{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
41.629 visninger | Oprettet:

Oliefyr i bilen. dumme spørgsmål. - sorry {{forumTopicSubject}}

Hey BG, imorgen får jeg en bil med oliefyr.

Undskyld hvis jeg spørger dumt, men har aldrig ejet en bil med oliefyr.

så har lige et par spørgsmål :).

Hvordan virker sådan et? sætter man bare tiden 10 minutter før og så er bilen godt varm, eller virker det sådan at motoren er varm når man kommer ud, og derfor kan tage varme fra varmeelementet. eller? hvad gør man egentlig? smiley

Hvordan virker det rent teknisk?.

Skal man være særligt opmærksom på noget med en bil med oliefyr?. har hørt noget om det tager en del strøm?,.

hvor længe skal det køre inden man selv skal ud og køre?

Varmer det kun kabinen op eller også motoren så man får mindre slid om vinteren?.

noget der ofte skal skiftes på et oliefyr?.

Håber i kan bære over med mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr i bilen. dumme spørgsmål. - sorry
  • #1   18. aug 2013 hvis du har 30 min. kørsel på feks arbejde, så skal fyret tænde 30 min før du skal køre, og hvis det ellers virker korrekt, så varmer det både motor og kabine op, derved nedsætter det slid på motoren som følge af koldstart.

• #2   18. aug 2013 Og jo mere du bruger dit fyr, jo mindre skal det serviceres.

• #3   18. aug 2013 Og ja, hvis fyret starter hver dag og kører 30 min. så kan du ikke starte efter en uges tid, og har du et dårligt batteri, så kan du også få problemer mandag morgen, hvis du ikke har brugt bilen hele weekenden...

• #4   18. aug 2013 30 min før. vel ikke om sommeren?

• #5   18. aug 2013 Det varmer bare vandet op og reculere det og så starter den blæseren når vandet er varmt nok og så får man varme i bilen.

Mit kører ca 30-40 min hver dag uanset om jeg kører 10 min eller 5 timer bagefter. Sætter ca hver anden måned en ctek lader på bilen for lige at lade helt op

• #6   18. aug 2013 michael j

nej aboslut ikke om sommeren, da det fyret gør om sommer er at overophede motoren fra starten af, og det kan gå grueligt galt.

• #7   18. aug 2013 Hvis man ikke bruger fyret i et halvt år så kan man starte med at skifte vandpumpe hver vinter.

Det slukker selv ved 90 grader så overophede motoren er hvis en overdrivelse

• #8   18. aug 2013 Hvornår begynder i så at tænde fyret?. når temp kommer under??,, 5?

• #9   18. aug 2013 Rasmus c...

Det passer så ikke helt... Der er både temperatur følere og en pumpe til at cirkulere vandet rundt.. Og de fleste fyr slår fra omkring 80 grader..

• #10   18. aug 2013 Så man skal også bruge det om sommeren? :S. nu bliver jeg lidt forvirret.

• #11   18. aug 2013 Hver dag hele året. Hvorfor sidde i en bil der er 5 grader hvis man kan sidde i 20. Jeg kommer direkte fra dynen og ud i bilen og så skal man ikke fryse

• #13   18. aug 2013 Tak for svaret rasmus.

- har 70 km på arbejde. er det godt nok eller?

• #14   18. aug 2013 Martin (32)

det gætter du på der er ja smiley og det var også bare lort jeg lukkede ud, hvis man ikke kan finde ud af at læse en halv side omkring sit olie fyr, så skal man straffes smiley

• #15   18. aug 2013 Ja det er nok. Men et alm batteri har en levetid på ca 4 år skal man forvente så når du sætter fyr i så skift dit batteri hvis det ikke er nyt.

• #17   18. aug 2013 mener mit 5.5 kw webasto er opgivet til et max forbrug på ½ liter i timen

• #18   18. aug 2013 - Rasmus. nu skrev jeg jo at jeg får en bil med oliefyr imorgen. og ikke et fyr i bilen.

Så jeg er ked af du er for dum og nærsynet til at læse, men det er ikke min fejl.

Da bilen er brugt følger der ikke manual med. og desuden er der forskel på hvad der står i en manual og så virkeligheden. derfor spørger jeg jer alle.

Tusind tak for hjælpen alle jer andre smiley

• #19   18. aug 2013 Rasmus C->

Nej det er ikke noget jeg gætter på.. Hvis der er et fyr, så er det thermostatstyret, og har en cirkulationspumpe, ellers er det ikke et fyr... smiley

Arbejder med det skidt til hverdag, så gider ikke bruge min tid på at gætte..

• #21   18. aug 2013 Jeg bruger mit i Skoda'en hver dag, året rundt - op til flere gange dagligt. Motoren lyder bare mere rolig og sund, i forhold til når den er kold - hvor den lyder som en traktor smiley

Det eneste jeg har oplevet som et stort minus, er at udstødningen på fyret bliver fyldt med sne/is og så ikke kan køre - men det løses nemt med en kop varmt vand smiley

Og så er der lige alle de brændte pletter på svigerfars græsplæne, som pluslig dukkede op - og tro mig det tog lige lidt tid inden vi forstod at det var fyret som svitsede græsset smiley

Men vil ikke undvære det..

• #22   18. aug 2013 Steen t det passe så ikke det med vandpumpen ved ikke hvor du har læst det

• #23   18. aug 2013 Hej hvornår du skal bruge det er vel dit egen valg.
    jeg bruger mit hver dag, her i sommerhalvåret starter mit fyr 15 min før jeg skal køre, så er motoren næsten drift varm, om vinteren køre det 45 - 60 min alt efter hvor hård frost der er, så er motoren næsten driftvarm og kabinen er lun, samt næsten alt isen fra ruderne er væk, plejer at sætte blæseren på 1, fuld varme og op på forruden.

Når jeg skal hjem fra arbejde i denne tid, køre det 15 min. blæseren er slukket og indstillet til kold luft, motoren er driftvarm, dejligt når man skal på motorvejen med det samme.

• #24   18. aug 2013 Allan M: Man kan jo også få erfaring uden at læse det. Har skiftet omkring 30 pumper på Touraners original fyr

• #25   18. aug 2013 Ha aldrig hørt det og en vandpumpe kører stadig selv om fyret ikke kører så kan ikke se hvorfor en vandpumpe skulle gå istykker bare fordi man ikke bruger fyret

• #26   18. aug 2013 Den kører nemlig ikke når fyret ikke kører... Hvis man viste lidt om fyr eller tilskudsvarmere for den sags skyld, så vidste man også det...

• #27   18. aug 2013 Tror du skal læse lidt op på tingene inden du deler ud af din viden. Vandpumperne har problemer med det trænger vand/fugt ind i el delen og laver kortslutning. Og gentagene opstarte uden vandpumpe giver tilsodet brændkammer

• #28   18. aug 2013 Og hvorfor gør den så ikke det.?hvis den ikke kører så vil bilen sku da blive varm?

• #29   18. aug 2013 Ja det er sku mærkeligt at min bil og firmabil aldrig er gået istykker så for bruger ikke fyret hele sommeren først når det begynder at blive kold igen og de er aldrig gået i stykker

• #30   18. aug 2013 Det er måske fordi den vandpumpe som er omtalt ikke er bilens vandpumpe - men vandpumpen som er monteret i fyret.

Tror i snakker forbi hinanden ?

• #31   18. aug 2013 Tak br tror jeg nemlig også,men bruger aldrig mit fyr i ca 4 mdr om året og det har aldrig fejlet noget på nogle af mine biler men kan jo også være at der er forskel på fyr og kvalitet ikke

• #32   18. aug 2013 Forstår slet ikke hvordan han kommer ind på bilens motors vandpumpe da emnet handler direkte om oliefyr.

• #33   18. aug 2013 Læs lige selv hva du skriver længere oppe steen

• #34   18. aug 2013 http://www.vw-touran.dk/Ny%20vandpumpe%20i%20tilskudsvarmer.html

De fleste VWer er med Webasto fyr og vil da mene at de skulle være noget af det bedste man kan få, men vandpumperne har åbenbart problemer. Og da jeg købte et sprit nyt fyr til min Transporter ved en webasto forhandler sagde de også at man bør bruge fyret indimellem om sommeren.

• #35   18. aug 2013 i dag kl. 15:45
    Hvis man ikke bruger fyret i et halvt år så kan man starte med at skifte vandpumpe hver vinter.

Det slukker selv ved 90 grader så overophede motoren er hvis en overdrivelse

• #36   18. aug 2013 Hold nu op, som du skriver Steen T "Hvis man ikke bruger fyret i et halvt år så kan man starte med at skifte vandpumpe hver vinter." Og det kan misforstås - længere er den ikke.

Der er en tale måde som hedder "modtager bestemmer budskabet" - God kommunikation handler om at få sit budskab klart igennem, således at modtageren entydigt forstår, hvad der bliver kommunikeret. Når vi kommunikerer, så kommunikerer vi på forskellige kanaler, der vanskeliggør modtagelsen og forståelsen hos modtageren, men det er dig som afsender, der er ansvarlig for, at budskabet kan modtages og forstås. Dårlig kommunikation eller slet ingen er den største årsag til uoverensstemmelser og misforståelser.

• #37   18. aug 2013 Det er sjovt at det siger de ikke når man har fået det monteret og det burde de da hvis det har de problemer og det står heller ikke i deres papir

• #38   18. aug 2013 Man skal jo bruge søndagen på et eller andet ikke br så en lille diskution skader ikke bare man ikke sviner hinanden til:-) men har forstået

• #39   18. aug 2013 Jeg vil mene at når jeg skriver vandpumpe bør man da vide at vi snakker om oliefyrets pumpe og ikke motorens, Men beklager da jeg ikke har uddybet forklaringen så alle var klar over hvad der var ment. Jeg skiftede 3 pumper på min Touran i de 4,5 år vi havde den og har skiftet på en del andre Touraner da det er en kendt problem på Vags Mpver da de kun er udstyret med tilskudsvarmer fra fabrikken som starter ved 5 grader og derved har mange måneder hvor det ikke er i brug.

• #40   18. aug 2013 Dvs at det er det samme som sidder i min Picasso for det er kun tilskudsvarmer der sidder i den?og den har jeg haft siden 2003 og den er aldrig skiftet

• #41   18. aug 2013 Er muligvis et eberspaecher, var det i min fars sidste PSA vogn

• #42   25. aug 2013 ang. vandpumpe på webasto fyr måtte jeg også skifte min efter en sommer sæson hvor det havde staet stille og det koster så 1300 spir + tiden snakkede med auto g i randers hvor de har værksted til montage at fyr at du som minimum skal starte dit fyr en gang om ugen om sommeren for at undgå at pumpen skulle gå til og det er netop pga. at der trænger vand ind i pumpen

Kommentér på:
Oliefyr i bilen. dumme spørgsmål. - sorry

Annonce