Service "fusk"??? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg har lige købt en "ny" brugt bil i Silkeborg hos en forhandler på ringvejen. (Navn kommer senere, hvis dette er relevant). Efter prøvekørsel af denne RenaRenaRenault Clio III 08, 1.5 DCI, besluttede jeg dagen efter at købe denne. Over telefonen aftalte vi at sælger nysynede, servicerede og indsatte ny forrude. Da jeg afhentede den tjekkede jeg en tur rundt om bilen inden handel og underskrift. Alt ok, dejlig vogn. Men da jeg startede op skrev den i displayet "Service Due". Jeg spurgte om han havde glemt service, hvortil han svarede, nej, nej. Jeg stempler bare ikke, da nogle ikke ønsker uautoriseret service i deres hæfte. Jeg svarede, at det var jeg ligeglad med, men han ville ikke stemple. Herefter spurgte jeg om gan ville nulstille display, hvortil han igen nægtede ???? Er der noget jeg skal være OBS på, evt. få lavet mit eget service ;-)???
aug 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
sep 2004
Følger: 60 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 53 Svar: 1.603
Han har da helt sikkert en bagtanke med ikke at vil stemple den service bog, enten har han ikke lavet noget service, eller så har han opdaget et eller andet skidt ved bilen, som han håber på at holder ind til han ikke står for reparationen.
Så få det på det rene, eller find n anden bil ved en seriøs forhandler, der vil stå ved at have lavet service, det med at nogen ikke vil have et stempel fra en uaut.værksted, er sgu da langt ude, skulle det være bedre slet ikke at have et stempel i bogen, altså et direkte hul i service bogen....are come on....
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
At han udføre et "service" men ikke vil stemple er ikke noget du kan tvinge ham til, ligesom han så ikke kunne tvinge dig til at tage bilen med.. Du valgte at tage bilen med, og gik dermed på kompromis..
Det er facts..:)
Med det sagt så syntes jeg helt bestemt du skal få lavet et service på den.. I hvert fald olie, kølervæske(inden vinter), luftfilter og de andre småting man kan gøre. Det er en Renault fra 2008, den kan du sagtens servicere "hjemme".. Det har alligevel ikke den store værdi på en sådan bil at der er udfyldt servicebog..:)
sep 2004
Har selv været bil sælger i nogle år..... Og servicerer i dag over 2000 forhandlere i hele Dk den var sgu ikke gået i en ordentlig bil forretning.....
Og selvfølgelig har det stadig nogen betydning, med korrekt udfyldt service bog, selvfølgelig bliver det mindre relevant , jo ældre bilen bliver, men en bil på 5 år , har det stadig relevans ved feks. Gensalg af bilen ....
jul 2007
Hvis du vil være venlig at læse hvad jeg skriver, så vælger Martin P jo egentlig selv at acceptere ved at tage bilen med, selvom sælger ikke vil stemple.
Vi kan fint blive enige i at det er elendig service fra forhandleren, men derfor vælger Martin P stadig at tage bilen med. Jeg havde personligt selv nægtet at tage bilen med når aftalen var som den var, men det er jo fra person til person.
sep 2004
Nej , men du skriver at han ikke kan tvinge ham til at stemple , det service han angiveligt har lavet, nej han kan ikke tvinge ham, men hvis han ikke stempler og dokumenterer for servicen, så er den ikke eksisterende...
Desuden kan det godt være at både du og jeg, ville nægte at tage bilen med fra forhandleren, men vi ved jo heller ikke om der er blevet lagt pres på køber eller hvad og hvordan det hele er foregået.
Men nu da køber har lavet denne tråd, viser jo at han nok ikke er tilfreds med forløbet.
Og jeg ville tage en sidste snak med sælger, så det stempel og service kan komme på plads, hvis sælger stadig ikke vil det, ja så ville jeg forholde ham at jeg ville gå videre til FDM og evt. DAF eller anden kæde han måtte være medlem af.....
jul 2007
Dig og mig kan heller ikke se den endelige slutseddel som ingen ved hvad der står i. Lige meget hvordan vi vender og drejer den med FDM og DAF, så har køber valgt at acceptere sin vare som den er. Det muligt at han kan true med at gå til FDM osv, men i bund og grund handler det igen om hvad der står på slutsedlen. FDM kan absolut intet gøre hvis der ikke er en købekontrakt hvor der står at der laves et service med stempel. Husk nu at "Service" er et meget bredt ord der kan gradbøjes lige netop som forhandleren har lyst til, såfremt der ikke er papir på det.
Jeg kan sku godt forstå at Martin er træt af det, men så skulle han have ladet varen "blive på hylden" indtil han var tilfreds med den..
Men vi må have Martin til at fortælle os hvad den endelig købekontrakt går ud på..:)
jun 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
sep 2004
Jeg tror sgu jeg står af tråden her, alt det med grad bøjninger , lave service i en handel uden at dokumentere og udfylde service bog , men at når man aftaler et service, så skal man specifikt aftale at man får stemplet sit service hæfte ,ej kom lige ind i kampen.
Martin hvis det var mig der stod, hvor du står, ville jeg tage en sidste snak med sælger, enten om at å det fikset eller lade handlen gå tilbage .
Hvis det ikke hjælper, så tag din slutseddel og historie med forbi FDM og hør hvad de mener om sagen....
sep 2004
Håber du får din ret.....
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.360
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Vil han ikke det har han vel ikke lavet det?
Jeg ville da aldrig nægte at stemple osv.
Husk i øvrigt at få den motor chippet så er den til at holde ud igen...
Søren
www.fredslunds.dk
jul 2007
Vi gør noget, fortryder og så klager vi.. Den helt forkerte rækkefølge. Om det så er biler, fjernsyn eller ludere vi køber.
Start nu for helved med at få tingene i orden inden i smider pengene. Det er 2013 og dermed har kunden ikke altid ret.
Forhandleren er da uden tvivl dum ved ikke at stemple, det kan jeg da give ret i. Men at tage bilen med modvilligt går altså ikke..
jun 2010
@ Tommy A. Jeg skal nok droppe navnet herinde, når og hvis jeg syntes det bliver relevant. Jeg vil gerne undersøge det nærmere inden.
jun 2010
jul 2007
Nævn ikke FDM osv. for så går han bare på bagbenene og byder dig op til dans..:)
jun 2010
jul 2007
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
Service "fusk"???