{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Bil med nyere motor {{forumTopicSubject}}

Hey BG,

Jeg går og roder med tanken om at anskaffe mig en Audi A3 8L, jeg har efterhånden har et øje til markedet i et stykke tid, og vurderet hvordan det ser ud med km standen.

Jeg har nu fundet en, som har fået skiftet motor, men er det noget jeg skal holde mig fra eller hvad er jeres erfaringer med dette?

Motoren har gået omkring 100.000 mindre end karrossen.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil med nyere motor
  • #1   4. sep 2013 Det er fint nok, men spørg om der er kvbittering på dette?

    I min verden - Ingen papirer / kvittering på motorskift = Ikke sandhed.


  • #2   4. sep 2013 Okay, har nu erfaret at ejeren har papirer på motoren, så det burde vel være i orden så. Er der nogle ting, man skal holde ekstra øje med nu, hvor der er skiftet motor?

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #3   4. sep 2013 Tænk på hvorfor er motor skiftet

    Kan jo være bilen er blevet mishandlet,
    Så der snart skal skiftes bøsninger i undervognen,

    Eller man bare har være uheldig med motorhaveri


  • #4   4. sep 2013 Hvorfor er folk så skeptiske ang. motorskift? min kammerats motor gik i stykker lige da han havde købt bilen, da oliefilter ikke var skiftet af gl. ejer.
    nu er motor skfitet, og den kører bedre end før. så er det jo kun godt den er skiftet?


  • #5   4. sep 2013 Kasper J: Så siger du det jo selv mellem linjerne! Nemlig at motorskift kan være tegn på manglende vedligeholdelse. Så tænkerne du måske, ja men nu er motoren jo skiftet, fint nok, men hvad med resten af bilen, er der blevet holdt ligeså dårligt. Og hvis nu det var en situation hvor det var tidligere ejer der havde fået skiftet motor, pga. den første var brændt af pga. manglende vedligeholdelse, har den "nye" motor så heller ikke været vedligeholdt ordentligt, sidend en blev lagt i!

    Der er ingen der siger at det absolut er et problem at der er blevet lagt en motor i, det kan bestemt være 100% positivt, man skal bare tænke sig om og stille de rigtige spørgsmål og forlange dokumentation.


  • #6   4. sep 2013 Kasper J
    Hvis du stod og skulle købe dig en bil og havde valget mellem en bil med original motor og en hvor motoren blevet skiftet... Hvilken en ville du vælge?


  • #7   4. sep 2013 Jeg ville være ligeglad, så længe den virkede, og det var en motor magen til der var lagt i. En motor kan gå i stykker, som en bærearm kan gå i stykker. Man vælger jo ikke en bil fra fordi en bærearm er skiftet f.eks? En motor er en sliddel ligesom alt andet?

  • #8   4. sep 2013 Jo længere bilen har kørt med motoren, jo bedre.
    Selvom jeg selv lige har smidt en ny motor i en Carisma jeg har til salg, så har jeg også lagt og kørt prøvepladeræs de sidste 1000km netop for at tjekke op på at når jeg sælger den, så rasler det hele ikke fra hinanden igen mv.
    Der var det så igen et motorhavari/knækket tandrem der var skyld i den tidligere motors død, og den motor lader jeg stå på værkstedgulvet til jeg kommer af med den, så køber kan se den er skiftet, da der er ALT for mange der påstår at 9 ud af 10 biler der får en ny motor ALTID har gået halvdelen af hvad selve bilen har.
    Men generelt er jeg nu ikke bange for kilometre i bilen, da jo længere den har kørt, beviser dens værd og at den er blevet holdt ved lige fået bøsninger osv. siden den stadig kører.
    De værste biler jeg har haft/kendskab til har som regel været biler der ikke havde kørt 100.000 som hhv. min egen Seville, der smed gearkassen inden den havde rundet 100.000 og det samme med min kammerats 206er der også lige rundede 100.000 så sprang den en sikring i gearkassen (som de har for vane!).

    Men med biler er det som med damer, der er ikke 2 der er ens, selvom de er kommet ud fra samme fabrik efter hinanden, så det gælder om at finde den hvor man får den bedste fornemmelse af hele pakken smiley


  • #9   4. sep 2013 Nu siger jeg heller ikke at det er normalt en motor går. Men jeg mener bare ikke at det gør bilen mindre værd, at den har fået skiftet motor.

    Dermed ikke sagt, at en bil er mere værd, når den har fået en motor i der har gået halvdelen af hvad bilen har.

    Bilens pris, burde da forblive den samme. ?


  • #10   4. sep 2013 Kasper J
    Du står med to ens biler til samme pris. Den ene af bilerne har fået skiftet motor. Hvilken tager du?


  • #11   4. sep 2013 2 ens biler til samme pris? Jeg tager da selvfølgelig den med den originale motor, men nu er det jo sjældent man står overfor det valg.

    Jeg synes bare ikke man burde være bekymret, bare fordi motoren er skiftet.


  • #12   4. sep 2013 Ok, så selv i dine øjne, er bilen med uoriginal motor er mindre værd...;)
    Og ja, det er sjældent man står over for det valg, for biler med uoriginal motor ER mindre værd for de fleste og det afspejles i priserne


  • #13   4. sep 2013 Sagde ikke noget om den var mindre værd. Motoren er gået i stykker, og så er den blevet skiftet, det er jo ikke sikkert det er ejerens skyld? Kan ikke se hvorfor den skulle være mindre værd.

    SELVFØLGELIG, er der også nogle biler hvor man bare burde holde sig fra det smiley

    men som Cawdy KN Customs siger: "Men med biler er det som med damer, der er ikke 2 der er ens, selvom de er kommet ud fra samme fabrik efter hinanden, så det gælder om at finde den hvor man får den bedste fornemmelse af hele pakken "


Kommentér på:
Bil med nyere motor

Annonce