{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Top Swag !
Top Swag !
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 73

Peugeot 206 første bil {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at købe en Peugeot 206 1,4 5 dørs fra 2004 som har gået 140.000 ca.

Vil dette være et godt køb for en på 18 som skal have sin første bil eller hvad vil I sige?

Og hertil vil jeg høre om det er en bil med "nem" mulighed for at indsætte større anlæg, "pimpe" den lidt mv. Forstå mig ret smiley

Håber på at høre jeres mening!

På forhånd tak smiley !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 206 første bil
  • #1   20. aug 2013 Ja det er en fin starter bil smiley

Peugeot har bøvl med elektronikken til tider, men mht. rust osv. klare de sig fint, plus at reservedele er billige smiley

• #2   20. aug 2013 fin bil stabil bil, har selv en og en kammerat der har en dejlige vogne. 1,4 er noget bov lam. men ellers meget stabil. der findes tons af geil til den. tjek rust i paneler det er en af deres få svagheder, ellers findes der næsten aldrig rust i dem.

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#3   20. aug 2013 Så det ville ikke være en dum ide at købe sådan en?

Så anlæg mv. burde ikke blive et problem? smiley

Er der ikke ret meget kraft i sådan en 1,4 ? smiley Er der nogle nemme billige måder at give den lidt ekstra? Som Chiptune eller lign? smiley

• #4   20. aug 2013 Husk at kig godt på bagbroen det en svaghed

• #5   20. aug 2013 Tjek om Baghjulene har negativ camper (står skråt).
    Det kan være et tegn på bagbroen er død, hvilket er en stor svaghed på dem! smiley
    og jeg ville personligt selv, gå uden om peugeoten, og finde noget Honda, toyota eller andet som skævøjerne har haft fingrene i.
    De er bare mere robuste smiley

• #6   20. aug 2013 Alt det der tuning skal du bare droppe hvis det er din første bil. Og nej der er ingen nemme veje smiley

Bilen har kun 1 rigtig svaghed og det er bagbroen. Hvis den er i stykke vil bagdækkene være vinklede og der vil komme støj fra bagenden af bilen. Det kan godt blive en bekostelig affære, da hele bagbroen skal skiftes.

Så sørg for at denne er i orden, ellers super fin starter bil. en 1.4 er sådan set ok, den kører ganske langt på literen og er dejlig behagelig

• #7   20. aug 2013 Går ikke ud fra du køber din første bil i en 1.4 fordi den skal være hurtig?

Der er sq ikke meget skub i en 1.4'er...

• #8   20. aug 2013 Tag og kig lidt igennem her:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/206/14-hdi/1834991#opinions - Der giver andre deres meninger om bilen/bilerne.

Har selv en S16 som jeg er meget tilfreds med. Har (7-9-13) smiley - ikke haft nogen problemer med min indtil videre. smiley

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#9   20. aug 2013 Det med om den er hurtig tænker jeg ligeså meget optræk mv. og sådan smiley Men er sådan en 1.4 ellers helt tosset? smiley Og chiptuning skal jeg bare glemme alt om ved sådan en bil for at give den lidt ekstra træk og sådan? smiley

Ang. om bilen fejler noget så er det igennem vores mekaniker, som har en der vil sælge, så den bliver tjekket igennem før køb af ham smiley

• #12   20. aug 2013 Hvis du allerede nu tænker på chip mv så køb da en 1.6 S16, der kan vel kun være større glæde ved sådan en, end en 1.4...

• #13   20. aug 2013 1,4 og 1,6 er ikk nogle racer biler... så skal du nok op i GTI eller RC... men så er prisen jo oz anderledes på forsikring... men nu har jeg selv en i de første årgange... er sgu glad for den gamle dyt... køre godt og stabilt... køre i snit min. 650 km på en tankfuld benz... jeg vil helt sikkert anbefale 206... ang. anlæg kan du købe sådan et trunk-kit med plads til sub osv... så muligheder er der nok af.. lidt afhængig af din egen opfindsomhed og kreativitet...

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#14   20. aug 2013 Grunden til det lige er den 1,4 jeg har i hovedet, er fordi jeg snakkede med min mekaniker idag som kender en, som vil sælge sådan sådan en 206 1,4 smiley

Men er den virkelig så sløj som nogle får det til at lyde? smiley

• #15   20. aug 2013 nu har jeg aldrig haft en bil med større motor end 1,6... og som sådan sys jeg ikk den er død af den motor str. topfarten er vist ikk højere end ca 160... men det er jo oz nok her i landet.. men går ikk rigtig ud fra at du køber en 206 for at få en "streetracer" smiley

• #16   20. aug 2013 Nej, det er ikke galt. Jeg har samme bil, dog i 3-dørs, og den har rigeligt med skub i til hverdagskørsel. Den er meget lavt gearet, så den er relativt hurtig i optræk men ligger du med 130-140 stykker på motorvejen skal du ikke regne med at blive kastet om på bagsædet når du trykker på speederen. Jeg kører i gennemsnit 13.5 - 14 km/l ved blandet kørsel, dog mest bykørsel så det er skam ok. Rekorden er 16.1 km/l på langtur.

• #17   20. aug 2013 Men prøv at se om ikke du kan finde en årgang 2005 og frem, de skulle have opdateret elektronik, Aircon samt 8 airbags.

• #18   20. aug 2013 min er jo så en 1,6 8v motor... og jeg køre i snit godt 14,5-15 på literen... og sys ikk lige jeg køre "granny" stilen men banker da heller ikk pedalen i bund... det får man jo ikk en brik ud af i sidste ende alligevel...

• #19   20. aug 2013 De er meget sløve smiley du skal købe en med noget motor i smiley har selv en GTi som jeg er utrolig glad for smiley og der er noget mere træk i iforhold til en 1.4 smiley

• #20   20. aug 2013 Nicklas... tænk lige over at det er hans FØRSTE bil... den vil jo koste ham 20K i forsikring... (hjernedødt)

• #21   20. aug 2013 Selvfølgelig er der da mere træk i en GTI end i en 1.4, så langt tror jeg vi alle er med smiley

• #22   20. aug 2013 altså GTI'en

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#23   20. aug 2013 Men igen tænker jeg at jeg jo nok må tænke mig om for kan se at sådan en med 1,4 er ok til at forsikre for mig som 18 årig istedet for noget større og med GTI osv smiley også hvis jeg kan køre med den i nogle år og optjene "point" så kan jeg altid købe noget sjovere senere hen smiley
    Og hvis den er fin og ikke alt for sløv så kan det vel ikke være sindsyg slemt smiley

Har prøvet at køre en 107 1.0 før, og den burde vel kunne trække bedre end den? smiley

Skal siges jeg synes han sagde noget om det måske var en 2005 model da den blev indregistreret sidst i december 2004 smiley

Så alt i alt vil det vel være et godt køb, en "ikke alt for sindsyg sløv bil" (taget i betragtning af jeg skal kunne betale forsikringen, osv osv) og det er ikke en af de små 1.0 biler som alle ligner hinanden smiley ?

• #24   20. aug 2013 Det er en helt anden bil at køre i end sådan en lille mikrobil med 1.0. Jeg kører normalt i 206'eren på arbejde, og lige nu låner jeg min mosters Suzuki Splash 1.0, og der savner jeg kræfter som jeg ved 206'eren har. Som første bil har 206'eren rigeligt med kræfter, og den siger ikke bare 'bååååårrrhhh' når man træder på speederen som den gør i en 1.0 smiley

Min egen er også en december-2004 model, men stadig den faceliftede smiley Baglygter, forlygter, bagkofanger og lidt plastik er anderledes på 2005'eren udover aircon og de 8 airbags.

Jeg synes den er en fin bil, men et godt køb kommer jo an på hvad den koster smiley Min egen gav jeg 40k for, 105.000 km på tælleren og nysynet.

• #25   20. aug 2013 jeg vil kun sige go for it... tror ikk du vil fortryde det... på nær på området af at det ikk er en sportsvogn... forsikrings prisen er ikk helt tosset pga. din alder og dens motor... du er jo ikk så gammel... så alt det sjove skal du nok nå... bare ha lidt tålmodighed... jeg er alligevel 31 og køre stadig i en "sløv" bil... ville da gerne ha en 206 RC med de der ca 177 HK... men jeg ved dog oz at forsikringen bliver hjenedød... giver jo kun ca 4500 årligt nu for den her med kasko og en selvrisiko på 2600.. man kan da sige at det er til at betale sig fra og man har råd til at reppe bilen når skidt sker... i modsætning til at hvis jeg havde valgt en GTi havde jeg jo skulle smide nok 14000 årligt med dobbelt selvrisiko... smiley

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#26   20. aug 2013 Mange tak for svarene alle sammen! smiley :) Har hjulpet mig meget smiley

Et sidste spørgsmål og nu spørg jeg sikkert dumt. Jeg ved det er en ældre herre som har den bil, så hvis jeg skal hen og have noget skørtesæt mv. Er det så noget jeg skal have min mekaniker til at montere eller kan det gøres selv? Og hvor skal man kigge, og jeg synes kun at det ser ud til at være til modellen med 3 døre. Eller passer de også til den med 5 døre? Eller findes der ik rigtigt noget til den med 5 døre eller hvad? smiley Håber på I forstår hvad jeg mener smiley

• #27   20. aug 2013 Astina.DK har et godt udvalg... Ellers har bg her et lille udvalg af links... Montering kan du sikkert selv... Måske med lidt researche... Men kan sagtens selv...

• Top Swag !
    Top Swag ! Tilmeldt:
    maj 2012

#28   20. aug 2013 Og når det er blevet monteret så skal det vel males osv eller hvordan funkerer det? smiley Eller bestilles det i farver? Og beslag osv. som skal til, medfølger alt det?

Er totalt blank på det punkt smiley

• #29   20. aug 2013 Top Swag : du behøver ikke skørtesæt på en 206'er IMO, bare i kælderen med den, nogen andre forlygter, toone ruder, fælge.. så har du en flot bil smiley

• #30   20. aug 2013 Due...: Arh... Både og.... Lidt diskrete i siden front og bag... Så er den sgu Fin.... Ikke for meget banjo nej... Men bare en anelse.... Ikke et komplet sæt.. Det er for overgearet...

• #31   20. aug 2013 Due...: hvaa... Er Due et mellem eller efternavn? (mvh Dennis Due)

Kommentér på:
Peugeot 206 første bil

Annonce