheder hvis din HU og kabler er nede fra Thansen?

Et anlæg spiller ikke bedre end det svageste led kan være med til.
    Køb ALT i samme klasse, og jeg mener ALT. Har du gode High end enheder og HU, er det dumt at spare på kabler.

Omvendt, hvad fanden skal du med 10.000 kr kabler hvis enhederne er noget bras?

• #13   21. mar 2012 jesper n - okay så har vi meget forskellige øre, jeg synes bestemt der er større forskel på lyden ved at skifte højttalerkabel og enheder end RCA kabel.

magnussen - øh tjaa hvor vil du hen med det der ? smiley

• Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

#14   21. mar 2012 Lars K: Ja vi har forskellige øre og smag. Du må være 1 af de omkring 1000 andre der har den mening. Tror du vil finde samme synspunkt som jeg på seriøse hifi side.

Det magnussen mener er jo som jeg beskrev tidligere, man skal starte "bagfra" og ikke starte med "forfra"

Signalet skal være iorden hele vejen.

• #15   21. mar 2012 Jesper N - du får jo ikke mere ret bare fordi du tager fejl ligesom 999 andre smiley skal vi bare stoppe med at kaste med mudder nu ? smiley

Jeg tror ikke der er nogen der påstår det modsatte her i emnet ?

• #16   21. mar 2012 ooooooooog konklusionen er...

verdens bedste kabler hjælper intet hvis du har verdens dårligeste enheder...

verdens bedste enheder hjælper intet hvis du har verdens dårligeste kabler...

• #17   21. mar 2012 Mikkel P - det har du ret i men igen, der er vidst ingen her i emnet der har påstået andet.

• #18   21. mar 2012 så det afklaret

• Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

#19   21. mar 2012 Lars K:
    Mudderkast gider jeg heller ikke selv, det er en saglig debat. Og som jeg startede med, søger jeg et svar på hvordan du er nået frem til konklusionen med at signalkablet skulle have mindre betydning.
    Det er helt iorden at have sin egen mening, men man bør også være bevidst omkring den, når den afviger væsentligt fra normen

Mikkel P: Helt firkantet stillet op ja. Min pointe er så at der skal ofres flere penge på komponenter set "bagfra" end at tro anlægget bliver 100 gange bedre med de dyre enheder.

Nu har jeg jo selv forsøgt mig med enheder til 1200,- og det spillede bedre end da jeg havde et sæt i til 7000,-

• #20   21. mar 2012 Jesper N - det fede ved hifi er jo at der ikke er nogen norm smiley I mine øre gør enheder og højttaler kabel bare en væsentlig større forskel end signal kablet. De 2 aller største faktore for god lyd i min verden er dog HU og dæmpning. Men ingen tvivl om at signal kabler ligger langt nede i min prioritering, ikke at jeg som udgangspunkt sparer voldsomt på dem men jeg uden tvivl mere prisbevidst når det kommer til dem smiley

At dine billige enheder spiller bedre end de dyre siger nok mere om enhederne i forhold til hinanden og ikke dine signal kabler.

• Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

#21   21. mar 2012 Lars K:

Ja lyd er og bliver subjektivt. Men en simpel ting som fysik kan meget sjældent diskuteres, da der som regel er et entydigt resultat.
    Jeg kan simpelthen ikke forstå, at du ikke selv kan se det lyder mærkeligt det du nævner. Du bruger en masse penge på et HU, men signalet derfra skal ikke være godt? Du modsiger dig selv en helt del.

Som jeg vist har skrevet en del gange, starter jeg "bagfra" jeg uddyber lige:

1. 2. 3. 4.
    HU ---> Processor ----> Forstærker ----> Enheder.

Og kablerne er selvfølgelig prioriteret i den rækkefølge de kommer.

• #22   21. mar 2012 Jeg er 100 % enig med Jesper N her... (Yup den er god nok.. smiley )

Du kan sagtens have de lækreste High-end højttaler enheder til 15K... komplet Forstærker setup med super lækre forstærkere fra Macintosh... Men hvad hjælper det hvis dine Signalkabler er købt i thansen med en indre modstand så stor, og en kvalitet så lav at lydoplevelsen alligevel bliver noget kedeligt gøjl??? Som en klog mand på et tidspunkt forklarede mig: Enhver kan købe dyre enheder... Men ikke alle kan få dem til at lyde godt... Og kan du ikke få billige enheder til at lyde godt vil du ikke kunne få dyre enheder til at lyde godt...

jeg har fulgt lidt med i de mange mange mange indlæg Stefan har haft oprettet herinde... og ud fra hvad han ellers skal have i bilen, vil jeg mene at Audison kablerne er ganske fine til prisen, set i forhold til resten... Men ja mange mange kabler sælges på salgsgas og udseende og reklame frem for egentlig kvalitet...

• #23   21. mar 2012 Jesper N

he he... Som du beskriver det her til sidst er faktisk sådan jeg kalder at starte rigtigt... og omvendt er at starte bagfra... smiley Men det er kun en forskel i hvad vi kalder det... smiley

• #24   22. mar 2012 Jesper N - jeg har aldrig skrevet at man ikke skal købe gode signal kabler, men eftersom jeg synes forskellene på signal kabler er små er det bestemt ikke der man skal købe sig fattig.

Cody . - de eneste der snakker om lakrids kabler her i emnet er dig, jesper n og magnussen, hvorfor i bliver ved med at dreje debatten ind på det er mig uvidst.

• Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

#25   22. mar 2012 Lars K:

Nu må du lige få øjnene op for hvad du har skrevet.

Citat:

"Okay, blot til info kan jeg da sige at RCA kabler nok er det der har mindst betydning for den samlede lyd efter min mening :)"

Når man skriver sådan kan det kun have 1 betydning, nemlig det du har skrevet.

Der er ingen der siger man skal købe sig fattig, det som jeg siger og har prøvet 1000 gange nu, er at man hellere skal bruge penge på signal end højttaler kabel fx. Af den simple grund at det kommer før i lydkilden.

At du syntes at forskellene er små, ved jeg ikke om kan diskuteres, for i enhver installation der er sat rigtigt op, vil jeg næsten gå så vidt at sige at alle kan høre forskel. Jeg har hørt dit anlæg i din Golf spille, og det spillede, undskyld jeg siger det, men mildest talt elendigt. Det var sat helt forkert op, så i din situation vil du ikke kunne høre forskel, det forstår jeg godt. Men anlæg der er bygget rigtigt op fra bunden og monteret korrekt, gør det en kæmpe forskel.

I min gamle installation kunne jeg AB teste signal kabler mod hinanden. Efter at have lyttet omkring 10 sek. kan man næsten vurdere om det er sølv eller kobber, og derefter kan man så fokusere på hvad de hver især gør godt. Og derefter vælge hvad der skal bruges til sub, kick, mellem, og diskant.

• #26   22. mar 2012 Jesper N - ha ha der dummede du dig nok for INGEN har hørt anlæget i min golf smiley men meget nemt at komme med den påstand for at se klogere ud GG
    Ja jeg mener stadig at signal kablet betyder mindre for det samlede lydbillede end så meget andet. Det er nemmere for mig at høre forskel på et mellemklasse og godt signal kabel i forhold til højtaler kablet.

• Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

#27   22. mar 2012 Dummede mig? SÅ må jeg vist tage fejl af dig og en anden Lars.

Kan se du har en Golf 4, har du ikke haft en 5'er?
    I så fald har jeg ikke hørt det og beklager.

Igen prøv at tænk logisk. Se på signalvejen, det giver jo ingen mening det du "hører" Men jeg lader dig have din mening, syntes stadig bare det er synd og skam at du deler din mening med folk herinde.

Folk herinde må jo så vælge hvilket synspunkt/teori de vælger at følge.

• Jesper  N
    Jesper N Tilmeldt:
    nov 2011

#28   22. mar 2012 Det er mig der har forvekslet dig med en anden:

http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=68042

• #29   22. mar 2012 Jesper N - som jeg påpegede længere oppe har vi forskellige opfattelser af lyd, det er ikke sikkert din opfattelse er mere rigtig end min og det er heller ikke sikkert vi forstår hvad hinanden skriver. Hvis trådstarters opfattelse af lyd minder mere om min end din er det jo synd at DU skriver her på forum smiley

• #30   22. mar 2012 Lars K

opfattelse af lyd??? Æhm ikke for noget men Jeper taler om en fysisk signalvej.. Ikke fri fantasi som det ser ud som om du gør...

Ikke for noget men dine højttalere vil altid gengive det signal de får efter bedste evne... jo bedre signal de får jo bedre vil de faktisk spille... da højttalerne sidder sidst i signalvejen, er lyden der kommer fra dem resultatet af alle de dele der sidder foran... Det har intet med individuel opfattelse af lyd at gøre... det har noget med almen fysik på 7 klasse niveau at gøre... Hvis det 2. led i din installation (signalkablet) ikke holder samme standard som resten, vil resten af anlægget kun kunne gengive det signal kablet lukker igennem... Dvs. dårligt kabel vil ende i dårlig lyd... Selv om du har super højttalere...

• #31   23. mar 2012 Cody . - har jeg nogen steder påstået det modsatte ?

• #32   23. mar 2012 Lars K

Ja det har du faktisk... "Okay, blot til info kan jeg da sige at RCA kabler nok er det der har mindst betydning for den samlede lyd efter min mening" Fysikkens love gør dit udsagn til noget uoplyst sludder... For skal du følge fysikkens love (Som sjovt nok også gælder for bilstereo... ) Så har RCA kablet STOR betydning for lyden i din bil... Og ikke mindst betydning som du dog påstår...

• #33   25. mar 2012 Det et jo 2 vidt forskellige statements... Ja dårlige kabler giver dårlig lyd, det ændre dog ikke på at for mine øre har rca kablet mindst effekt på den samlede lyd

• #34   25. mar 2012 Så har du bare dårlige ører lars...

• #35   25. mar 2012 Eller også tror du også på julemanden men det finder vi desværre aldrig ud af da lyd er forskellig fra person til person.

Men godt indspark til en ellers saglig debat cody 12 år smiley

• #36   25. mar 2012 men fysikkens love er ens uanset om du er lydnørd eller amatør... så ændrer det ikke fysikkens love... = Dit udsagn om at DU ikke mener at RCA kabler ikke er vigtige er uanset hvordan du prøver at spinne den, det rene mundlort... For din mening er irrelevant da almen fysik og simple A/B test vil vise det modsatte...

• #37   26. mar 2012 du snakker HELT forbi mig så jeg tror bare vi stopper debatten her smiley

Kommentér på:
Hvilket RCA ville du vælge?

Annonce