{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.543 visninger | Oprettet:

xenon 35w eller 55w {{forumTopicSubject}}

hej sidder og kigger på lidt xenon til mit FJERNLYS her til vintertiden min originale h7 pære er 55w men når det er xenon og gerne skulle give et bedre og skarpere lys så skal det vel os være 55w eller er det fint med 35w synes nemlig jeg ser flest med 35w så ville tro det var det mest normale men hvad siger i ?
på forhånd tak

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  xenon 35w eller 55w
  • #1   18. okt 2013 Det er lige så ulovligt om det er 35 eller 55, så hvis du virkelig vil have smæk på, så vælg 55. Det er vel det du vil, nu du smider det i fjernlyset? smiley

  • #2   18. okt 2013 jep det var planen da smiley jeg skrev fjernlys med stort for at undgå det møgfald folk kommer med når man snakker xenon montering ulovligt

  • #3   18. okt 2013 Så tag 55'eren, bare husk at blænd ned i rigtig god tid, for der kommer mere end rigeligt smæk på så. smiley

  • #4   18. okt 2013 øhm.. ikke for at flame... men smiley

    de er vel stadig ulovlige da du skal have godkendte lygter til gas lyskilder.??? smiley


  • #5   18. okt 2013 skal jeg huske smiley det er meget godt at ha tror jeg i den mørke vintertid med sne osv... når vi får det hehe jeg har over 100 km til arbejde og skal køre kl halv 6 om morgenen så det ville kun være dejligt med lidt ekstra smæk på

  • #6   18. okt 2013 Du skal bare tænke på at Xenon ikke starter op med det sammen du tænder det... Så hvis bilen slukker nærlyset ved fjernlys så bliver der kulsort nogle sekunder.
    Jeg bruger selv Philips Xtreme Vision +100% glødepærer i fjernlys og er fint tilfreds,,,


  • #7   18. okt 2013 H7, så har han et pære til fjernlyset alene. Hvorfor skulle nærlyset så slukke Allan? smiley

    Men ja, nogle xenon kit er bedre end andre til at varme op. Det er det dejlige ved at have det org., under 30sek så er der lys over land. smiley


  • #8   18. okt 2013 Ja jeg læste det godt at det var H7, men jeg har ikke kendskab til hvad de forskellige biler gør. Så det var blot en venlig oplysning.

  • #9   18. okt 2013 Heheh, helt fair nok. Mig bekendt er det kun kombi pære (dvs. nær + fjernlys) hvor det evt. slukker. Men jeg skal heller ikke kunne frasige mig nogle biler måske gør det, det lød bare mærkeligt oppe i mit hovede. smiley

    Men god fredag ihvertfald. smiley


  • #10   18. okt 2013 Det er stadigvæk lige ulovligt om det er fjernlys eller ej...........!

  • #11   18. okt 2013 @ Steffen W

    Det tror jeg trådstarter er udmærket klar over.


  • #12   18. okt 2013 Har smækket xenon i fjernlys på nogle af mine biler. Min erfaring er at xenon lyser dårligere/kortere end en alm go glædepære når det er som fjernlys. Bare mig eller??



  • #13   19. okt 2013 Det ændrer jo ikke situationen?

  • #14   19. okt 2013 30 sekunder? Hold kæft det længe før der er ordentligt lys på.. Godt det ikke er mig..
    Næh et par ekstra lygter og 4x100 watt. Lys hurtigere end du kan blinke..


  • #15   19. okt 2013 Ralle: Ja, det er bare dig..

    Kørte med 2 Rallye 3000'ere og 2 1000'ere udover alm. fjernlys på min gamle transporter. 100W halogener i 1000'erne til Xenon pærerne blev varme, og så 100W Xenon kit i 3000'erne. Når først der kom liv i dem, blev det nærmest til dag smiley


  • #16   19. okt 2013 Ja så der godt lys på.. Jeg havde en xantia malet i Ford blå.. 100 watt i alt nær og fjern tændt på en gang 2x rally 3000 på fronten og 4 på taget.. Og 2 Hella tage lygter med 100 watt.
    Og selvfølgelig 2x rotorblink..
    Skal jeg sige generator remmene havde det hårdt?


  • #17   19. okt 2013 Alex S: De piver kun lige når man blænder op smiley

  • #18   20. okt 2013 Alex, nu er det vel og mærke også nærlyset, så det skal kun varme op en gang. Man når jo ikke engang sætte sig til rette i sædet, og så er der bål på. smiley
    Skrev også under 30 sekunder da det variere fra balasterne, nogle xenon kit er yderst langtsomme.
    Vil skyde på det varmer op på ca. 5-7 sek på Imprezaen, og det er når man tæller nogenlunde normalt. smiley


  • #19   25. okt 2013 Smid et hjælpe relæ på hvis det går for langsomt.. Men har nu altid kørt med det i det lange, og korte osv.. Har aldrig oplevet der er gået mere end 3-4 sekunder før det er helt opvarmet, men dermed ikke sagt at det slet ikke lyser når det varmer op? så det med der bliver helt mørkt er sku mærkeligt. Har forhandlet xenon i 3 år nu, og har aldrig hørt om det. Men det kan være i skulle skifte kvalitet på jeres sæt;)

Kommentér på:
xenon 35w eller 55w

Annonce