{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Import af bil fra USA {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Jeg har hørt lidt om at hvis du importere bil fra USA (eller andet ikke-EU land) så kommer der nogle problemer ang registrering i DK ?

Hvilke problemer er det ? Går men tanken om at hente en Karmann Ghia og bygge med min bror, og du får dem næsten kastet i nakken i USA.. de kan findes i Sverige, Tyskland osv, men nogle af dem er så billige at det kan betale sig at få den fragtet hjem og stadig sparer penge smiley

Men nu når der er de modeller i DK, skal de så stadig ha papirer i hoved og røv, før man kan få den synet ?

Håber en kan forklare mig, udskåret i pap, hvordan det foregår og hvilke ting man skal tage hensyn til smiley

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af bil fra USA
  • #1   28. sep 2013 sådan 8en gammel balje burde der ikke blive problemer med.

Problemerne opstår, når bilerne, ikke overholder EU-typegodkendelsen..

eks.. en mercedes s-klasse 500.. stelnummer 0-9999 bliver lavet til us, markedet.. de yder måske kun 289hk, istedetfor 306 hk, da de skal overholde californiske regler for emmision, og recirkulation af udstødningsgas...

Dem der produceres til EU, starter ved stelnummer 10000 og løber til stelnummer 18900og yder 306hk.. de bliver godkendt, og kan derefter sælges og registreres i EU...

Nu importerer du så sådan en US model.. det 8er meget muligt den er mere miljøvenlig end den model vi har i EU, men den er ikke typegodkendt til brug i EU, og medmindre du selv får lavet den godkendelse, så kommer den ikke på plader..

• #2   28. sep 2013 Hvis ikke selv du har mulighed for at rende den bil igennem - eller en anden troværdig person, bliver du desværre ofte meget skuffet når bilen kommer hjem!! Havde en gammel makker og hans far, der hentede en Karman Ghia cabriolet hjem fra Californien. Den var købt over nettet, udfea billeder og sælgers beskrivelse, samt mail/telefonisk korrespondance med sælger. "Den trængte da til en kærlig hånd og ny lak, men ikke det store - da den jo var renoveret i 90erne....." problemet var bare den fusk der var lavet under første renovering..... hønsenet og kapok i samtlige rusthuller - hvilket der var mange af! Motoren og teknikken var kastet sammen og lavet med det groveste traktorværktøj, den nye lak fra 90erne var klasket ovenpå den gamle afbrændte originallak uden videre slibning og og og.....

Det kan være du er heldigere - men du har større chance for at være uheldig og ikke sparer så meget som du går og håber!

• #3   28. sep 2013 Snak med drengene inde på vwnettet der er en del gør i det og har gode kontakter derovre.

• #4   28. sep 2013 Thomas R : Planen er den skal splittes til atomer og alt skal sodablæses og hele bunden skal metaliseres.. dvs et KÆMPE projekt (ligesom "Back In Black" i fotoalbums)
    Så jeg forventer heller ikke at få en bil der er rustfri osv.. og slet ikke til $500-$1000 smiley

Morten D : Det lyder jo rart, men hvad er det for en godkendelse der skal til, som de fleste får lavet i Sverige først da ?
    Eller kan jeg bare hente sådan en gammel svend og så køre til toldsyn med det samme ? eller er der nogle bestemte papirer der skal være iorden ?

Mvh

Kommentér på:
Import af bil fra USA

Annonce