Generator brænder af? {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg har en Toyota Carina II fra 1991.
Jeg har monteret et anlæg i bilen med en 4 kanals forstærker fra jbl til omkring 1000 kr. i daværende Bilxperten. Hertil spiller to højtalere i bilen og en 10" bas i baggerummet. Anlæget spiller meget fint og rent. Men efter nogen tid, brænder generatoren af. Jeg har skiftet genratoren 3 gange og tilmed fået pengene tilbage på den alle gangene, fordi vi troede de måtte være deffekte. Men mon ikke det har noget, at gøre med mit anlæg. Idet det virker helt fint nu, når det ikke er sat til?
Batteriet i bilen har ligeledes også være skiftet for, at se om dette kune være fejlkilden.
Jeg har overvejet om jeg skulle prøve, at trække både plus og minus fra batteriet og tilslutte et eksternt batteri til i baggerummet, men kan dette ændre på noget?
Venlig hilsen
Jonas
dec 2003
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 382
det lyder lidt underligt at den brænder generatoren af.. Har du sikring på osv ? og hvordan ligger dit plus kabel ? op ad andre kabler eller hvordan
dec 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 184
Men som en god regel, med et kraftigt anlæg er det godt at lave "the big three"
http://www.stevemeadedesigns.com/board/topic/13280-how-to-do-the-big-3-tutorial/
Siger ikke at grunden til at den brænder af er fordi du ikke har gjort det, men skader sgu ikke, gavner kun
sep 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Det ser fornuftigt ud, at eftermontere en kraftigere stelledning ved generator.
Er jeg den eneste der har oplevet dette problem?
Generator brænder af?