{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.709 visninger | Oprettet:

Hvad gør et delefilter? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg har i tankerne at smide nye dørhøjtalere (For og Bag) i Octavia'en.

Jeg havde planer om at smide disse to sæt i: http://www.bilgalleri.dk/marked/bilstereo/1374243-rainbow_sl_165_ng

Men mange spørger om der er delefilter osv med? Hvad gør det filter egentlig og er det nødvendigt?


Havde bare regnet med at skifte kun højtalerne ud med de gamle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør et delefilter?
  • #1   15. sep 2012 Okay tak, men er de nødvendige, hvis jeg kun skifter dørhøjtalerne i bilen?

  • #2   15. sep 2012 Okay øv, tænkte bare, at når de gamle jo spiller efter de rigtige toner, så vil de nye også gøre det, når det bare er dørhøjtalerne jeg skifter.

  • #3   15. sep 2012 de splitter dit signal fra radioen inden de når højtalerne.. Det vil sige de dybe toner bliver sendt til mellemtone enheden og de høje toner bliver sendt til sættets diskant..

    Sådan helt firkantet fortalt smiley


  • #4   15. sep 2012 Det var godt forklaret, nu forstår jeg bedre, tak! Men burde en bil ikke standard været monteret med et delefilter, nu hvor jeg har 4 små diskanter og 4 mellemtone i kabinen?

  • #5   15. sep 2012 det sidder sikkert på originalkablet op til diskanten (den oppe ved spejlet) i form af en modstand....

    Et delefilter er i sin allermest simple andordning bare en modstand der skærer alt væk under et givent antal hz.. I takt med du skifter dine højtalere ud, bliver de lidt mere avancerede og med meget bedre komponenter smiley


  • #6   15. sep 2012 Okay. Jeg bliver sku klogere og klogere i dag, tak for det. Smart det med at, det skære Hz'ne væk, hvis det er højere en givet. Lasse, det kan jeg godt se så.

  • #7   15. sep 2012 der sad en lille modstand på diskianten i min oct, dog er de hele skiftet ud med helix. med delfilter, som at sat ind i instrument brættet, og derfra trukket kabler ud til højtaller.

  • #8   15. sep 2012 Der står på kassen at de har et frekvensområde på 50-30.000 Hz så et delefilter er ikke nødvendigt. Det er enheden allerede udstyret med. Så du skulle kunne bruge dem istedet for dem der er monteret i bilen fra fabrikken.

Kommentér på:
Hvad gør et delefilter?

Annonce