7.660 visninger
|
Oprettet:
Defekte dyser {{forumTopicSubject}}
Hej bilgalleri.
Jeg har en Opel vivaro 2,0 cdti. Den er begyndt at hakke i det ved motervej kørsel og under acceleration. Igår var jeg forbi værkstedet for at finde ud af hvad der var galt. Den viser fejl på dyse 2 og 3.
Nu er mit spørgsmål, kan en gang dyserens afhjælpe eller er der kun at skifte dem som de siger på værkstedet?
Nogle erfaringer?
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.131
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.908
sep 2003
Følger: 66 Følgere: 83 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 1.627
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 47
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 207
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 47
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 47
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.131
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 47
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 51 Svar: 2.992
Har set dem sidde så fast, af toppen måtte af for at skifte dem. (og det er ikke en enkeltstående tilfælde)
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.131
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 47
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 51 Svar: 2.992
Man kan ikke sammenligne Ford´s og den nævnte opels dyser.
Ford´s TDCI dyser/motorer er generalt utrolige ringe, når jeg bestiller hjem til at skifte alle på en, køber jeg 6, for 2 af dem er som regl dårlige fra starten af.
Men til gængæl sidder de aldrig fast, p.g.a måde de er skruet ned i toppen på.
På den nævnte Opel/Renault/Nissan, er det noget rigtig lort, for tit knækker bolten der sidder ned i toppen, i toppen, da man har valgt at holde dysen fast med en ca 62mm lang 6mm bolt, som kun har gevind de sidste 30mm i bunden, så rust rigtig kan få resten af det øverste på bolten til at gro fast = knæk!.
Defekte dyser