{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.013 visninger | Oprettet:

Victor P
Victor P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvordan er det at være mekaniker? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,
Jeg overvejer kraftigt at blive mekaniker da jeg virkelig elsker at rode med biler og andre mekaniske ting.
(HAR IKKE RIGTIG NOGEN ERFARINGER DER KAN BRUGES TIL NOGET)

Men jeg vil rigtig gerne hører det fra nogen som har gået igennem grundforløbet, praktikplads og så til færdigudlært, om det var som de havde regnet med.
Hvad der var godt, eller hvad der var skidt i forhold til hvad man havde forventet?

- Jeg er med på at det er forskelligt fra værksted til værksted hvordan man bliver behandlet og hvad man får lov til.

Mvh,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan er det at være mekaniker?
  • #1   25. sep 2013 Hvordan kan du vide at du elsker det hvis du ikke har prøvet det smiley

Jeg kan desværre ikke snakke udefra personlige erfaringer, men de færreste roder med de biler de virkelig elsker.. det er nok ikke så fedt at stå under en våd bil om vinteren og skære rustne bolte op for at kunne skifte en reservedel..

Hvis du virkelig elsker at skrue på biler så behøver man ikke være udlært mekaniker for at kunne gør det.. der findes mange selvlærte mekanikere der er meget mere kompetente igennem deres hobby..

my 2 cents..

• #2   25. sep 2013 En ting er at hygge-rode med sin bil i fritiden, en anden ting er at stå fra morgen til aften fem dage om ugen og rode med andres biler... Det er lidt mere nederen

• #3   25. sep 2013 Støtter fuldt ud de 2 opslag der er blevet sagt ^^

• #4   25. sep 2013 Helt enig, grunden til jeg heller ikke blev mekanikker, var nemlig at efter 7 timer under en andens bil - er lysten til at lave sin egen ikke specielt sjovt smiley

• #5   25. sep 2013 Overvejede det selv, men mistede interessen, da meget af arbejdet er almindeligt service og udskiftning af almindelige sliddele. Jeg er dog helt vild med at hygge mig med teknikken, det er der desværre ikke mange mekanikere der arbejder med

• #6   25. sep 2013 Som min mor sagde til mig dengang jeg var ung : Mekaniker kan du lege i din fritid!

Kæft jeg er glad for jeg ikke valgte det.. ingen af dem der tog uddannelse som mekaniker af min årgang, er det mere.. de gider simpelthen ikke smiley Tager du en metalrelateret uddannelse, så ligger mekanikeren ret meget op af på mange punkter.. evt pladesmed ?
    At rode med bil kan være tricky, men tør du kaste dig ud i tingene, så kan du lave alt selv (på ældre biler! nye biler kan du ikke lave da alt er elektronisk)

• #7   25. sep 2013 Jeg har rodet sindsygt meget med knallert og biler i fritiden i et par og syntes det var rigtig sjovt. Og er startet som mekaniker og har under et år tilbage nu. Og en ting er helt sikkert det ikke er biler jeg skal rode med når jeg er færdig udlært. Det meget at det sjove i det at få det som arbejde i stedet som hobby. Men det jo meget forskelligt fra person til person

• #9   25. sep 2013 Bare kom i gang jeg har leget med biler siden jeg var 2 år og stopper ikke før jeg stiller træskoene, der er masser af tid til sin egne biler der er jo 24 timer på et døgn smiley

• #11   25. sep 2013 Fanme også sjælden lysten er der, til at lave min egen, og i weekenden vil man gerne holde fri.....

Og hvis du vil tjene bare lidt penge, skal du ikke være mekaniker... Der er fanme ikke mange gryn i det ( løn mæssigt )

• #12   25. sep 2013 Jeg har været udlært i 5 år og har ikke i sinde at stoppe. Nyder at tage på arbejde hver dag men hader når min ejen er i stykker!!

• Victor P
    Victor P Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #13   25. sep 2013 1000 tak for alle jeres svar, det var virkelig givet mig et andet syn på helheden i at være mekaniker.
    Én ting er jo hvad man selv går rundt og tror hvordan det forgår, et andet er jo hvordan det virkelig er!

• #14   25. sep 2013 Jeg stoppede som mekaniker den dag jeg var udlært , det bare slet ikke det samme som at lege perlegrus mekaniker derhjemme på matriklen - det er hver eneste dag, uge og måned . Jeg kedede mig simpelthen smiley

• #15   25. sep 2013 Du kan eventuelt spørge et par værksteder, om du må være en flue på væggen, og følge en mekaniker arbejde en dag. Så kan du få et godt indblik i om det er noget for dig.

• #16   25. sep 2013 Man skal virkelig brænde for det det helt sikkert, efter jeg blev udlært var jeg på konto Job og det var absolut ikke mig at sidde stille, Det meget aF stedet man er, tror absolut ikke jeg ville gode et stort sted, men det er som man er som person, Jeg elsker os mit job der hvor jeg er idag men kan ikke sige om jeg stadig havde gjort det hvis det var et andet sted, Jeg vil sige spring ud i det hvis du har lysten dog skal det siges du skal virkelig os have lysten

• #17   25. sep 2013 Jeg brændte også virkelig for at rode med biler og knallerter som knægt. Og gik med tanken om at det kunne blive pisse fedt at hjælper alle kammeraterne med deres slæder.. Men jeg blev klogere.
    Jeg gik selvfølgelig hele læretiden ud, fik svendebrev og arbejdede 2 år som udlært svend...
    Så gad jeg ikke det mere, man får simpelthen nok af at rode med gamle biler morgen til aften...
    Lønnen var også elendig som mekaniker (i hvert fald da jeg var udlært i 2006)
    Det eneste positive er at man lære at have tålmodighed hvis noget virkelig driller og at man aldrig selv har nogen store værkstedsregninger...

• #18   25. sep 2013 jeg har altid skruet i biler også, men har ik uddannelse, du behøver ik stå i lære, bare for at skrue i biler, du kan nemt være udfaglært... eks. min kones nye bil har været på værksted, det er en "prof" der har stået at skruet i den, når den så kommer hjem, kan man så gå og rette fejl på den, eller finde dem.. og sådan har det bare stået på i mange år, med de forskellige nye biler hun har haft, den kommer der kun, pga. der er service aftale på den, derefter laver vi den selv. men du kan jo starte med grundforløb på de 20 uger og se om det er noget for dig, du skal være god til com. bla.

• #19   25. sep 2013 Helt enig med uffe, lønnen er stadig elendig og kunder ( nogle ) fatter ikke en meter, så man er idiot når deres bil går i stykker..

Hvis du blir mekaniker kan du ligeså godt lære at lukke ørene og ikke tage nogle af de ting en kunde siger til dig.. Du er en idiot hvis det er for dyrt eller deres bil går i stykker.. Det er altid mekanikerens skyld...

Jeg har også overvejet at finde noget andet at lave, har bare ikke råd til en SU.

Man kan godt gøre som brian, alle kan skifte en toppakning, tandrem mv.
    Men kan de fejlsøge canbus?

• #20   25. sep 2013 det kan man lære, du lære satme heller ikke på mek. uddanelsen at kunne alt fejlsøning til punkt og prikke, man får lige en ide om det... du lære først når du er uddannet, og får div. kuser i det, samt så skal man ha en forståelse for det, ik mange der kan det, selvom de har bestået uddannelsen eller kurset, en ting er at kunne læse sig til det, en anden er at stå i praksis hver dag med det, og finde ud af div, com programmer. mange kan ikke engang finde fejl på bilen, hvis din com ik melder fejl, men der er fejl alligevel, her står mange af, også derfor de fleste værksteder smider deres mekkere på div. kuser hele tiden, for at de kan være med

• #21   25. sep 2013 og ik alle kan skifte en toppakning eller tandrem, bare læs herinde hvad folk har af fejl hver dag, det kræver lidt viden, samt man tænker sig om, om ik andet, bare lære at mærke alt op, og holde styr på dit værktøj som en start.

• #22   25. sep 2013 Da jeg tog min uddannelse i 2006 fejlsøgte vi på canbus i flere dage, og kunne ikke forstille mig de er gået væk fra det

• #23   25. sep 2013 nej, men du lære det jo ikke kun på et par dage, det er det jeg mener med det

• #24   25. sep 2013 Nååh nej det er helt korrekt, man skal have lov til at arbejde med det efterfølgende, men det er fanme ikke mange der får lov til.

• Tobias  N
    Tobias N Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #25   21. mar 2019 Jeg kan dsv ikke snakke om erfaring da jeg ikke er mekaniker men arbejder hos en og jeg kan ikke andet end at kalde det spændende jeg nyder og se arbejdet og tingene der bliver lavet. Har selv overvejet uddannelsen.

Kommentér på:
Hvordan er det at være mekaniker?

Annonce