Fiesta ST vs. Civic Type R EP3 vs. Audi TT {{forumTopicSubject}}
Jeg står lidt for at skal have skiftet bil nummer 2 ud til noget lidt sjovere, så swiften må ryge og ind kommer ?
Jeg har kigget lidt på de 3 ovennævnte altså :
Ford fiesta ST MK 6 ( 2.0 150 hk )
Honda Civic Type R EP3 ( 2.0 200 hk )
Audi TT mk1 ( 1.8 t 180 hk )
Er der nogen der kan komme med lidt indspark omkring de forskellige biler, holdbarhed, tuningspotentiale osv ? Jeg ligger i omegnen af 90-110.000 kr.
Syntes at have fundet ud af hvis man ofrer ca. 15-20.000 på dem efterfølgende kan man hurtigt give dem hver især 30 hk mere. MEn tænker også på hvordan undervogn er skruet sammen, hvor mange kilometer er mange med de blokke, ved godt at vedligeholdelse betyder alt, men ja, skyd løs med hvad i har at sige
mvh
Casper Nyland
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
PFT.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
feb 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 176 Svar: 1.701
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Honda km tal skal du ikke være bange for, ligeledes (Hvis vedligeholdt) skal du ikke være bange for Ford. Men Audi ville jeg træde udenom.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.146
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Du skal ikke lade dig skræmme af 290.000,-
Min kammerats Prelude har gået 190.000 og standen er selvfølgelig superb.
Den er importeret JapSpec og den er stadig mange mange penge værd.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.030
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 22
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
Mondeo ?? han skrev en sjov bil...
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Kom du bare og få en tur i min Mondeo
Eller tag din 330D med
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Må jeg være så nysgerrig og spørge om dit budget til bilkøb? For hvis du vælger Honda har du klart en sjovere (Og faktisk ret økonomisk) udvalg
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
Budgettet stod i toppen 90-110.000 kroner
Jeg er ikke så meget til de ældre civic, den jeg bedst kan lide er helt klart EP3
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Integra: http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1677823-honda-integra-type-r
Ejeren af denne Accord bor ved siden af mig (Bogstaveligtalt) og den er ikke for sjov..
Den er jævnt hurtig.. under 6 sek fra 0-100.
Accord: http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1681805-honda-accord-2_2-type-r-nysynet
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
Accord, måske en mulighed!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
Har ingen erfaring med ST150, synes det er en fed lille bil, men den kan umuligt være på Civicens niveau hvad angår motor.. den k20 motor er en af verdens bedste sug motorer.. selvom den kun har 200hk på 2,0 så trækker den meget bedre end fx s2000 med sine 240hk.. og dens 6. gear ligger super tæt..
eneste ulempe er at den har højt tyngdepunkt og Honda gik bort fra double wishbone på den model ;-(
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
Kan det høje tyngdepunkt afhjælpes med en anden undervogn, eller er det endda måske nok at sænke den ? Men jeg hælder da mest til civic nu kan jeg da godt afsløre, mange positive ord om den, og ja den motor lyder til at være rimelig stærk og holdbar
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
0-100 under 6 sek i en Accord - arrrrrg skal vi nu ikke lige...
Køb så den Civic
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Anders H - Tror vidst ikke du har set den omtalte Accord, og eftersom det min nabo, mener jeg ikke du kan udtale dig om noget som helst
Den er ikke standard, motoren er importeret fra Japan Type R JapSpec og derefter tunet lidt mere.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 948
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
nov 2005
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 152
Holdbarhed og tuningspotentiale? Tror ikke du kan finder noget der er bedre til den pris!!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
Den kan selvf sænkes, og mht højt tyngdepunkt, så har den nu engang et design som den har, men en sænkning vil helt sikkert hjælpe på det, man skal dog passe på med at sænke for meget så kan det godt have negativ indflydelse.. og hold dig til kendte mærker såsom KW.. her har du nogle tal på en EP3
http://www.zeperfs.com/en/fiche175-honda-civic-type-r-ep3.htm
bl.a. 8:47 tid på Nurburgring det er kun lige 8 sek langsommere end en Golf 5 R32.. så det er en rigtig god bil på bane..
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
Men den kunne sikkert også blive meget sjovere hvis den blev tunet.
Jeg vil så også heller ha en ep3 end den nye.
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
Mirza A : Ved du hvad grænsen er for hk på sådan en o forhold til også at overføre kræfterne til vejen ? For har kørt en der var rullet ind til 227 hk, og der var ikke noget understyring eller noget som helst, hvilket faktisk var grunden til at jeg blev lidt imponeret af den og skrev den på min liste
Simon H.N. Ja, pumaspeed laver nogen rimelig gode tuningspakker så den kan få alt lige fra 182 til 205 hk. Men den nye civic R er også vvirkelig kedelig i forhold til den gamle, heldigvis har jeg prøvet begge 2.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
Mht Accorden står der intet om en speciel motor i annoncen og hvis dette var tilfældet ville jeg skrive det i annoncen...
Men hvis du mener den er så hurtig, så er du velkommen til at komme forbi Jylland så jeg kan få en tur
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
Den er vild. Langt hurtigere end min kammerats prelude og den ordner 100 på 6,2 sek
jan 2010
Følger: 104 Følgere: 98 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 395
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
Holder du den std. udseende, kan den godt være en sleeper..
Største ulempe er helt sikkert der er for mange der har den..
Men det er nok også grunden til de er faldet så meget i pris..
http://m.dba.dk/seat-leon-20-tfsi-cupra-van/id-92279924/
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
Hondas forhjulstrækkere har rigtig god styring, jeg har ofte kørt i en 245hk integra og den kunne sagtens klare 30-50hk mere og stadig godt vejgreb
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Man bliver træf i hovedet over lange stræk i Honda'en (er man 18 år, er det uden tvivl Honda'en man vælger!) og ST'eren har bare ikke rigtigt kræfter nok.
Til dagligdagskørsel er der ingen tvivl om, at en chippet TT'er vil være at foretrække og ved motorvejskørsel vil den også være hurtigst, også i mellemaccelerationer
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
Civic har jeg kun prøvet som 1.8 og der køre den rigtig godt.
En mulig spiller er mini cooper s
mar 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1711597-ford-nedsat-20_000_--st150-fiesta-2_0-16v-150hk
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/20-st150/1741804
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
Sø-propel : Cooper s, er den med kompressor og ca 160 hk standard ?
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 2.205
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 82 Svar: 887
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.012
Edit: Åh gud, slå mig bare ihjel! troede det var de nyeste modeller, sorry :D!
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
Mvh
Casper nyland
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 481
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 481
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
Jeg syntes umiddelbart ikk der har været problemer med at overføre kraften til vejen..
Kørte i en med andre bøsninger ophæng og pendulmount, som sørger for at der ikk bliver lavet hjulhop.. Det er satme noget der virker..
Og de kører pisse godt.. Du for så meget bil for pengene og så meget moment..
Og så er den helt klart den med det pæneste udseende af de biler du selv nævner..
Skal selv have en Passat 2.0 tfsi 200HK.. Da jeg er blevet far..
Ellers kunne jeg også hurtigt været hoppet med på trenden med en cupra..
Og længe leve dsg.. Hold kæft det virker og giver en super fed lyd.. ??
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Jeg havde bestemt også taget en EP3, hvis det var mig!
- Jeg er nemlig også selv på udkig efter en bil i den klasse, så derfor har jeg prøvet mange af de biler der bliver nævnt
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
Jeg siger bare prøver man det i den shitvic der, så skal det hvertfald ikk gå op af bakke..
Hvis du bruger det stumper koster til en rigtig undervogn KW og tilbehør - så den satme ikk til at flå af, sådan en cupra..
Men det er hva man er til tror jeg.. Jeg er personligt vild med tryk og moment..
Syntes det lyder forfærdeligt med 8500 omdr. når sådan er Honda husqvarna symaskine motor..
Derved sagt (selvom jeg hader kinøjser biler) så forstår de virkelig at få dem hurtige.. Hvis de bare kunne få udseende og så noget sjovt med tryk, så de ved at være der..
Men prøv dig frem..
Det er hva man er til, og hva man bedst kan lide at køre i..
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
hvis honda byggede en bil med henblik på moment og krafoverskud i hele spektra´et så er jeg ikke et sekundt itvivl om at de ville få alle andre bilmærker til at virke sløve..
en civic TypeR er bygget til at køre p omdrenjinger og køre man dem rigtig så det sjovt.
jeg elsker biler med moment men elsker mere kikket fra en motor (med eller uden tryk) hvor man kan mærke motoren skifter karaktere og man bliver trykket tilbare i sædet...
skal der være over skud i 5 gear så syntes jeg diesel er vejen... trækket fra en mercedes W211 4liters V8 CD er vidunderlig. ligesom kræfterne fra en W220 S500 V8
men en bil der skal være sjov kræver køreneskaber og der er sku noget specielt ved at man skal arbejde for at få bilen til at køre bedst muligt. hvor du ikke bliver tilgivet for at vælge et forhøjt gear i et sving osv... det en del at legen at blive et med maskinene og vide hvornår den kan arbejde og hvor dens grænser er...
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
Men igen tror det er hva man er til..
Jeg kan slet ikk være i en ep3, da der er en mongol der har sat gearet ligesom en Transporter.. hehe..
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
nå man køre den opdager man det ikke...
jeg er ikke til VAG´s måde at bygge gerskift på.. .følesen er kluntet og tung. syntes ikke det fungere ved hurtige skift. opel er kedelig. mercedes er ok. bmw. lidt stram og kræver tilvænding. har ikke prøvet en gearkasse fungere så godt som Lexus is200´s manuele skift. min kami er normalt BMW mand til benene men han måtte indrømme den skiftede bedre...
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
Men deres manuelle er røv ja..
Men det er nok sjovere at have manuel til brug på bane..
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
så vi igen over i værdags bil. en sjov bil er en hvor man selv skifter.
igen tvivl om at Automatgear er super lækkert til værdags brug. men skal der leges så skal man selv styre det hele...
mar 2009
Følger: 19 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 594
Hvis du er til moment skal du da have FR TDI som min, den har langt bedre bundtræk end en Cupra selvom moment forskellen ikke er specielt stor, selvfølgelig på grund af at effektkurven ser helt anderledes ud på en diesel..
En Cupra virker ikke hurtig når man til hverdag kører i en momentstærk bil som min, når den rammer 1800-2000 omdrejninger ryger du godt og grundigt tilbage i sædet, hvilket du på intet tidspunkt gør i en Cupra, Golf GTI e.lign...
- At en Cupra så bliver ved med og trække, er så en anden side af sagen.
En EP3 følger glimrende dagligdags trafiken, en almindelig dansk gennemsnitlig personvogn har ikke flere Nm end en EP3, så jeg kan ikke rigtig se dit problem..
Desuden er turbo og kompressor bare kedelige hjælpemidler, en hurtig snurende suge motor er det eneste rigtige
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
Men igen, det kommer jo an på hva man vil have i den sidste ende.. Det jo noget nemmere at få flere hk med tryk..
Nu ryger man også tilbage i sædet i min Audi 1.8T Quattro ved 2100 omdr. da turbo spoler derfra, da den er bygget op på den måde.. Det kan man også få en cupra til.. Kræver bare en korrekt opsætning..
Men hvis man er tilfreds med de 200HK som barnebil er det jo fint..
Han snakker bare om noget med at hive nogen flere hk ud af bilerne.. Og der kan det på ingen måde betale sig med en Honda.
Og jeg kommer ALDRIG til at anbefale i kinøjser bil.. Eller eje en.. For som min far sagde for mange år siden:
Hvis du køber en Ford eller kinøjser bil, bliver du slettet fra testamentet!
Hehe..
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
Og mht Ford så kunne jeg godt finde på et par modeller jeg ville putte i garagen..
Ford Escort MK1
Ford GT
Ford GT40
Mustang 66
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
En Honda er en rissnasker bil.. Længere er den ikk..
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.298
Honda er fra Japan og er muligvis en af de bedste bilmærker i verden.
Deres motorer har revolutioneret måden i at opbygge en motor på.
Det er faktisk forholdsvis nemt at hive flere heste ud af en K20 - Mirza, kom gerne med eksempler.
Nu er heste jo heller ikke alt, hvad med samlekvalitet og helhedsindtryk.?
Casper hvad hælder du selv mest til?
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
Men jeg kan egentlig godt også lide tanken om at have en gulplade bil, da jeg ofte har et mobilt lydstudie eller mere med ude for at optage live koncerter eller optage reklame indslag ude hos kunden ( har et lille studie som jeg kører som bi-job ) så ja...Men jeg syntes da også der er ryk i sådan en cupra selvom folk har skrevet at man ikke får fornemmelsen af at blive trykket tilbage i sædet, det er jeg ikke helt enig i. Og ja, hvis man ofrer en 15-20.000 på begge biler får de nogen flere kræfter og de leverer dem jo helt på hver deres måde så..
Den er sku svær
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.146
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
Har ikk kørt i en bil i den prisklasse/årgang der både havde den komfort, hurtighed og køreglæde..
Edit. Er godt klar over Honda er fra Japan og kender godt til deres motorer, men derfor er det stadigvæk ikk noget der tiltaler mig personligt..
Og skal man have fx. 300HK koster det jo noget mere i hondaen kontra cupraen..
Og ja har prøvet begge biler (sad dog bed siden af i civicen, da den er bygget til dværge) og sådan en Honda motor er slet ikk mig..
Prøvede begge biler på Roskilde køreteknisk anlæg, så ved udmærket hva de hver især kan..
Men prøv dig frem, du får meget bil for pengene..
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/vistraad.php?id=562991
ovenstående tråd indlæg 15 er der en K20 motor med knap 300hk med 270NM.. den er vist på 2200ccm eller noget i den dur uden tryk.. der er ikke mange motorer i verden der kan være med hverken hvad angår hk/l eller NM/l uden tryk.. og en 1,8T er da noget af det mest sløve nogensinde også efter chipning..
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
Men det er jo heldigvis ikke kun 1,8T der ligger i cupraen, men de har lige fundet en motorcrosmaskine mere og mast ind i blokken
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
Engang gik jeg op i tal, hk acceleration mm.. men det er for relativt, en bil med 200hk kan føles kedelig mens en bil med 100hk kan give en smil på læben.. men på bane så skal man gå efter den hurtigste, så er alt andet ligegyldigt..
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.146
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.146
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.146
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
Mirza - 7000 rpm, så er vi jo allerede højere end swiften kan nu, med de 6400 eller hvad det nu er
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.146
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.146
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.618
Lars.. hvis vi ser bort fra vindmodstand, vægt osv.. så er det eneste som har betydning for accelerationen effekt (hk) og gearing..
effekt er dog afhængig af moment * omdrejninger.. så det gør ikke noget man kun har 100NM, hvis motoren leverer effekt ved 10.000omdrejninger, så vil den have ligeså mange hk som en bil med 200NM der leverer effekt ved 5000 omdrejninger..
Ved ikke om du forstår, men det er den nemmeste forklaring jeg har, resten er formler og teori, men uddyber gerne
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.146
Casper N - så har du også mulighed for at blive lokket til andet imellem tiden
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.146
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/celica/20-gt-four/1352105
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/eclipse/20-gs-t/1339934
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mustang/46-gt-cabriolet/1734733
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/350z/35-sport/1760183
Det var bare lige dem der stak mest ud
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.336
jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 287
Honda = motor
TT = måske mere stilet
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Der er nogle der nævner Seat/VW og lovpriser DSG, og de kører også rigtigt fint lige indtil der kommer bøvl med DSG. Det bliver hurtigt et dyrt bekendtskab med skift af sådan en sag. Prøv at spørge en (ærlig) VW mekaniker hvor mange km de i snit kan holde til... man skulle ikke tro der stod tyske ingeniører bag.
Fiesta ST vs. Civic Type R EP3 vs. Audi TT