{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.179 visninger | Oprettet:

Teknikken bag 2.0 TFSI motorer fra Audi? {{forumTopicSubject}}

Hej BG ..
Jeg har luret lidt på en 2.0 TFSI Audi A4 fra 07 ..
Den har kørt ca 130.000km.
Har kigget lidt rundt omkring her i forum, hvor der egentlig bliver talt positivt om motoren. Men jeg er i tvivl om, om den kører med tandrem eller Kæde ? I nogle tråde skriver folk at den kører BÅDE med tandrem og kæde?
Nogen der ved præcist hvordan det hænger sammen?
Og er der noget jeg skal være opmærksom på, når jeg er ude og kigge på bilen? Evt spørg sælgeren om noget er skiftet ?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Teknikken bag 2.0 TFSI motorer fra Audi?
  • #1   21. okt 2013 Nu er jeg ikke mekanikker eller ekspert, men jeg ved trosalt en del om motoren efterhånden.

Motoren er med tandrem. Når folk nævner kæde, vil jeg tro at de mener knastkæden. Den KAN skabe problemer og derved skal skiftes. Man kan høre det på motoren ved at den rasler, men man kan også udlæse via VCDS om den er slidt, så vidt jeg ved.

Hvad angår motoren, så får du næppe bedre for de penge. Ønsker man at tune er der virkelig meget potentiale. Se evt min bil, den har samme motor.

Man skal være opmærksom på olieforbrug! den KAN sluge en del uden at de fejler noget som sådan, så det skal tjekkes ofte. Er du ude og kigge på en, så tjek oliestanden på den.
    En anden svaghed er Cam Followeren, eller knastfølgeren eller hvad folk nu vælger at kalde den. Det er et lile "fingerbøl" der trækker højtryks benzin pumpen. Går den, så hedder det somregel ny motor. Spørg evt ind til om vedkommende ved om den er skiftet. Den BØR skiftes en gang om året, især hvis den er tunet! Den koster 280 kr og en mekanikker kan gøre det på 20 min.

Ud over det, fantastisk motor, stort potentiale, rimlig økonomisk kontra effekt.

• #2   21. okt 2013 Det er en god motor med få fejl.

men det første du skal gøre er at få blændet EGR systemet fra, så inds. ventilerne ikke soder helt til.

• #3   21. okt 2013 Ja der er delte meninger om det har nogen betyndning eller ej. Jeg har selv gjort det.

Det kan gøres på flere måder i forskellige prisklasser. Via PCV fix, den billige, knap så gode løsning, eller via Catch Can, som er den bedste løsning. Dog skal man huske at tømme tanken ind i mellem.

Og for god ordens skyld, ejer du en TFSI motor, så smider man altså V-Power på den.. det er lidt bedre for motoren og ja, modsat hvad mange uoplyste personer mener, så giver det altså en smule mere effekt.. især hvis den er tunet.

• #4   21. okt 2013 KUN 99 oktan-Vpower!

• #5   21. okt 2013 Min fætter har købt den nyere model fra 2008, dog en 1.8TFSI, den kører med kæde nemlig, så var lidt i tvivl.

Har ikke planer om at tune den endnu, men altid rart at vide. Jeg har kun kørt med Audis 1.8T motor, så TFSI er noget nyt for mig..

Tak til jer der har skrevet indtil videre, det tager jeg med mig når jeg skal ud og se på bilen smiley

Andre er velkommen til at bidrage

• #6   21. okt 2013 Ja 1.8 TFSI er vidst anderledes smiley

Jeg vil sige det sådan, at man udnytter virkelig ikke motorens potentiale uden i de mindste en chip. Det bliver en helt anden bil og den kan sagtens holde til det - og langt mere.

En standard (uden yderligere dele) chippet 2.0 TFSI får typisk omrking 250-260 hk, 380-400nm. Så det er altså en pæn sjat smiley

Standard indsugningen og udstødningen på motoren er voldsomt begrænset.

Kommentér på:
Teknikken bag 2.0 TFSI motorer fra Audi?

Annonce