{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

Martin P
Martin P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Service "fusk"??? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg har lige købt en "ny" brugt bil i Silkeborg hos en forhandler på ringvejen. (Navn kommer senere, hvis dette er relevant). Efter prøvekørsel af denne RenaRenaRenault Clio III 08, 1.5 DCI, besluttede jeg dagen efter at købe denne. Over telefonen aftalte vi at sælger nysynede, servicerede og indsatte ny forrude. Da jeg afhentede den tjekkede jeg en tur rundt om bilen inden handel og underskrift. Alt ok, dejlig vogn. Men da jeg startede op skrev den i displayet "Service Due". Jeg spurgte om han havde glemt service, hvortil han svarede, nej, nej. Jeg stempler bare ikke, da nogle ikke ønsker uautoriseret service i deres hæfte. Jeg svarede, at det var jeg ligeglad med, men han ville ikke stemple. Herefter spurgte jeg om gan ville nulstille display, hvortil han igen nægtede ???? Er der noget jeg skal være OBS på, evt. få lavet mit eget service ;-)???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service "fusk"???
  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #2   31. aug 2013 Hvis den skal serviceres så synes jeg du skulle gøre det, nu når bilen lige et købt, i stedet for at du hænger på et eller andet 7 måneder efter, bilen skal helst være fejlfri, du giver ham vel kontanter og ikke bananer som betaling.

• #3   31. aug 2013 Hvis i har aftalt at han skulle lave service , som en del af handlen , så skal han da stemple og dokumentere at han har foretaget et af producenten foreskrevet service, der passer til de km bilen har kørt, hvis han ikke vil dette, ja så ville jeg forlange at handlen går tilbage, altså bliver annuleret og hvis han heller ikke vil det, så er det en tur forbi FDM.
    Han har da helt sikkert en bagtanke med ikke at vil stemple den service bog, enten har han ikke lavet noget service, eller så har han opdaget et eller andet skidt ved bilen, som han håber på at holder ind til han ikke står for reparationen.
    Så få det på det rene, eller find n anden bil ved en seriøs forhandler, der vil stå ved at have lavet service, det med at nogen ikke vil have et stempel fra en uaut.værksted, er sgu da langt ude, skulle det være bedre slet ikke at have et stempel i bogen, altså et direkte hul i service bogen....are come on....

• #4   31. aug 2013 Du tog bilen med.. Han vandt..

At han udføre et "service" men ikke vil stemple er ikke noget du kan tvinge ham til, ligesom han så ikke kunne tvinge dig til at tage bilen med.. Du valgte at tage bilen med, og gik dermed på kompromis..

Det er facts..:)

Med det sagt så syntes jeg helt bestemt du skal få lavet et service på den.. I hvert fald olie, kølervæske(inden vinter), luftfilter og de andre småting man kan gøre. Det er en Renault fra 2008, den kan du sagtens servicere "hjemme".. Det har alligevel ikke den store værdi på en sådan bil at der er udfyldt servicebog..:)

• #5   31. aug 2013 Selvfølgelig har du ret til stempler og sælger har pligt til at dokumentere det arbejde han har udført, ved sgu ikke lige hvilken banan republik Thomas , laver sine bilhandler og får serviceret, når nej det ordner han nok hjemme....
    Har selv været bil sælger i nogle år..... Og servicerer i dag over 2000 forhandlere i hele Dk den var sgu ikke gået i en ordentlig bil forretning.....
    Og selvfølgelig har det stadig nogen betydning, med korrekt udfyldt service bog, selvfølgelig bliver det mindre relevant , jo ældre bilen bliver, men en bil på 5 år , har det stadig relevans ved feks. Gensalg af bilen ....

• #6   31. aug 2013 Mine seneste bilhandler/service er gået igennem Bayern Autogroup og P. Christensen. Det er vidst ikke banan-land.

Hvis du vil være venlig at læse hvad jeg skriver, så vælger Martin P jo egentlig selv at acceptere ved at tage bilen med, selvom sælger ikke vil stemple.

Vi kan fint blive enige i at det er elendig service fra forhandleren, men derfor vælger Martin P stadig at tage bilen med. Jeg havde personligt selv nægtet at tage bilen med når aftalen var som den var, men det er jo fra person til person.

• #7   31. aug 2013 Thomas....
    Nej , men du skriver at han ikke kan tvinge ham til at stemple , det service han angiveligt har lavet, nej han kan ikke tvinge ham, men hvis han ikke stempler og dokumenterer for servicen, så er den ikke eksisterende...
    Desuden kan det godt være at både du og jeg, ville nægte at tage bilen med fra forhandleren, men vi ved jo heller ikke om der er blevet lagt pres på køber eller hvad og hvordan det hele er foregået.
    Men nu da køber har lavet denne tråd, viser jo at han nok ikke er tilfreds med forløbet.
    Og jeg ville tage en sidste snak med sælger, så det stempel og service kan komme på plads, hvis sælger stadig ikke vil det, ja så ville jeg forholde ham at jeg ville gå videre til FDM og evt. DAF eller anden kæde han måtte være medlem af.....

• #8   31. aug 2013 Du kan ikke tvinge en forhandler til at stemple - HVIS det ikke er aftalt.. Et service er ikke ensbetydende med at man SKAL have et stempel. Så meget Jura har jeg trods alt læst.

Dig og mig kan heller ikke se den endelige slutseddel som ingen ved hvad der står i. Lige meget hvordan vi vender og drejer den med FDM og DAF, så har køber valgt at acceptere sin vare som den er. Det muligt at han kan true med at gå til FDM osv, men i bund og grund handler det igen om hvad der står på slutsedlen. FDM kan absolut intet gøre hvis der ikke er en købekontrakt hvor der står at der laves et service med stempel. Husk nu at "Service" er et meget bredt ord der kan gradbøjes lige netop som forhandleren har lyst til, såfremt der ikke er papir på det.

Jeg kan sku godt forstå at Martin er træt af det, men så skulle han have ladet varen "blive på hylden" indtil han var tilfreds med den..

Men vi må have Martin til at fortælle os hvad den endelig købekontrakt går ud på..:)

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    jun 2010

#9   31. aug 2013 Tak for jeres hurtige indlæg. Jeg er godt klar over jeg selv valgte at tage bilen med. det er altid bagefter, tankerne får frit løb om hvad jeg skulle have sagt... desv. :-). Men jeg vælger nok at tage en samtale med FDM på mandag. Syntes bare det var lidt underlig opførsel af sælger. Har jo også de 6 mdr garanti. Hvordan er det i dag med den sådan helt firkantet? Fik af vide af sælger det "kun" er på motordelen og mekaniske dele. Men har lige købt en C1 til kæresten, hvor vi fik skiftet lejere på garantien.

• #10   31. aug 2013 Thomas...
    Jeg tror sgu jeg står af tråden her, alt det med grad bøjninger , lave service i en handel uden at dokumentere og udfylde service bog , men at når man aftaler et service, så skal man specifikt aftale at man får stemplet sit service hæfte ,ej kom lige ind i kampen.
    Martin hvis det var mig der stod, hvor du står, ville jeg tage en sidste snak med sælger, enten om at å det fikset eller lade handlen gå tilbage .
    Hvis det ikke hjælper, så tag din slutseddel og historie med forbi FDM og hør hvad de mener om sagen....

• #11   31. aug 2013 Lyder som en meget fornuftig beslutning, med hensyn til garanti og reklamations ret kan du læse mere om hvad der gælder for brugt bil køb , på FDM hjemmeside eller forbrugerstyrelsen under købeloven".
    Håber du får din ret.....

• #12   31. aug 2013 du har ingen garanti på bilen, du har reklamationsret. de første 6 måneder har han bevisbyrden og derefter har du bevis byrden de resterende 18måneder

• #14   31. aug 2013 Selvfølgelig skal han stemple en bil han har lavet service på.
    Vil han ikke det har han vel ikke lavet det?
    Jeg ville da aldrig nægte at stemple osv.

Husk i øvrigt at få den motor chippet så er den til at holde ud igen...

Søren
    www.fredslunds.dk

• #15   31. aug 2013 Det er helt fint du vil blande FDM ind i det.. Men det er så det der er typisk Dansk efterhånden.

Vi gør noget, fortryder og så klager vi.. Den helt forkerte rækkefølge. Om det så er biler, fjernsyn eller ludere vi køber.

Start nu for helved med at få tingene i orden inden i smider pengene. Det er 2013 og dermed har kunden ikke altid ret.

Forhandleren er da uden tvivl dum ved ikke at stemple, det kan jeg da give ret i. Men at tage bilen med modvilligt går altså ikke..

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    jun 2010

#16   31. aug 2013 @Thomas M: Jeg er godt klar over det er min helt egen beslutnig, om jeg ville have bilen med eller ej. Denne tråd er oprettet for at få gode råd, og ikke mudderkast. FDM ville jeg kontakte for saglig rådgivning, ikke for at udlevere nogen, hvis det ikke er relevant. Nogen gange bliver man fanget på det forkerte ben. 5 min efter handlen var jeg fuldstændig klar over, at jeg ALDRIG havde handlet med denne mand, hvis ikke det var fordi jeg var MEGET interesseret i han produkt, og mere eller mindre manglede en bil. Så ville bare høre jeres mening og evt. lignende opførsel fra en forhandler, omkring manglende stempler ved service.

@ Tommy A. Jeg skal nok droppe navnet herinde, når og hvis jeg syntes det bliver relevant. Jeg vil gerne undersøge det nærmere inden.

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    jun 2010

#17   31. aug 2013 Skal også nok nærlæse kontrakten, ved lejlighed. Knokler 12 timers denne weekend, men vender lige tilbage med det. Men alt at dømme ud fra sælgers skråsikre salgstaler, er jeg sikker på at han har garderet sig i kontrakten, og at jeg ikke har nok erfaring med bilkøb, til at gennemskue disse. Nu er jeg forberedt til næste handel ;-).

• #18   31. aug 2013 Lige præcis..:) Man bliver klogere for hver gang.. I dit sted havde jeg kørt hen til forhandleren med ro i sindet. Forklaret din situation pænt, og sagt til ham at det eneste der egentlig skilte dig fra at føle du havde gjort en god handel var hvis du bare fik det stempel.. Forklar ham at det betyder noget for dig, og den gensalgsværdi du mener det kan betyde i længden.

Nævn ikke FDM osv. for så går han bare på bagbenene og byder dig op til dans..:)

• Martin P
    Martin P Tilmeldt:
    jun 2010

#19   2. sep 2013 Opdate. Har lige talt med sælger... Underligt nok var han en helt anden at tale med idag. Der var ingen problemer i at han ville stemple hæftet. Det måtte have været en forglemmelse. Så Jeg kunne bare komme forbi og få dette. Tak for jeres indlæg. Martin

• #20   2. sep 2013 Han har nok fået fisse i weekenden..:)

• #21   3. sep 2013 Det lyder som om det er et sted med flere ansatte der ikke lige helt er klar hvad de må og ikke må (for chefen muligvis)

Kommentér på:
Service "fusk"???

Annonce