{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Omregistrering / afmelding {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Håber ikke det er et dumt spørgsmål jeg stiller, men håber i kan hjælpe med svar smiley

Jeg har købt en gammel udtjent firmabil billigt på min arbejdsplads, som jeg vil shine lidt op og prøve at sælge videre. Ellers beholder jeg den selv som 2. bil.

Der vil dog gå en del måneder inden jeg kan få den gjort klar til salg, så jeg overvejer at afmelde den - vel vidende, at det koster de sædvanlige ca. 1.100 kr. at få plader på den igen - men det er en benzinsluger (høj vægtafgift) og den er også relativt dyr i forsikring, så pengene er hurtigt tjent hjem.

Men bilen skal vel omregistreres inden jeg afmelder den, eller hvordan fungerer det? Hvis jeg blot afleverer pladerne, står bilen jo fortsat med min arbejdsplads som ejer?

Hvordan fungerer det helt præcist?

Er proceduren omregistrering og så afmelding?

For så løber der jo lige ca. 400,- kr. på til omregistrering også.

Takker for jeres svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omregistrering / afmelding
  • #1   25. feb 2015 Du går bare op og smider pladerne og kører dankortet igennem. En omregistrering er ikke nødvendig smiley

Gjorde det selv med en focus jeg huggede op - det blev den bare afmeldt.

• #2   25. feb 2015 koster 1380 i dag at få nye plader

• #3   25. feb 2015 Om du omregistre inden du tager pladerne af eller når du skal have plader på igen er et fedt smiley
    Men du skal stadig omrigistrer den, når du så vil have plader på igen.

Så går ud fra det er et fedt?

• #4   25. feb 2015 Lidt dumt er det, når du nu bare kunne søge i forum for svaret...

• #5   25. feb 2015 Det er helt forkert. Vi skal lige få på plads at en registrering er når man køber plader til et køretøj, og en omreg er KUN hvis der er plader på et køretøj og den skal skifte ejer. Tilbage til dit spørgsmål. Du skal bare op og aflevere pladerne og betale 60kr for det. Der er ingen ide i at omreg den hvis du piller pladerne af. Det er den der har reg attesten der ejer bilen ligegyldigt hva der står på den.

• #6   25. feb 2015 #5
    Det har du rat i, uden nummerne på attesten kan man ikke noget smiley
    Så dit firma kommer ikke til at eje bilen igen, så længe du har papirerne.

• #7   27. feb 2015 @M. Lund - Har faktisk brugt forummet og søgt, men fandt ikke lige et svar jeg kunne bruge i MIN situation. Men det er da meget muligt, at jeg ikke har gjort mit søgeforarbejde godt nok smiley

Til jer andre - mange tak for svarene. Det var lige det jeg havde brug for at vide. Jeg var i tvivl, om hvem der reelt står som ejer, hvis jeg bare afmelder og ikke omregistrerer. Men det giver jo god mening, at det er den der har registreringsattesten, som "officielt" er ejer af bilen.

Jeg må lige prøve at regne lidt på det. Hvis det er steget til kr. 1.380 kan det godt være, at jeg bare lader den stå med plader på - så er den jo også forsikret (selv om bilen står indenfor i lukket garage). Så må jeg jo bare se at få den gjort klar til salg smiley

I øvrigt lidt sygt, at et par nummerplader skal koste så meget, men det er jo en helt anden snak.

Tak for hjælpen gutter!

Kommentér på:
Omregistrering / afmelding

Annonce