{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.694 visninger | Oprettet:

Casper N
Casper N
Tilmeldt:
6. jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84

Fiesta ST vs. Civic Type R EP3 vs. Audi TT {{forumTopicSubject}}

Jeg står lidt for at skal have skiftet bil nummer 2 ud til noget lidt sjovere, så swiften må ryge og ind kommer ?

Jeg har kigget lidt på de 3 ovennævnte altså :
Ford fiesta ST MK 6 ( 2.0 150 hk )
Honda Civic Type R EP3 ( 2.0 200 hk )
Audi TT mk1 ( 1.8 t 180 hk )

Er der nogen der kan komme med lidt indspark omkring de forskellige biler, holdbarhed, tuningspotentiale osv ? Jeg ligger i omegnen af 90-110.000 kr.

Syntes at have fundet ud af hvis man ofrer ca. 15-20.000 på dem efterfølgende kan man hurtigt give dem hver især 30 hk mere. MEn tænker også på hvordan undervogn er skruet sammen, hvor mange kilometer er mange med de blokke, ved godt at vedligeholdelse betyder alt, men ja, skyd løs med hvad i har at sige smiley

mvh
Casper Nyland


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiesta ST vs. Civic Type R EP3 vs. Audi TT
  • #1   13. aug 2013 CIVIC! Uden tvivl! Den er legendarisk i forhold til de andre hvad angår - driftsikkerhed, holdbarhed, pålidelig, ALT... Honda's motor kører til jorden går under- forudsat korrekt vedligeholdsels


    PFT.


  • #2   13. aug 2013 En ST150 er ikke så vild igen.. Så skal du have Mondeo ST200/220

  • #3   13. aug 2013 Hvis du udelukket tænker på motor mæssigt helt klart type r. Selv om den er utrolig grimm:)

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #4   13. aug 2013 Ja, det er jo også det jeg mest husker omkring Honda motorer, og sjovt nok tiltaler den gamle type R mig mere end den nye. Så 150-170.000 km bør man ikke lade sig skræmme af ?

  • #5   13. aug 2013 Min Ford ST200 V6 har i skrivende stund kørt 310.xxx km.. Kompressionstest er normal, lidt over normal, og den yder mere end skrevet på papirene, derfor konkludere jeg at min motor ikke bærer præg af km tallet.. (Har også været heldig med ejerne)

    Honda km tal skal du ikke være bange for, ligeledes (Hvis vedligeholdt) skal du ikke være bange for Ford. Men Audi ville jeg træde udenom.


  • #6   13. aug 2013 nu er jeg ikke den store honda fan men tror da umidelbart det ville være mit valg ud af de 3. Hvis det skal være ford skal du vel op i focus rs for at sammenligne med civic type r og har aldrig været så vild med en TT.

  • #7   13. aug 2013 170.000???

    Du skal ikke lade dig skræmme af 290.000,-

    Min kammerats Prelude har gået 190.000 og standen er selvfølgelig superb.
    Den er importeret JapSpec og den er stadig mange mange penge værd.


  • #8   13. aug 2013 Jeg havde valgt TT'ern, utrolig pålidelig motor der standard kan holde til omkring de 300hk (såfremt man passer på den) smiley .. samme blok der ligger i min seat, utrolig fin maskine, der bare kører der ud af ! og så er designet jo super lækkert på sådan en tt smiley

  • #9   13. aug 2013 Civic uden tvivl!

  • #10   13. aug 2013 Lige præcis den Civic er jeg helt pjattet med. skal bare lige sænkes lidt så sidder den lige i skabet.

    Mondeo ?? han skrev en sjov bil...


  • #11   13. aug 2013 Anders H.

    Kom du bare og få en tur i min Mondeo smiley

    Eller tag din 330D med smiley


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #12   13. aug 2013 Okay, lyder klart folk hælder til civic´en, mange tak for jeres svar smiley

  • #13   13. aug 2013 Men hvis jeg var dig, ville jeg finde en lidt ældre civic..


    Må jeg være så nysgerrig og spørge om dit budget til bilkøb? For hvis du vælger Honda har du klart en sjovere (Og faktisk ret økonomisk) udvalg smiley


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #14   13. aug 2013 Christian J :

    Budgettet stod i toppen 90-110.000 kroner smiley

    Jeg er ikke så meget til de ældre civic, den jeg bedst kan lide er helt klart EP3 smiley


  • #15   13. aug 2013 Tag en Integra ??? Eller en Accord Type R
    Integra: http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1677823-honda-integra-type-r
    Ejeren af denne Accord bor ved siden af mig (Bogstaveligtalt) og den er ikke for sjov..
    Den er jævnt hurtig.. under 6 sek fra 0-100.
    Accord: http://www.bilgalleri.dk/marked/Bil/1681805-honda-accord-2_2-type-r-nysynet


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #16   13. aug 2013 Integra har jeg kørt et par gange, og selvom den går super godt og ligger endnu bedre i et sving, så er jeg denne gang lidt mere hooked på noget design der måske ikke lige direkte signalerer sportsvogn / coupé, hvis du forstår smiley ? Kan godt lide det er lidt anonymt smiley

    Accord, måske en mulighed!


  • #17   13. aug 2013 TT'eren køber man kun pga udseende (hvis man ellers bryder sig om at der er røv i begge ender:)) køreegenskaberne er ikke for gode hvis det skulle forestille at være en sportsbil..

    Har ingen erfaring med ST150, synes det er en fed lille bil, men den kan umuligt være på Civicens niveau hvad angår motor.. den k20 motor er en af verdens bedste sug motorer.. selvom den kun har 200hk på 2,0 så trækker den meget bedre end fx s2000 med sine 240hk.. og dens 6. gear ligger super tæt..

    eneste ulempe er at den har højt tyngdepunkt og Honda gik bort fra double wishbone på den model ;-(


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #18   13. aug 2013 Mirza A - Tænkte nok der ville komme et par guldkorn fra en Honda specialist smiley
    Kan det høje tyngdepunkt afhjælpes med en anden undervogn, eller er det endda måske nok at sænke den ? Men jeg hælder da mest til civic nu kan jeg da godt afsløre, mange positive ord om den, og ja den motor lyder til at være rimelig stærk og holdbar


  • #19   13. aug 2013 Beklager for Hi-jack, men en Mondeo kan ikke skræmme mig smiley jeg syntes ikke de er specielt hurtige - desuden skriver han en sjov bil, ikke en hurtig bil.

    0-100 under 6 sek i en Accord - arrrrrg skal vi nu ikke lige...

    Køb så den Civic smiley


  • #20   13. aug 2013 Ikke 2 biler er ens smiley Men hvad ved du, du har aldrig oplevet min Mondeo smiley


    Anders H - Tror vidst ikke du har set den omtalte Accord, og eftersom det min nabo, mener jeg ikke du kan udtale dig om noget som helst smiley

    Den er ikke standard, motoren er importeret fra Japan Type R JapSpec og derefter tunet lidt mere.



  • #21   13. aug 2013 Ud og prøv alle tre og derefter bestem dig for, hvad du synes er bedst!

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #22   13. aug 2013 Har prøvet alle 3, og flere til, der er faldet noget 200sx og rx7 af undervejs. Og havde det nonk bedst med civic // fiesta, men derfor er det jo meget rart lige at høre om folk har nogen erfaringer man kan trække på, hvis nu f. eks. folk vidste at der skulle skiftes motor for hver 100.000 km eller den slags hjernedøde ting smiley Men heldigvis taler folk jo godt for Honda, så derfor kan man jo godt kigge på den med lidt mere "ro i sindet"...

  • #23   13. aug 2013 Helt sikkert Ep3! Har haft min i 4,5år og har snart kørt 100,000km i den uden nogen problemer. 2 ture til Østrigs alper og lidt banekørsel er det os blivet til.
    Holdbarhed og tuningspotentiale? Tror ikke du kan finder noget der er bedre til den pris!!


  • #24   13. aug 2013 Casper..

    Den kan selvf sænkes, og mht højt tyngdepunkt, så har den nu engang et design som den har, men en sænkning vil helt sikkert hjælpe på det, man skal dog passe på med at sænke for meget så kan det godt have negativ indflydelse.. og hold dig til kendte mærker såsom KW.. her har du nogle tal på en EP3

    http://www.zeperfs.com/en/fiche175-honda-civic-type-r-ep3.htm

    bl.a. 8:47 tid på Nurburgring det er kun lige 8 sek langsommere end en Golf 5 R32.. så det er en rigtig god bil på bane..


  • #25   13. aug 2013 Min Fiesta ST var meget sjover at køre i end den nye civic type R.

    Men den kunne sikkert også blive meget sjovere hvis den blev tunet. smiley

    Jeg vil så også heller ha en ep3 end den nye. smiley


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #26   13. aug 2013 Martin S : Lyder fedt, købte du herhjemme eller importerede du ? har kigget lidt både i Sverige og Tyskland.

    Mirza A : Ved du hvad grænsen er for hk på sådan en o forhold til også at overføre kræfterne til vejen ? For har kørt en der var rullet ind til 227 hk, og der var ikke noget understyring eller noget som helst, hvilket faktisk var grunden til at jeg blev lidt imponeret af den og skrev den på min liste smiley

    Simon H.N. Ja, pumaspeed laver nogen rimelig gode tuningspakker så den kan få alt lige fra 182 til 205 hk. Men den nye civic R er også vvirkelig kedelig i forhold til den gamle, heldigvis har jeg prøvet begge 2.


  • #27   13. aug 2013 Jeg så også på den ep3. Men forhandleren var ikke interesseret i at sælge en type R. Han syntes heller jeg skulle købe en 1,6 også style den som en type R. Haha

  • #28   13. aug 2013 Så skal du da have gjort noget alvorligt ved den Mondeo, for med 200heste er den da ikke specielt hurtig..
    Mht Accorden står der intet om en speciel motor i annoncen og hvis dette var tilfældet ville jeg skrive det i annoncen...
    Men hvis du mener den er så hurtig, så er du velkommen til at komme forbi Jylland så jeg kan få en tur smiley


  • #29   13. aug 2013 Mht til accorden er jeg altså ikke i tvivl med motoren smiley

    Den er vild. Langt hurtigere end min kammerats prelude og den ordner 100 på 6,2 sek


  • #31   13. aug 2013 jeg ville tage st150 eren og pumpe den

  • #32   13. aug 2013 Hvorfor ikk en cupra på gule skiver? Den holder til langt over 300.. Og er super hurtig med dsg..

    Holder du den std. udseende, kan den godt være en sleeper..

    Største ulempe er helt sikkert der er for mange der har den..
    Men det er nok også grunden til de er faldet så meget i pris..

    http://m.dba.dk/seat-leon-20-tfsi-cupra-van/id-92279924/


  • #33   13. aug 2013 Er ikke ret meget til Honda, og især ikke Civics, men ville hellere have sådan en, end en TT hvis jeg skulle vælge, for at være helt ærlig.

  • #34   13. aug 2013 Ved godt den lige er over dit budget.. Men de kommer med jævne mellemrum til de 100.000.. Ellers er der jo altid en ibiza.. Lidt mindre og self. billigere..

  • #35   13. aug 2013 Casper. Har ikke nogle personlige erfaringer med den. Men 250hk er ofte set i Type R motorerne uden problemer med hverken holdbarhed eller vejgreb.

    Hondas forhjulstrækkere har rigtig god styring, jeg har ofte kørt i en 245hk integra og den kunne sagtens klare 30-50hk mere og stadig godt vejgreb


  • #36   13. aug 2013 Det huer mig ikke, men jeg havde valgt en TT af ovennævnte biler.

    Man bliver træf i hovedet over lange stræk i Honda'en (er man 18 år, er det uden tvivl Honda'en man vælger!) og ST'eren har bare ikke rigtigt kræfter nok.

    Til dagligdagskørsel er der ingen tvivl om, at en chippet TT'er vil være at foretrække og ved motorvejskørsel vil den også være hurtigst, også i mellemaccelerationer smiley


  • #37   13. aug 2013 Fiesta er rigtig sjov i sving. Jævnt træk over hele linien og holder fast i vejen som jeg ved ikke hvad.

    Civic har jeg kun prøvet som 1.8 og der køre den rigtig godt.

    En mulig spiller er mini cooper s


  • Jesper C
    Jesper C Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #39   13. aug 2013 Tonser tonny : nu er det kun til sjov kørsel og som 2 bil, så den kommer ikke til at køre lange stræk, men tager det med i overvejelsen, tak for indspark smiley

    Sø-propel : Cooper s, er den med kompressor og ca 160 hk standard ?


  • #40   13. aug 2013 Mener det er mere end 160 men ja de køre kanont. Evt en chip og andet REMhjul

  • #41   13. aug 2013 Hvis en Audi TT er en frisør racer, så ved jeg ikke hvad en Mini Cooper S er.

  • #42   14. aug 2013 En Mini har charme, det har en TT bestemt ikke.

  • #43   14. aug 2013 En TT har røv i begge ender -.- Cmon, det kun langbenede storbarmede blondiner der kører i den smiley

  • #44   14. aug 2013 Hvorfor er Sciroccoen ikke med i den leg der !? smiley


    Edit: Åh gud, slå mig bare ihjel! troede det var de nyeste modeller, sorry :D!


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #45   14. aug 2013 Nicklas O : Sådan en cupra kunne da også gå an smiley Har du nogen erfaringer med den, hvordan den får overført 2-300 hk til vejen med det forhjulstræk ? smiley

    Mvh
    Casper nyland


  • #46   14. aug 2013 Casper: jeg har været med ude i en Cupra med 489 hk på hjulene og det er uhyggeligt som de kan overføre! Hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro det ikke var FWD. Der var ikke engang et piv fra dækkene. (det var selvfølgelig et par gode dæk)

  • #47   14. aug 2013 Ville i øvrigt til hver en tid vælge en TFSI-bil over de biler der er nævnt hér. Men jeg er også fan af moment smiley

  • #48   14. aug 2013 Altså har kørt i en del af de tfsi'er.. Og må sige de trækker hele vejen..

    Jeg syntes umiddelbart ikk der har været problemer med at overføre kraften til vejen..
    Kørte i en med andre bøsninger ophæng og pendulmount, som sørger for at der ikk bliver lavet hjulhop.. Det er satme noget der virker..

    Og de kører pisse godt.. Du for så meget bil for pengene og så meget moment..

    Og så er den helt klart den med det pæneste udseende af de biler du selv nævner..
    Skal selv have en Passat 2.0 tfsi 200HK.. Da jeg er blevet far..
    Ellers kunne jeg også hurtigt været hoppet med på trenden med en cupra..

    Og længe leve dsg.. Hold kæft det virker og giver en super fed lyd.. ??


  • #49   14. aug 2013 En Cupra er ikke sjov, den er bare en hurtig hverdags bil..
    Jeg havde bestemt også taget en EP3, hvis det var mig!

    - Jeg er nemlig også selv på udkig efter en bil i den klasse, så derfor har jeg prøvet mange af de biler der bliver nævnt smiley


  • #50   14. aug 2013 Altså nu er jeg personligt mere til biler hvor det er muligt at overhale en anden bil i 5 gear..

    Jeg siger bare prøver man det i den shitvic der, så skal det hvertfald ikk gå op af bakke..

    Hvis du bruger det stumper koster til en rigtig undervogn KW og tilbehør - så den satme ikk til at flå af, sådan en cupra..

    Men det er hva man er til tror jeg.. Jeg er personligt vild med tryk og moment..
    Syntes det lyder forfærdeligt med 8500 omdr. når sådan er Honda husqvarna symaskine motor..

    Derved sagt (selvom jeg hader kinøjser biler) så forstår de virkelig at få dem hurtige.. Hvis de bare kunne få udseende og så noget sjovt med tryk, så de ved at være der..

    Men prøv dig frem..

    Det er hva man er til, og hva man bedst kan lide at køre i..


  • #51   14. aug 2013 nicklas o
    hvis honda byggede en bil med henblik på moment og krafoverskud i hele spektra´et så er jeg ikke et sekundt itvivl om at de ville få alle andre bilmærker til at virke sløve..

    en civic TypeR er bygget til at køre p omdrenjinger og køre man dem rigtig så det sjovt.
    jeg elsker biler med moment men elsker mere kikket fra en motor (med eller uden tryk) hvor man kan mærke motoren skifter karaktere og man bliver trykket tilbare i sædet...

    skal der være over skud i 5 gear så syntes jeg diesel er vejen... trækket fra en mercedes W211 4liters V8 CD er vidunderlig. ligesom kræfterne fra en W220 S500 V8

    men en bil der skal være sjov kræver køreneskaber og der er sku noget specielt ved at man skal arbejde for at få bilen til at køre bedst muligt. hvor du ikke bliver tilgivet for at vælge et forhøjt gear i et sving osv... det en del at legen at blive et med maskinene og vide hvornår den kan arbejde og hvor dens grænser er...


  • #52   14. aug 2013 Det kan der være noget om.. Jeg er bare ikk vild med sådan en Honda.. I forhold til hva der ellers er på markedet derude.. Og hvis han ville have nogen flere kræfter under hjelmen, så bliver det sku hurtigt et større projekt, hvis vi snakker 250 +

    Men igen tror det er hva man er til..

    Jeg kan slet ikk være i en ep3, da der er en mongol der har sat gearet ligesom en Transporter.. smiley hehe..


  • #53   14. aug 2013 nicklas o.
    nå man køre den opdager man det ikke...
    jeg er ikke til VAG´s måde at bygge gerskift på.. .følesen er kluntet og tung. syntes ikke det fungere ved hurtige skift. opel er kedelig. mercedes er ok. bmw. lidt stram og kræver tilvænding. har ikke prøvet en gearkasse fungere så godt som Lexus is200´s manuele skift. min kami er normalt BMW mand til benene men han måtte indrømme den skiftede bedre...


  • #54   14. aug 2013 Er vild med den nye generation dsg skift..

    Men deres manuelle er røv ja..

    Men det er nok sjovere at have manuel til brug på bane..


  • #55   14. aug 2013 nicklas o
    så vi igen over i værdags bil. en sjov bil er en hvor man selv skifter.
    igen tvivl om at Automatgear er super lækkert til værdags brug. men skal der leges så skal man selv styre det hele...


  • #56   14. aug 2013 Nicklas O

    Hvis du er til moment skal du da have FR TDI som min, den har langt bedre bundtræk end en Cupra selvom moment forskellen ikke er specielt stor, selvfølgelig på grund af at effektkurven ser helt anderledes ud på en diesel..
    En Cupra virker ikke hurtig når man til hverdag kører i en momentstærk bil som min, når den rammer 1800-2000 omdrejninger ryger du godt og grundigt tilbage i sædet, hvilket du på intet tidspunkt gør i en Cupra, Golf GTI e.lign...
    - At en Cupra så bliver ved med og trække, er så en anden side af sagen.

    En EP3 følger glimrende dagligdags trafiken, en almindelig dansk gennemsnitlig personvogn har ikke flere Nm end en EP3, så jeg kan ikke rigtig se dit problem..

    Desuden er turbo og kompressor bare kedelige hjælpemidler, en hurtig snurende suge motor er det eneste rigtige smiley


  • #57   14. aug 2013 Er ikk rigtig til ren sug..

    Men igen, det kommer jo an på hva man vil have i den sidste ende.. Det jo noget nemmere at få flere hk med tryk..

    Nu ryger man også tilbage i sædet i min Audi 1.8T Quattro ved 2100 omdr. da turbo spoler derfra, da den er bygget op på den måde.. Det kan man også få en cupra til.. Kræver bare en korrekt opsætning..

    Men hvis man er tilfreds med de 200HK som barnebil er det jo fint..
    Han snakker bare om noget med at hive nogen flere hk ud af bilerne.. Og der kan det på ingen måde betale sig med en Honda.

    Og jeg kommer ALDRIG til at anbefale i kinøjser bil.. Eller eje en.. For som min far sagde for mange år siden:
    Hvis du køber en Ford eller kinøjser bil, bliver du slettet fra testamentet!

    Hehe..


  • #58   15. aug 2013 Nu er en Honda ikke en kinøjser bil..

    Og mht Ford så kunne jeg godt finde på et par modeller jeg ville putte i garagen..

    Ford Escort MK1

    Ford GT

    Ford GT40

    Mustang 66


  • #59   15. aug 2013 Nu tror jeg også mere han mener europæiske Ford biler..

    En Honda er en rissnasker bil.. Længere er den ikk.. smiley


  • #60   15. aug 2013 Kan forstå folk kigger tyske biler nå det BMW eller Mercedes-Benz. Men japanernes måde at bygge biler på er på højtemed disse 2 tyske mærker. Ford er ikke en dårlig bil. Eks kører deres 1.0 125hk turbomotor rigtig godt og er meget mere livlig end vags 1.2 turbo 105hk. For den virker sku Tam

  • #61   15. aug 2013 Flot Nicklas, du har virkelig styr på hvor biler kommer fra og sådan som du udtaler dig er jo typisk ensporet tankegang fra en ung fyr der tror han ved det meste.
    Honda er fra Japan og er muligvis en af de bedste bilmærker i verden.
    Deres motorer har revolutioneret måden i at opbygge en motor på.
    Det er faktisk forholdsvis nemt at hive flere heste ud af en K20 - Mirza, kom gerne med eksempler.
    Nu er heste jo heller ikke alt, hvad med samlekvalitet og helhedsindtryk.?

    Casper hvad hælder du selv mest til?


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #62   15. aug 2013 Jamen efter at have læst en masse gode indspark til dette emne, må valget nok stå imellem en EP3 eller den pludselig indskydelse af en leon cupra. Var ude og prøve en hos en forhandler igår og jeg syntes den var rimelig lækker og også forholdsvis sporty at køre i. Det klart civic´en der giver det mest sporty feel i forhold til sving, og så elsker jeg bare japser-motorer der tager 1 milliard omdrejninger, så der en K20 motor jo ret så lige i øjet smiley

    Men jeg kan egentlig godt også lide tanken om at have en gulplade bil, da jeg ofte har et mobilt lydstudie eller mere med ude for at optage live koncerter eller optage reklame indslag ude hos kunden ( har et lille studie som jeg kører som bi-job smiley ) så ja...Men jeg syntes da også der er ryk i sådan en cupra selvom folk har skrevet at man ikke får fornemmelsen af at blive trykket tilbage i sædet, det er jeg ikke helt enig i. Og ja, hvis man ofrer en 15-20.000 på begge biler får de nogen flere kræfter og de leverer dem jo helt på hver deres måde så..

    Den er sku svær smiley


  • #63   15. aug 2013 hvis du tager en leon med i udvalget må jeg nok hoppe på den smiley den burde være mere økonomisk og har momentet fra noget lavere omdrejninger.

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #64   15. aug 2013 Ja, den var ikke tænkt med i starten, men efter igår kan vi sige at den erstatter TT´eren i emnefeltet smiley Så er der da stadig lidt VAG med i emnet hehe

  • #65   15. aug 2013 Siger stadigvæk cupra for the win..

    Har ikk kørt i en bil i den prisklasse/årgang der både havde den komfort, hurtighed og køreglæde..

    Edit. Er godt klar over Honda er fra Japan og kender godt til deres motorer, men derfor er det stadigvæk ikk noget der tiltaler mig personligt..

    Og skal man have fx. 300HK koster det jo noget mere i hondaen kontra cupraen..

    Og ja har prøvet begge biler (sad dog bed siden af i civicen, da den er bygget til dværge) og sådan en Honda motor er slet ikk mig..
    Prøvede begge biler på Roskilde køreteknisk anlæg, så ved udmærket hva de hver især kan..

    Men prøv dig frem, du får meget bil for pengene..


  • #66   15. aug 2013 Escort Mk1 er fra Europa og er nok en af de fedeste biler i dens klasse.. Nå men det jeg prøver at sige er at alle mærker har deres guldkorn.. og bare fordi du ikke kan lide Honda så skyldes det MÅSKE at du har skyklappere på c",)

    http://www.honda-klub.dk/moduler/forum/vistraad.php?id=562991

    ovenstående tråd indlæg 15 er der en K20 motor med knap 300hk med 270NM.. den er vist på 2200ccm eller noget i den dur uden tryk.. der er ikke mange motorer i verden der kan være med hverken hvad angår hk/l eller NM/l uden tryk.. og en 1,8T er da noget af det mest sløve nogensinde også efter chipning..


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #67   15. aug 2013 Ja, men er ikke i tvivl om der kan laves mange heste på k20 ligeså, og som skrevet tidligere bliver de jo leveret på en helt anden måde smiley

    Men det er jo heldigvis ikke kun 1,8T der ligger i cupraen, men de har lige fundet en motorcrosmaskine mere og mast ind i blokken smiley


  • #68   15. aug 2013 Har i øvrigt kørt en Cupra, og synes ærlig talt den kører som en balje.. den er for blød og bremserne er alt for aggressive.. Masser af moment ingen tvivl om det, men det føles bare forkert at den holder op med at lave effekt så tidligt.. 7000rpm så er festen slut.. det er jo ikk en traktor

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #69   15. aug 2013 Ja, det er jo først civic´en begynder at blive sjov ,-) Undervogn kan der jo heldigvis gøres noget ved, KW har jo heldigivs ikke lavet en fabrik forgæves smiley men ja, det er svært syntes jeg...

  • #70   15. aug 2013 Uanset hvad så vælges gadebiler med hjertet..

    Engang gik jeg op i tal, hk acceleration mm.. men det er for relativt, en bil med 200hk kan føles kedelig mens en bil med 100hk kan give en smil på læben.. men på bane så skal man gå efter den hurtigste, så er alt andet ligegyldigt..


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #71   15. aug 2013 Kunne ikke have sagt det bedre selv...! Må prøve begge 2 en gang mere og så tage den derfra, tak for alle de fede og gode svar

  • #72   16. aug 2013 Mirza A - angående 7000 rpm... tror du det er en formel 1 du skal køre rundt i ? smiley

  • #73   16. aug 2013 Min racerbil snurrer med 12-13.000 omdrejninger, sådan kan jeg bedst lide det smiley


  • #74   16. aug 2013 Mirza A - ja ok det var voldsomt smiley men okay den minder vidst også mere om en formel 1 end noget andet smiley

  • #75   16. aug 2013 arh dog ikke, men der er MC motor i derfor de høje omdrejninger, momentet er dog mindre end en Suzuki Alto 1,1 smiley

  • #76   16. aug 2013 Mirza A - ja det lyder jo ikke af meget men heldigvis vejer din bil vel kun halvdelen af sådan en alto smiley nå beklager off topic og hvis jeg ikke fik sagt det så ligger min stemme på leonen smiley

  • #77   16. aug 2013 Men heldigvis for mig er det ikke momentet der betyder noget for accelerationen.. men effekt, så om den har 100NM og 150hk eller 300NM og 150hk er det samme smiley

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #78   16. aug 2013 Lars K : Det går nok, det ene bliver jo hurtigt til det andet, og det skal der også være plads til. Jeg kunne jo også bare lege en sur dreng på 7 år og sætte mig over i hjørnet og skrige " DET VAR MIN TRÅD DET HER", meeeeeeen, sku vi nu ikke lige smiley

    Mirza - 7000 rpm, så er vi jo allerede højere end swiften kan nu, med de 6400 eller hvad det nu er smiley


  • #79   16. aug 2013 Mirza A - mja det hænger vel sammen på en eller anden måde smiley Nu skal jeg gerne indrømme at jeg ikke ved meget om hk/nm/rpm emnet men hvis du er til høje omdrejninger er det vidst nok meget godt du ikke har 150hk/300nm ?

  • #80   16. aug 2013 Casper N - jeg håber forresten du følger op på tråden når du får prøvet dem igen og får købt en af de herlige køremaskiner smiley

  • #81   16. aug 2013 Ja vi glæder os til at høre hvad du har købt..

    Lars.. hvis vi ser bort fra vindmodstand, vægt osv.. så er det eneste som har betydning for accelerationen effekt (hk) og gearing..

    effekt er dog afhængig af moment * omdrejninger.. så det gør ikke noget man kun har 100NM, hvis motoren leverer effekt ved 10.000omdrejninger, så vil den have ligeså mange hk som en bil med 200NM der leverer effekt ved 5000 omdrejninger..

    Ved ikke om du forstår, men det er den nemmeste forklaring jeg har, resten er formler og teori, men uddyber gerne smiley


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #82   16. aug 2013 Lars K - Det kan du tro jeg gør, der går lige et par måneder, desværre, da vi overtager hus til november og indtil da skal jeg lige bruge jydekrogen på bilen til at flytte lidt da der ikke er kommet træk på den vogn vi har købt endnu smiley

  • #83   16. aug 2013 Mirza A - det var også lidt sådan jeg forstod det i forvejen smiley

    Casper N - så har du også mulighed for at blive lokket til andet imellem tiden smiley


  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #84   16. aug 2013 Ja, det er jo det frygtelige, ej nu har jeg låst mig fast på de 2 sidste muligheder, altså civic ep3 eller en leon 2.0 tsi/tfsi smiley

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #86   16. aug 2013 Eclipsen er meget fin, men dog en lidt ældre vogn...nissan 350z, uha da, men en hel del over mit budget, faktisk dobbelt så meget, hehe

  • #87   16. aug 2013 Sælg båden. smiley ^

  • Casper N
    Casper N Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 84
    #88   16. aug 2013 Arh den har jeg lige købt denne sæson spritny, så det ville jeg være ked af.. smiley Med alt den tid der går på vandsport såå...

  • #89   16. aug 2013 Fiesta st = køreegenskaber
    Honda = motor
    TT = måske mere stilet


  • HrMogensen
    HrMogensen Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #90   21. aug 2013 Ville selv hælde til enten Ford eller Civic af de 3 nævnte.
    Der er nogle der nævner Seat/VW og lovpriser DSG, og de kører også rigtigt fint lige indtil der kommer bøvl med DSG. Det bliver hurtigt et dyrt bekendtskab med skift af sådan en sag. Prøv at spørge en (ærlig) VW mekaniker hvor mange km de i snit kan holde til... man skulle ikke tro der stod tyske ingeniører bag.


Kommentér på:
Fiesta ST vs. Civic Type R EP3 vs. Audi TT

Annonce