{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Nyere brugt bil? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har skrevet før ang. dette men er stadig i tvivl og der er kommet nye kandidater til..

Drømme bilen er nok en BMW e60 stc, men de er bare for uøkonomiske smiley (det skal være benzin)

Så kigger på Honda Civic, Honda Jazz og Honda accord (dog også for uøkonomisk!), men nu er der sneget en Huyindai I30 stc ind i billedet også (fra 2014)

De køre længere på literen og har garanti i ca 3-4 år endnu!

Priserne på i30 er ca 170k+ dog er bilen så også relativ ny iforhold til de civics jeg har kigget på fra omkring 2012 (de koster fra 180+)

Men hvad med kvalitet og goodfeel? Jeg har endnu ikke fået prøvet mig en i30 endnu, har kigget på dem men ikke prøvet dem.

Til civic har jeg at de larmer lidt i kabinen? Er i30 bedre der? Civic køre rigtig godt.

Er der nogle i30 folk tilstede som kan dele ud af deres erfaringer? Gerne folk med den fra 2014 af smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyere brugt bil?
  • #1   3. jan 2016 Jeg har en Honda Civic Tourer fra dec 2014. Den kører fantastisk og kan klart anbefales! Min er en 1,6 i-dtec med 120 hk.

  • #2   3. jan 2016 Min valg på benzin er pga. vi køre mest "kortere" ture på omkring 7 km (arbejdet) og ellers er det rundt omkring i byen og lidt længere turere til århus og lign.

    Men de fleste er kortere turere..


  • #4   3. jan 2016 Ja, så er en benziner nok bedst. Har dog hørt at en civic med benzin larmer lidt mere end diesel udgaven.

    Kan dog kun anbefale en Civic smiley Kørte en tur på 3600 km i sommers og den klarede det fantastisk. Med 4 personer og ferieoppakning ned gennem tyskland gik den lige under 20 km/l, og det var med god fart på smiley


  • #5   3. jan 2016 En E60 st car hedder E61.

    Køb sådan en. Du fortryder det ikke.


  • #7   3. jan 2016 Det er ikke kun på de faktiske km/l men mere på grøn afgift.. En bil der koster 1200 halvårligt mod end der koster 3500 eller sådan noget.

  • #8   3. jan 2016 Nu kan man jo hellere ikke sammenligne de 2 biler. Der er en verden til forskel i køreegenskaber.

    Hvad med en 1 serie? Den er vel mere samme størrelse som en I30.


  • #10   3. jan 2016 Kommer også an på hvor god man er til at handle forsikring. Der er kun 1500kr forskel på vores Peugeot 108 og vores BMW 535d.

  • #12   3. jan 2016 i30 vs. civic vs. jazz

    jeg havde taget jazzen, i den høje udstyrs model, og så sparet pengene op indtil jeg kunne købe den bimmer jeg drømte om..

    civicen er den lækreste af de 3, men også den dyreste, hele vejen igennem.
    Jazzen er på en god anden plads, da jeg synes at jeg sidder vedre i en jazz end en i30, samt den er mere rummelig og mere økonomisk..
    i30 er da en udemærket bil, en sammenlignet med de andre så er det en anden klasse..


  • #13   3. jan 2016 BMW vs. Kia så er man godt nok uafklaret smiley

  • #14   3. jan 2016 Kia..? smiley

  • #15   3. jan 2016 Man kigger jo også på en bil fra 05 (bmw) eller honda/hyuandai som er fra 11/14.. Så prisen skal jo også indregne evt. reperationer.

    Ved da godt at BMW er at foretrække, men har haft en E46 og den var sku ikke billig at holde kørene, den fejlede mange ting i motoren samt andre ting. De ruster også. Så når i siger der kun er 2000-4000 i forskel om året, ja så passer det jo ikke helt smiley

    Forstår hvad i siger, men syntes det er lidt farligt at købe en 10 år gammel bil til ~150.000 kr.


  • #16   3. jan 2016 Hvis man vil vide hvad det koster skal man købe en helt ny bil med service kontrakt.

    Hvis man skal ud og låne til bilen kan det være en fordel at tjekke hvad forhandlerne har af låne forslag. Vi kiggede på 1-2 år gamle 107ere men endte med at købe en hel ny 108 da renten ved forhandleren var meget billigere end hvad vi kunne låne pengene til hvis det var en brugt.


  • #17   3. jan 2016 Har du evt. overvejet leasing? Honda kører nogle super tilbud på Civic, hvor du kan få en Civic tourer elegance 1.8 benzin til 2899 i førstegangsydelse og 2899 pr. måned i 18 md. ved 15.000 km om året. Så kunne BMW'en måske være en mulighed efter de 18 måneder?

  • #18   3. jan 2016 Ups. Hyundai. DOH. Det ene eller det andet koreanske crap er vel hip som hap smiley

  • #19   8. jan 2016 Didriksen

    Ja jeg har overvet leasing, og især hvis det falder på Honda Civic Tourer.. Dog er jeg nok af gammel overbevisning om at det er bedre at eje end "leje" hvis man kan sige sådan.

    Dvs det koster 55.000 kr at have en bil i 1½ år? smiley


  • #20   8. jan 2016 Hvis drømmen var en BMW E60/61.

    Så havde jeg 100% gjort det så længe du holder dig fra diesel så skal det nok gå..

    gå efter en 520i fx..

    Er enig med Morten.. når man kører få km så er mere prisen ofte meget lille pr. måned... Biler er generelt dyre, og de er dyre at holde kørende, det er ikke sådan at du ingen penge kommer til at bruge ved at vælge et billigt alternativ, du kommer stadig til at bruge mange penge, så heller bruge 20% mere og få sin drømmebil..


  • #21   17. jan 2016 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/laguna-iii/20-dci-150-exception-st/2703911

    Jeg har fået tilbudt sådan en bil her til ~100k smiley

    Det er en fra familien som skal skifte, og han vil sælge den for hvad en forhandler byder.

    Den har kørt 212k km med stort set ren motorvejs kørsel. 150 km om dagen af 2 stræk, samt ture til østrig, københavn og lign.

    Den har overholdt alle service samt lige fået skiftet partikkel filter for ca 2 måneder siden.

    Kæresten og jeg har haft glæde af den til nogle ture til tyskland ca 3 gange mens han har haft den. Og den køre bare rigtigt lækkert med stort set ingen vej støj og ligger godt på vejen.

    Dilemmaet, det er en DIESEL!?

    Hvis vi køber den skal den have monteret et webasto fyr med sms betjening (på mit arbejde) så den ikke skal have koldstart nogensinde. Derudover vil vi fodre den med Diesel additiv ved hver tankning og udskifte olie hver 10k med kvalitetes olie, og en motorrens hver eller hver anden gang.

    Er det en dum løsning?

    + siden
    God plads
    Gode køreenskaber
    "billig"
    Vi ved hvordan den er holdt og kørt
    Vi kan købe den kontant

    - siden
    Diesel til vores kørsels mønster lige pt. (dog køre min kæreste regelmæssigt til århus fra Randers
    Renault? Vi køre renault nu og er faktisk godt tilfreds bortset fra den er GAMMEL (99 clio)


  • #22   17. jan 2016 Det ligner en god handel..
    Du kender bilen, den er forholdsvis ny, Renault er ikke de dårligste biler på vejene, det ingen honda eller bmw, men det heller ingen Daewoo.. smiley

    I får den til en rigtig fornuftig pris, langt under markedsprisen. så i reelt ville kunne køre i den 'gratis' i et halvt til et helt år og sælge den til det samme i gav for den. (højst sansynligt)

    Hvis i får fyr i den, så ser jeg det ikke som et problem, andet end partikelfilteret skal blæses igennem engang imellem. hvis ikke den gør det selv..

    Det er ihvertfald noget andet end almeraen.. noget HELT andet..!

    Hvis i alligevel har pengene liggende, eller kan finde på en ordning så i ikke skal sætte jer i gæld for det, så ser jeg ingen betænkligheder ved den..

    Men alt dette skal være sagt med det forbehold at jeg ikke kender noget til bilen, om dens svagheder osv. men den er 5 år gammel, så der burde jo gerne være nogle år til før den begynder at skabe sig..


  • #23   17. jan 2016 Lige præcis #22 smiley Og de tanker jeg har tænkt smiley

    Og jeg arbejder ved en reservedels shop med tilknyttet værksted (diesel værksted også) samt en afdeling som kan rense partikkel filtre smiley

    Så HVIS der skulle ske noget er jeg godt stillet til evt. reperation, plus jeg har sparet så meget på bilen iforhold til hvad jeg ellers har kunnet få.

    En bmw til 100k ville jo nok være en 05 model sådan ca?

    Tror heller ikke det er en dårlig handel..

    Nu er problemet så (måske) at det er hans firma som skal sælge den til mig, og de vil/kan kun sælge den til CVR nummer? For at komme væk fra evt. garanti sager. Hvordan kan man gøre det? Eller kan man lave nogle papire så jeg kan købe den af dem uden form for garanti (privat handel) ?


  • #24   17. jan 2016 Hvis du har en ven eller noget som fx. er selvstændig håndværker, så skal du bare skrive hans CVR nummer på..
    Det kræver dog at det CVR nummer du skriver på ikke er registreret som noget bilrelateret.. altså en autolakkerer, mekaniker eller lign.. for så er du igen i saksen med garanti..

    Men kender du en tømrer, murer eller lign, så er der ikke noget problem der..

    Det er fordi der er nogle andre regler ved handel til firma som til handel privat..

    Der er ikke en kæft der vil krydschecke cvr numrene i forhold til handlerne, så ham du låner CVR fra skal ikke have billaget i sit regnskab.. (med mindre han vil have trukket det fra, men det er jo fusk så det skal vi ikke ind på)


  • #25   18. jan 2016 Jamen firmaet som har bilen er slet ikke bilrelateret? smiley Kan de så ikke bare sælge den direkte til mig? smiley

    Det er et surrings/løftegrejs firma smiley

    Hvad med der hvor jeg arbejder? Det er bilrelateret via det er en reservedels forretning.. ? Men vi sælger ikke biler ?


  • #26   18. jan 2016 Det behøver ikke være et rigtig nr. Sidste jeg var ved en forhandler sagde han at jeg blot skulle skrive 8 cifrer så var han fritaget for garanti. De tjekker det ikke da det kun skal bruges som sælgers bevis for at han ikke skal yde garanti

  • #27   18. jan 2016 Hold da op.. Det er da godt nok nemt så smiley

    Men jeg må afvente på svar fra hvad min svigerfar siger smiley Har sagt han skal høre økonomichefen dernede om hvad de kræver smiley Men godt der er et par måneder til smiley


Kommentér på:
Nyere brugt bil?

Annonce