Bilsælger - løn..? .. muligheder? {{forumTopicSubject}}
hej bg.
Er der en, der ved hvad en bilsælger uden den store erfaring ca. få i løn om måneden?
Jeg tænker på en af de sælgere der fx. forhandler nye biler i et bilhus eller evt. brugte luksus biler..
Skal man være en god sælger, eller er det tilstrækkeligt at man har en masse af viden omkring biler, motorer og teknik.
Er det et nemt nok arbejde hvis man ved rigtig meget omkring biler og vil man i teorien kunne udføre sit arbejde på halv tid og ellers bare sidde og kigge de sidste 50 % af tiden? Eller er det alt for stressende?
Hvordan er arbejdsforhold? Skriv gerne omkring jeres erfaringer.
vh.
sep 2010
Følger: 45 Følgere: 45 Emner: 43 Svar: 1.971
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 67 Svar: 624
Og være en god sælger. Jamen det giver vel sig selv? Gør man ikke sit arbejde godt nok, så ryger man ud, sådan er det vel alle steder.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Der er utroligt mange spørgsmål, og det er en stor beslutning for mange at købe bil, så man skal både være en dygtig sælger, men også være opmærksom på følelser.
Løn? Det kommer an på hvor god du er til at sælge biler...
Du skal have styr på regler, papirer og procedurer, specielt hvis du skal sælge nye biler, for der er ofte rigtig meget papirarbejde, og man skal kende reglerne for garanti og alt muligt andet. Mens ved brugte biler, der er der kun det man kan se.
Det er en fordel hvis man ved noget om biler, men det er endnu vigtigere at man ved noget om regler, papirer og procedurer. Samt selvfølgelig at man er en god sælger
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Så man skal derfor også kende markedet, og kunne se lidt frem i tiden, for at sige hvor meget man nu kan tjene på en given bil man er ved at handle ind.
Der er selvfølgelig også de "sælgere", der nærmere er salgsassistenter, de behøver ikke vide så meget om alle reglerne, men til gengæld er lønnen heller ikke i top, for det er ikke dem der gennemfører salget...
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Nej da man skal ikk være en god sælger for at være en sælger. Det er nok at snakke om hk og 0-100 tider
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 4.063
Jeg er udlært i IT branchen og er hoppet tilbage dertil.
Jeg havde 10 års salgserfaring før jeg startede som bilsælger, og kan sagtens sælge biler, det er ikke svært, Det som var min største udfordring var at købe kundens byttebil ind, samt alle de regler der er rent afgiftmæssigt og med leasing, flexleasing, finansiering osv.
Men jeg stoppede grundet arbejdstiderne, jeg havde fri hver 2. weekend, dvs. 12 dage på job og 2 dage fri, samt når der er åbent så er der kunder, og først efter lukketid kan man bruge tid på at tage billeder, flytte rundt på biler osv. så kom oftest hjem ved en 7-8 tiden..
Min løn var 18 + Bonus. og der er ikke så meget åbenhed omkring lønnen i den branche, men fik da ud af en af mine kollegaer, som havde været i branchen i 15 år at han fik 34 + Bonus.. Og med al den tid jeg lagde i det synes jeg ikke at 34 var nok, så jeg hoppede tilbage til IT..
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 1.768
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.951
feb 2012
Følger: 54 Følgere: 47 Biler: 4 Emner: 60 Svar: 247
Nej, jeg tror ikke du fangede Dennis indlæg.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4394 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.081
Spørgsmålet er så om man synes at det er interessant nok at sælge kassevogne og ladbiler, eller om man vil sælge noget sjovere. Personligt ville jeg være total ligeglad med om jeg solgte en VW Up eller en kassebil.
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
Det er da som regel erhvervs bil der er sværeste og sælge. For de kunder vil altid have det lidt billigere og er svære at afslutte med.
Man kan ikke bruge viden omkring motore til noget. For 9 ud af 10 kunder er fuldstænding ligeglad med hvad der ligger uden hjelmen, bare det starter og kører.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Bilsælger - løn..? .. muligheder?