{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.200 visninger | Oprettet:

partikelfilter {{forumTopicSubject}}

Hey folkens

Jeg har et spørgsmål til et partikelfilter... når sådan et får kørt nogle kilometer stopper det jo til hvor det enten burde blive skiftet eller renset..

Mit spørgsmål er, er der er måde man selv kan rense det på når det er taget af bilen og bare ligger pænt på bordet?? Gætter på man ikke bare kan hælde vand igennem til der kommer rent vand ud på den anden side, men der må være noget der kan gøres...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  partikelfilter
  • #1   29. aug 2013 Hvis ellers du kører et kørselsmønster som passer en diesel, så skulle det meget gerne rense sig selv.

• #2   29. aug 2013 Jeg køre lange ture og det er forskellige om jeg giver den gas eller ej for at brænde den igennem... Men filteret har kørt 260000km uden at blive skiftet, peugeot computer siger filteret er ved at være fyldt, så det er egentlig derfor jeg tænker det skal skiftes... der står også i bilens computer: "Particle filter regeneration cycle Urgent", en røg måling på bilens udstødning siger også 1,97 hvor den max må være på 0,5... Så det kunne godt tyde på filteret skal skiftes eller renses

• #3   29. aug 2013 Kører du aldrig Bell add igennem din bil? Både 1D+ og 2D ?. Ellers findes der bell add partikelfilterrens. Normalt skiftes sådan en filter kun hvis det simpelthen ikke er funktionelt, fordi det er "brændt i stykker". Den alarm du får, er enten fordi regenereringen ikke kunne gennemføres, eller fordi du har afbrudt regenereringen for mange gange, fx. ved mange korte ture.

• #4   29. aug 2013 Smid det ind til mekonomen så renser de det for dig. Det koster omkring 1500kr. De smider rense væske i det og derefter 20 bar tryk i 30 minutter og så er det så godt som nyt

• #5   29. aug 2013 jeg har aldrig smidt noget BellAdd igennem, men det har jeg godt nok lært nu at jeg skal gøre, jeg troede bare selv den skulle gøre det via dens egen væske... kan dog ikke se at den ikke regenerere, derimod kan jeg se på min computer (OBD) at bilen regenerere hver 257 km, og at den sidst har gjort det for ca 40km siden... det var det samme peugeot sagde til mig, så det kunne jo ikke gå hurtigt nok med at få min egen tester på for at se om det kunne være rigtig,,, men der ser ud til at der er noget om det

• #6   29. aug 2013 Det var godt nok ofte, min gør det tidligst hver 2500 km.

• #7   30. aug 2013 Det er derfor jeg tror det er ved at være død og skal renses eller skiftes smiley

• #8   30. aug 2013 Men kan du ikke finde et nyt filter på nettet, og få en mekaniker til at skifte det.

• #9   31. aug 2013 Jeg kan skam sagtens selv skifte det,, jeg har lift og alt det værktøj jeg kunne ønske mig i garagen... De partikkelfilter er bare pænt dyre, det er derfor jeg tænkte om de kan renses med noget hvis jeg hiver det af

• #10   31. aug 2013 Hvad kan det koste sådan et, 5000 kr? Plus evt. Kodning.

• #11   31. aug 2013 Purefi i farum renser det for dig. til ret billig penge de kan samtidig fortælle dig hvordan du bør og ikke bør gøre frem over

• #12   1. sep 2013 Dem vil jeg lige prøve at ringe til;)

Kommentér på:
partikelfilter

Annonce