{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

ulrik K
ulrik K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

første bil peugeot 206 cc ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er en gut på 21. der ska til at have min første bil.... da jeg har fået nyt job.... har længe overvejet en hel ny bil (peugeot 206 1.4 hdi pris=ca 160.000 m div. tilbehør) men ved jo bilmarkedet er ret kritisk lige pt. så overvejer derfor ogsa en lidt "sjovere" brugt bil.... har derfor kigget på en peugeot 206 cc 1.6 der er fra 2003 og har kørt ca 150.000 km....

kommer til at kører ca 20.000 km om året
mit spørgsmål er så om den her peugeot 206 cc er værd at købe kontra en ny peugeot 206. altsa mange rep.? dyr forsikringer osv?

håber der er nogle der har nogle gode meninger om det smiley på forhånd tak for hjælpen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  første bil peugeot 206 cc ?
  • #1   10. jan 2009 Køb bil uden at låne penge for det første. smiley

Sys desuden hvis det var mig, ville jeg købe en brugt bil.
    Du kommer til at tabe en del penge på bilen hvis du vælger at sælge den igen om eksempelvis 2år.

Hvis du har kigget på en peu til 160, tror jeg ud fra situationen nu at du ville få mere for pengene ved at vælge en bil til 120.000, evt samme model.

• #2   10. jan 2009 Dertil er mit svar, at du skal købe en 2003, cc smiley

• #3   10. jan 2009 Du ved hvad folk tænker om en fyr en 206 cab eller beetle cab.

Det er og blir en tøsebil eller hvis man er til den forkerte slags smiley

• #4   10. jan 2009 Jeg kan slet ikke forstå du overhovedet kan overveje at købe en fabriksny 206'er. Det er jo en ældgammel model som blev afløst af 207'eren for et par år siden.

Du kommer aldrig af med sådan en 206'er igen, og hvis du endelig gør så taber du simpelthen så mange penge at det gør helt ondt at tænke på.

Nu kender vi jo ikke noget til din økonomi, men min første bil gav jeg 30K for, som jeg lånte da jeg begyndte på min uddannelse. Sammen med en forsikring på ca. 10K om året var der nok at bruge penge på. Nu er jeg lige udlært og har købt en dyrere.

Start hellere i det små, især hvis du selv kan reparere når der er noget der går i stykker. Har du ikke selv de evner, er det bedre at købe en forholdsvis ny bil, da der ikke burde gå så meget i stykker på en nyere bil som på en gammel.

Du skal også have i tankerne, at køber du en ny bil så når du henter den og kører ned af opkørslen, siger det 25K samtidig med at forhjulene kommer ud på asfalten og det siger 25K når baghjulene tager samme tur.
    Altså 50K er væk, lige så snart du kører fra forhandleren.

Hvis du vil have en sjov bil, skal du nok vente et par måneder endnu, hvis du har tålmodigheden. Jeg har på fornemmelsen at der kommer en del sjove og specielle biler til salg på grund af "finanskrisen".

• ulrik K
    ulrik K Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   10. jan 2009 jeg står faktisk og mangler bil lige nu og her... skal kører til og fra randers-Viborg hver eneste dag sa ska have en driftsikker og gerne lidt "nice" bil ogsa... ska låne alle pengene men har tilgengæld ogsa en rimelig løn til at betale af med.... hva ka i foreslå jeg ska kigge efter så ?

• #6   10. jan 2009 Jeg synes det Rasmus siger ikke helt passer. En ny peugeot er du sikker på at tabe en del på, men køb en der er et nogle år gammel, så kan tabet ikke blive stort...

Det skal siges at der vil være et tab ved alle biler stort set.

• #7   10. jan 2009 Rasmus A: At påstå at han aldrig kommer af med en 206'er igen er vist noget pjat.

Personligt ville jeg gå efter en brugt 206/207 hdi, til omkring 90-110k, som ikke har kørt over 60tkm.

Peugeot er generelt billige i forsikringer og afgifter. Jeg har haft min 206'er i et år nu, og jeg har aldrig haft problemer med den, så jeg vil betegne den som driftsikker.

• #8   10. jan 2009 Selvfølgelig er det sat på spidsen, at sige han aldrig kommer af med den igen, men om et par år når han vil prøve noget andet, er 207'erne altså ved at være nede i en pris hvor de fleste kan være med, og der er slet ingen tvivl om hvilken af de to jeg ville vælge hvis prisen er nogenlunde i nærheden af hinanden.

Razor - Så har du dælme været heldig. Hvornår var det?

• #9   10. jan 2009 206'eren er bestemt ikke gået ud af model kataloget, den bliver fabrikeret ved siden af 207'eren.

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #10   10. jan 2009 206 bliver stadig produceret fordi den er rimelig populær(har været dks mest solgte bil tidligere, og er vistnok stadig den pug der sælges flest af) umiddelbart synes jeg også den er pænere end 207

Kommentér på:
første bil peugeot 206 cc ?

Annonce