{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.917 visninger | Oprettet:

Omregistrering - Vægtafgift. {{forumTopicSubject}}

Hej, har søgt lidt men har desværre ikke kunnet finde mit svar, derfor spørg jeg lige her.

Solgte min bil for 22 dage siden, og personen har ikke omregistreret bilen endnu, men har derimod bare solgt bilen videre til en anden som lover at omregistrere den mandag.

Her kommer mit spørgsmål så:
Nu er det jo i den her periode man betaler vægtafgift, findes der ikke en måde jeg kan slippe for at betale for min gamle bil?
- byttede bil med personen, og jeg fik omregistreret hans bil til mit navn et par dage efter, hvor jeg har modtaget en regning på vægtafgift til den bil, er jeg nu tvunget til at betale det for min gamle bil også?

Han nægter nu at betale det, muligvis fordi jeg blev sur på ham, fordi han solgte en bil videre i mit navn. På trods af at han gang på gang har lovet at få bilen omregistreret.

Har slutseddel med hans underskrift, og dato på bil byt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omregistrering - Vægtafgift.
  • #1   5. okt 2013 Nej det er der ikke. Du kan tvangsafmelde den, men det er jo ikke særlig sjovt for ham der har købt bilen i god tro.

• #2   5. okt 2013 så jeg bliver straffet for at være hurtig til at registrerer bilen ? jeg skulle bare have gjort det samme som ham og ventede? :b

Ham som har overtaget bilen ved godt at den står i mit navn, ham har jeg snakket med.

• #3   5. okt 2013 Du bliver straffet for ikke at omregistrer din solgte bil SAMME sekund som der blev skrevet under på slutseddel..
    Ffs det kan gøres på nettet? HVORFOR så lade køber gøre det? Og risikerer at ender i sådan en situation som du nu er endt i..
    Anyway, det kan du jo ikke bruge til en skid nu, men så ved du det smiley

Lad vær med at betale vægtafgift på din gamle, når den nye købet har omregistreret den, får han vel påkrævningen smiley
    Jeg havde bare smidt brevet ud hvis det var mig smiley

• #4   5. okt 2013 Det er jo lige præcis defor at man altid skal omreg. bilerne ved salg sammen på nettet, så slipper man for alle disse trælse episoder, har selv været igennem det et par gange.
    Og jeg lærte i hvert fald af det...

• #5   5. okt 2013 Du kontakter skat og viser dem din slut seddel og så tvangs afmelder de den fra den dato den er solgt. Så må sidste køber tage den sag med første køber.

• #6   5. okt 2013 Er udemærket godt klar over det Jacob, går i klasse med tumpen så gjorde den fejl at stole på ham.

- Tror jeg også jeg vil forsøge at gøre.

• #7   5. okt 2013 ville tvangs afmelde den mandag morgen... folk omreg aldrig som lovet... så fremover hedder det jeg omreg eller ingen plader...

• #8   5. okt 2013 Hvis du er sikker på at den nye ejer, ejerskifter den på mandag, ville jeg ikke foretage mig noget. Du vil så senere modtage en opkrævning på den gamle bil, men for den rigtige periode. Nu er der jo ikke gået så længe ( ny ejer har 21 dage til at omregistrere) og du skriver der er gået 22 dage. Næste gang skal du gøre det når du handler, der er meget sikrere.

• #9   5. okt 2013 Jan j, ved du hvor lang tid det tager at omregistrere en bil online?
    Jep - INGEN TID tager det.
    Hvorfor faen skal man så bruge 21 dage på det? Lovligt eller ej...
    Imo er det svinsk at køre 3 uger på tidligere ejers forsikring og vægtafgift... (Igen også selvom det er lovligt.)

• #10   5. okt 2013 Jan j og hvorfor skal første køber ha 21 dage og anden køber ikke få retten til de 21 dage? Det er da svinsk af ham der videre sælger den uden at omreg. den

• #11   5. okt 2013 Hvis du ikke har meddelt din forsikring at du har solgt din bil, pr den dato du handlede, er du da ikke for klog. Meddeler du dit selskab at du har solgt din bil, får du penge retur fra denne dato. Nu er det ikke mig der har lavet reglerne med de 21 dage, men reglen er jo også fra før man kunne foretage ejerskifte online. Med hensyn til videresalg en bil i andens navn er ikke ok.

• #12   5. okt 2013 Jan fatter heller ikke folk der ikke selv afmelder den hos deres egen forsikring. Det er de jo i deres gode ret til, så kan folk jo bare se at omreg inden de 21 dage ellers koster det dem jo bare 1400 kr for nye plader. For sælger kan være ligegladf med hvad køber gør efter de 21 dage, som han får ved afmelding ved skat og forsikring

Kommentér på:
Omregistrering - Vægtafgift.

Annonce