Import af bil fra USA {{forumTopicSubject}}
Hejsa folkens
Jeg har hørt lidt om at hvis du importere bil fra USA (eller andet ikke-EU land) så kommer der nogle problemer ang registrering i DK ?
Hvilke problemer er det ? Går men tanken om at hente en Karmann Ghia og bygge med min bror, og du får dem næsten kastet i nakken i USA.. de kan findes i Sverige, Tyskland osv, men nogle af dem er så billige at det kan betale sig at få den fragtet hjem og stadig sparer penge
Men nu når der er de modeller i DK, skal de så stadig ha papirer i hoved og røv, før man kan få den synet ?
Håber en kan forklare mig, udskåret i pap, hvordan det foregår og hvilke ting man skal tage hensyn til
Mvh
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Problemerne opstår, når bilerne, ikke overholder EU-typegodkendelsen..
eks.. en mercedes s-klasse 500.. stelnummer 0-9999 bliver lavet til us, markedet.. de yder måske kun 289hk, istedetfor 306 hk, da de skal overholde californiske regler for emmision, og recirkulation af udstødningsgas...
Dem der produceres til EU, starter ved stelnummer 10000 og løber til stelnummer 18900og yder 306hk.. de bliver godkendt, og kan derefter sælges og registreres i EU...
Nu importerer du så sådan en US model.. det 8er meget muligt den er mere miljøvenlig end den model vi har i EU, men den er ikke typegodkendt til brug i EU, og medmindre du selv får lavet den godkendelse, så kommer den ikke på plader..
feb 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 3.841
Det kan være du er heldigere - men du har større chance for at være uheldig og ikke sparer så meget som du går og håber!
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 51
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 18 Emner: 354 Svar: 2.043
Så jeg forventer heller ikke at få en bil der er rustfri osv.. og slet ikke til $500-$1000
Morten D : Det lyder jo rart, men hvad er det for en godkendelse der skal til, som de fleste får lavet i Sverige først da ?
Eller kan jeg bare hente sådan en gammel svend og så køre til toldsyn med det samme ? eller er der nogle bestemte papirer der skal være iorden ?
Mvh
Import af bil fra USA