{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.372 visninger | Oprettet:

fotovogn - Hvordan fungere det? {{forumTopicSubject}}

Hey bg, jeg blev nuppet i en fotovogn igår, og vil nu bare gerne vide hvad jeg kan regne med at der sker. Jeg kører i en 50'er zone, og har en god fart på. Jeg når så lige at se fotovognen, så da jeg kan se den røde blitz kører jeg en 60-63 stykker. Før det havde jeg en god fart på. Men spørgsmålet er nu, hvordan fungere den fotovogn? Er målingen da billedet bliver taget, eller bliver målingen taget over en strækning før billedet bliver taget?

Hvis det sidste er tilfældet kan jeg bare ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre, da fotovognen stod ude i siden af vejen med biler bag sig. og der stod intet udstyr ude foran bilen.

Ingen kender til selve situationen, så ingen dumme kommentarer.

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fotovogn - Hvordan fungere det?
  • #1   13. sep 2013 Kameraet peger ud mod vejen, så farten måles lige i det du kører forbi og den blitzer.

• #2   13. sep 2013 Helt perfekt. Både igår og idag har jeg været sikker på at jeg ville få et kørselsforbud, men det ved jeg da nu at jeg ikke gør. Tusind tak for hjælpen smiley

• #3   13. sep 2013 Præcis som Michael siger smiley

• #4   13. sep 2013 ..Og at den blitzer, behøver slet ikke at betyde at du overhovedet får nogen bøde! Det er langt fra alle fotos som kan bruges, så en meget stor procentdel skrottes med det samme igen smiley

• #5   13. sep 2013 Lad mig sige det sådan, bilen jeg kører i er ekstrem lav, og der blev virkelig hukket på bremsen. Så kan da håbe at den har vinklet sådan at billedet ikke kan bruges.

• #6   13. sep 2013 Ja lad os håbe det smiley I hvertfald sker der ikke dit kørekort noget smiley

• #7   13. sep 2013 Det er først ved 69 km/t i en 50 km/t zone at det begynder at blive træls smiley taler af erfaring, desværre.

• #8   13. sep 2013 Enkelte fotovogne har do kameraet vinklet så de kan tage fra en længere afstand hvis de holder et knap så godt sted, men det øger antallet af dårlige billeder netop pga. blitzen ikke rækker så langt.

bare fyi

• #9   13. sep 2013 Fotovogne fungerer af helvede til....

• #10   13. sep 2013 nu har du oprettet flere indlæg om samme. Hvis man kan køre for stærkt kan man vel også tage bøden/straffen uden at gå i panik og tude som en kvinde.

• #11   13. sep 2013 Rune, nu når du er så smart, så kunne du vel også læse i mit ENE tidligere indlæg igår, at det omhandlede kørselsforbud, og hvor meget det kostede.det har overhovedet intet og gøre med dette indlæg. Og hvor tuder jeg? Jeg kommer med et spørgsmål. Jeg tuder sgu Ikk, tager da den straf jeg får med et smil på læben. Jeg kan jo ikke gøre noget ved det nu. Så inden du kommer med dine dumsmarte kommentarer, så prøv og læs tingene først. Kom med et eksempel hvor jeg udviser utilfredshed eller tude lign. Adfærd?

• #12   13. sep 2013 Og gerne et link til det emne du mener omhandler det samme som dette.

• #13   13. sep 2013 Dejligt med folk som Rune C der lige kan pudse sin glorie lidt.... Wow

Undskyld det useriøse indlæg, er bare så træt af folk som har travlt med at spille hellige..

• #14   13. sep 2013 simon godt vi har sådanne klovne som TS vi mangler penge i stats kassen smiley Så man er da godt dum når man ligger sådanne ting ud i et forum smiley Der er sku visse ting såsom disse dumheder man beholder for sig selv. Og simpelthen bare venter på bøden kommer. Det har sku intet med at man er hellig at gøre. Men om hvor klog man er ikke.

• #15   13. sep 2013 Enkelte vogne måler din fart op til 400meter væk, og tar billedet når du er lidt tættere på. Præsis lige som når du holder og skyder med den laser ting.

Jeg er blivet blitzet 4-5 gange nu, og har aldrig hørt noget for det, så det er en rate på 100% smiley

• #17   13. sep 2013 Jeg blev blitzet for godt en måned siden, ingen bøde modtaget endnu. Er ret sikker på at billede var ubrugeligt.

• #18   13. sep 2013 Har engang set i en demonstration af disse måle apparater at det meget ofte er næsten ubrugelige målinger og billeder hvis bilisten laver en meget kraftig opbremsning da man sjældent kan få bevis for hvor hurtigt bilen rent faktisk har kørt. Om det er ændret siden da er jeg i tvivl om.

Med det sagt så kører vi sgu alle for stærkt nogle gange. Vær glad for at kortet ihvertfald ikke ryger.:)

• #19   13. sep 2013 de nye digitale fotovogne som de siger kommer i brug fra nytår af, skulle være noget anderledes end dem der står på vejene idag, men jeg glæder mig nu mest til at se om de overhovedet kommer ud de på vejen de nye vogne, de skulle have været ude i starten af i år, men er ikke sket smiley

• #20   13. sep 2013 ULLE det blev for en uges tid siden offentliggjort at de vogne tidligst kommer på vejene i efteråret 2014 pga pludselige, meget voldsomme nedskæringer i budgettet hos det danske politi. smiley

• #21   13. sep 2013 ah se det havde jeg ikk lige læst smiley

• #22   13. sep 2013 Men der kan gå laaang tid inden du modtager bøden og billedet, jeg ventede 3 måneder på min.

• #23   13. sep 2013 ..
    Manden er sgu da godt klar over han har lavet en fejl, han er nu i tvivl om noget og spørger i et bilforum, kan helt ærligt ikke se hvorfor der så skal komme så dumme kommentar. hvis ikke det er for at spille hellig, hvad fanden er det så? For det er på ingen måde behjælpeligt for denne tråd.
    Det er sku meget muligt vi mangler penge i statskassen, men så må de fandme lære at holde et budget... Højere bøde takster er ikke vejen frem, og da slet ikke med de forskruede bøde takster vi har nu. 1500 for at køre uden sele, men mandår kun 1000 i bøde for at køre op i røven på en anden....

Beklager stavefejl osv, btw skriver ikke mere i dette forum da det ender med politisk snak.. Beklager meget.

• #24   13. sep 2013 simon hmm holde budget hvorfor har vi brug for politiet?
    1. for nogle klovne der ikke kan finde ud af at over holde loven
    2 fordi alle folk er hellige og holder sig til loven

hov det er hans skyld så skulle vi ikke hæve bøderne til de tyske? 13.000 euro for at køre bil uden kørekort. Så skal du se politiet kan holde deres budget. Så lad da være med at pive over de danske bøder når de er så små.

• #25   13. sep 2013 ved 65kmt i en by zone(50kmt)

det jeg mener er køre du 65kmt i en byzone for du 1 klip og en bøde på 2500kr
    jeg har selv lige oplevet præsic det jeg fortæller nu,
    bortset fra jeg blev målt til 64 kmt dvs, jeg fik en bøde på 1500kr,
    og intet klip,

der var jeg heldig smiley

Kommentér på:
fotovogn - Hvordan fungere det?

Annonce