{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.505 visninger | Oprettet:

Dagen-derpå
Dagen-derpå
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432

Kan det betale sig, "undervognsbehandling"? {{forumTopicSubject}}

Davs går med tanken om at få min bil undervogns / hulrumsbehandlet. Den blev det sidst i år 2011 (PAVA) så det skal til at gøres nu (faktisk for 8 mdr siden).

Det er en 1.0 Peugeot 107'er fra år 2006 m. 120.000km.
Den er med galvaniseret karosseri, men hører rygter om det ikke altid er nok.

Nu har jeg ringet rundt til PAVA, Dinitrol, og Suvo. Og priserne jeg har fået lægger på omkring 3500.. bedste tilbud var Suvo hvor jeg for 4000 fik hele behandlingen + monteret plastikskærme ved baghjulene.

Men jeg tænker lidt om det kan betale sig? Jeg gav 34.800 for bilen, og det er derfor mere end 10% af bilens pris jeg skal lægge ud. Er en undervognsbehandling det værd, og holder den virkelig kun 2 år?

Mvh.

Skal lige siges jeg har tænkt mig at beholde bilen i en 4-5 års tid, og gerne skulle kører omkring 90.000-110.000 km i den. før jeg igen selv smider den på brugt markedet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan det betale sig, "undervognsbehandling"?
  • #1   10. nov 2013 med sådan en øko bil, Nej os vis du regner med at beholde den i ca 5 år. det kan ikke betale sig.
    vis du beholdte den i 10 år så var de tnoget andet

• #2   10. nov 2013 Undervognsbehandling og alt det kan være ligemeget når bilen er galvaniseret. Det der til gengæld godt kan betale sig er at sørge for den er hulrumsbehandlet. Nu ved jeg ikke hvordan de har galvaniseret den, men det er ikke sikkert paneler og vanger er behandlet indvendigt med galvaniseringen...

• #3   10. nov 2013 107 og C1 eller hvad de nu ellers hedder, har i aldrig hørt "du betaler for!" siger det jer ingen ting ? alle nye små bil ruster få dem undervognsbehandlet det holder også prisen lidt oppe og det siger at i har holdt dem i mod rusten..

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-59089934:danskernes-sm%C3%A5-favoritbiler-ruster.html

• #4   11. nov 2013 ^what ruben

En galvanisering er _ikke_ lig med at undervognsbehandling er lige meget.
    Ruben.. Det er ikke muligt at galvanisere lukkede rør/emner, derfor er de selvfølgelig også galvaniseret på 'indersiden'.

Du skal undersøge om din bil stadig er sund i bunden, før den får turen.

Jeg kaster ud i at undervogns behandle bilen selv her i weekenden, så kan det gøres for en lille tusse smiley

• #5   11. nov 2013 Anton: ja du har nok ret i han lige skal tjekke den først smiley

• #6   11. nov 2013 det de så fint kalder for galvanisering har ikke noget at gøre med galvanisering som vejskilte og lygtepæle ,de har fået et maget tynd lag zink og betyder bestemt ikke at de ikke ruster bare knap så hurtig til gengæld døjer mange biler med zink opkog ,men det vigtige ved en undervogensbehandlig er at det er tynd så det kommer ind alle steder og bliver ved med at være smidig under bunden så det ikke bliver hård for så er det vandet kommer ind bag ved og så hjælper det ikke en skid,jeg vil selv anbefale dinitrol da jeg syndes det laver et godt stykke arbejde og har nogen gode prudukter

• #7   11. nov 2013 Havde jeg sådan en bil og kun har givet 34.800kr for den.
    Så havde jeg sgu ikke undevognsbehandlet den.

Jeg synes man skal en klasse højere op før at det kan begynde og betale sig.
    Men jeg er nok bare alene med den holdning?.

• #8   11. nov 2013 nu har jeg set dem i bunden, og jeg må sige at jeg tror ikke de biler holder ret længe mht rust, der er intet af den "tykke" gummihud til at tage stenslag, så hvis du tager en god tur ned af en grusvej, så er der stor sansynlighed for at stenene slår igennem lak og galvanisering, og så ruster den, men et andet problem er at de ikke kan bruge den tykke sorte masse til bilerne, da den ødelægger det der er fra fabrikken, så de får kun den tynde hulrumsbeskyttelse i bunden også, og dek kan næsten være ligemeget, men skærmene er en god ting at få monteret, de kan holde de værste sten væk.

• #9   11. nov 2013 Biler af den kvalitet "dør" ikke af rust i undervognen. Det kan absolut ikke betale sig at undervognsbehandle sådan en, hvis den allerede har fået en gang i 2011.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#10   11. nov 2013 klodser den op her om et par dage, hvor olie og andre væsker alligevel skiftes.. På den anden side ser jeg da masser folk med BMW'er fra 1991-1995 til max 30.000. som giver deres den hel store tur..

Hvad skal jeg helt præcis kigge efter når jeg har løftet undervognen op på bukkene? Om der stadig er det der sorte snask fra PAVA'en eller? smiley mvh.

• #11   11. nov 2013 Sort tektyl er der nok massere af, men kig efter røde "huller" i tektyl
    Hvis der er nogle røde huller så grav lidt i dem, fjern tektylen omkring og kig efter gennemtæring. Slib derefter ned til det rene metal, giv det noget antikorrisions maling og påfør derefter ny tektyl (sort snask - kan købes fra 50 kr for en dåse til 400 kr for en spand i biltema)

Se og bank også på alle udsatte steder i paneler, vanger og i hjulkasser

Hvis du giver bilen sådan en tur - så vil jeg også mene du sagtens kan springe undervognsbehandlingen over

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#12   11. nov 2013 Men det er nu min første bil, og i kender sikkert alle følelsen af man skal forkæle den da det er ens første... ens baby smiley Så hvis jeg nu bare skulle gå 50% in... så ville en hulrumsbehandling være det vigtigste, og så gøre som anton siger?

• #13   11. nov 2013 Jeg deler ihvertfald den følelse med dig - uanset om det var min gamle eller min nuværende (gamle) bil.

Hvis dine hænder vender rigtigt og du opsøger lidt information, vil du kunne give den en omgang selv, for som sagt ~ 1000 kr.

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

#14   11. nov 2013 Jo, jo de sidder helt rigtigt! smiley er maskinmesterstuderende og elsker mekanik, roder til daglig med motorcykelmotorer/køle systemer, men har intet forstand på biler (udover motorens opbygning osv., men i praksis!) og slet ikke undervognsbehandling.

Men det eneste man kan lave selv sådan nogenlunde sikkert er vel en undervognsbehandling? Tænker hulmurs er besværlig da man ikke kan se hvor man sprøjter?

• #15   11. nov 2013 Hulmurs behandling - lad os kalde det, det, haha..

Maskinmester lyder ellers spændende, hvor læser du? Valgte tidligere på året at starte ved sdu som maskiningeniør.

Men, en hulmurs behandling er et langt rør du putter ind i udvalgte huller i bilen. Nogen af dem er måske forborret, ellers skal du undersøge hvor du skal bore.

Jeg ville personligt selv: Give den en tur neden under, og give den lidt hulmurs beskyttelse der hvor jeg kunne komme til (vanger, døre, bagklap, skærme)

Kommentér på:
Kan det betale sig, "undervognsbehandling"?

Annonce