{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.459 visninger | Oprettet:

Touareg 3.0 TDI generel mening {{forumTopicSubject}}

God aften folkens

Min kære kæreste ønsker sig en "ny" bil og går og leger med tanken om at hun skal have en Touareg i julegave.
jeg har været inde og kigge på brugt bil og har fundet en 3.0 V6 TDI som har gået omkring de 170.000
det er en 2005'er med alt i udstyr, samt auto triptronic

har det noget at sige den har gået så langt hvis alle service er overholdt? og er der noget man skal være på udkig efter når man kigger efter sådan en?

skal lige siges at den kommet på Belgiske plader så man kan få dem smidt i nakken for under 100k

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Touareg 3.0 TDI generel mening
  • #1   14. sep 2013 Forbered dig på ofte bremse og dæk skifte. De høvler det af på ingen tid.
    Service niveuet ligger meget højere end normale biler - den kan blive dyr at have.

Men selve bilen er kanon, de køre fantastisk, masser af plads og motoren passer fint til bilen.

• #3   15. sep 2013 Min rundede 146000 km mens jeg havde den. Min daværende kæreste kørte ca 35000 km på de 2 år jeg havde den uden den mindste fejl!

Kig efter el fejl, fejl på airbag, parkeringssensor og luftundervogn, da de første årgange godt kan have lidt problemer der. 2005- skulle være fri for de værste børnesygdomme.

Ellers bare hurtig slidtage af dæk og bremser også er delene rimelig dyre til den type bil. Kardan'en kan også gå på dem, men det er mest udbredt på V10'ere der trækker maskintrailer fra morgen til aften

• #4   15. sep 2013 Dæk skal skiftes ca hver 25-30.000 km. Og når man har så tung bil, skal man også have gode dæk, ellers synger de da helt vild på sådan en fætter.
    Vær opmærksom på luftaffjedringen, hvis der er det på dem.
    Det er mest V10 motoren som vrider trækakslerne pga for meget moment kontra hvad aksler kan holde til :-).

• #5   15. sep 2013 De er satans dyre at skrue på... smiley Chefen har en 2007 3,0 TDI'er Touareg, hans generator gik. Det kan jo ske, men de skulle have hele motoren ud for at skifte den. smiley

Hans har kørt omkring 150.000km nu, og som der er sagt slider den dæk og bremser hurtigt op. Mener også der har været nogle andre reperationer, men lige hvad kan jeg ikke huske. smiley

Men 3L versionen skulle være den mest pålidelige diesel motor du kan få i en Touareg. smiley

• #6   15. sep 2013 Den model du for mindst bøvl med er en 2,5 TDI ( 5 cylinderet ), manuel gear og ingen luft undervogn

• #7   15. sep 2013 fed bil at køre i, men dyr at ha kørene, intet plads bagi, men hvorfor lige vw.? hvad er budgettet

• #8   15. sep 2013 budgettet ligger på omkring de 100k i danske og omkring de 13-14k i euro.. skal som sagt være på Belgiske plader så man får lidt mere bil for pengene der nede..

jeg har også kigget lidt på en Land Rover Freelander som hun også godt kan lide..
    kravet er at det skal være en bil man sætter sig ind/ op i..

• #9   16. sep 2013 landcruiser vx100/200

• #11   16. sep 2013 Efter som den kommer på Belgieske plader er der ikke dansk afgift på den.. der nede får man smidt biler i nakken til 1/3 del af prisen i DK

Kommentér på:
Touareg 3.0 TDI generel mening

Annonce