Kan det betale sig, "undervognsbehandling"? {{forumTopicSubject}}
Davs går med tanken om at få min bil undervogns / hulrumsbehandlet. Den blev det sidst i år 2011 (PAVA) så det skal til at gøres nu (faktisk for 8 mdr siden).
Det er en 1.0 Peugeot 107'er fra år 2006 m. 120.000km.
Den er med galvaniseret karosseri, men hører rygter om det ikke altid er nok.
Nu har jeg ringet rundt til PAVA, Dinitrol, og Suvo. Og priserne jeg har fået lægger på omkring 3500.. bedste tilbud var Suvo hvor jeg for 4000 fik hele behandlingen + monteret plastikskærme ved baghjulene.
Men jeg tænker lidt om det kan betale sig? Jeg gav 34.800 for bilen, og det er derfor mere end 10% af bilens pris jeg skal lægge ud. Er en undervognsbehandling det værd, og holder den virkelig kun 2 år?
Mvh.
Skal lige siges jeg har tænkt mig at beholde bilen i en 4-5 års tid, og gerne skulle kører omkring 90.000-110.000 km i den. før jeg igen selv smider den på brugt markedet.
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.932
vis du beholdte den i 10 år så var de tnoget andet
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
okt 2006
Følger: 35 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 50 Svar: 1.111
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-59089934:danskernes-sm%C3%A5-favoritbiler-ruster.html
jun 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 132
En galvanisering er _ikke_ lig med at undervognsbehandling er lige meget.
Ruben.. Det er ikke muligt at galvanisere lukkede rør/emner, derfor er de selvfølgelig også galvaniseret på 'indersiden'.
Du skal undersøge om din bil stadig er sund i bunden, før den får turen.
Jeg kaster ud i at undervogns behandle bilen selv her i weekenden, så kan det gøres for en lille tusse
okt 2006
Følger: 35 Følgere: 29 Biler: 3 Emner: 50 Svar: 1.111
jul 2007
Følger: 66 Følgere: 66 Emner: 208 Svar: 2.189
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
Så havde jeg sgu ikke undevognsbehandlet den.
Jeg synes man skal en klasse højere op før at det kan begynde og betale sig.
Men jeg er nok bare alene med den holdning?.
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.410
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
Hvad skal jeg helt præcis kigge efter når jeg har løftet undervognen op på bukkene? Om der stadig er det der sorte snask fra PAVA'en eller?
jun 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 132
Hvis der er nogle røde huller så grav lidt i dem, fjern tektylen omkring og kig efter gennemtæring. Slib derefter ned til det rene metal, giv det noget antikorrisions maling og påfør derefter ny tektyl (sort snask - kan købes fra 50 kr for en dåse til 400 kr for en spand i biltema)
Se og bank også på alle udsatte steder i paneler, vanger og i hjulkasser
Hvis du giver bilen sådan en tur - så vil jeg også mene du sagtens kan springe undervognsbehandlingen over
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
jun 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 132
Hvis dine hænder vender rigtigt og du opsøger lidt information, vil du kunne give den en omgang selv, for som sagt ~ 1000 kr.
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
Men det eneste man kan lave selv sådan nogenlunde sikkert er vel en undervognsbehandling? Tænker hulmurs er besværlig da man ikke kan se hvor man sprøjter?
jun 2012
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 132
Maskinmester lyder ellers spændende, hvor læser du? Valgte tidligere på året at starte ved sdu som maskiningeniør.
Men, en hulmurs behandling er et langt rør du putter ind i udvalgte huller i bilen. Nogen af dem er måske forborret, ellers skal du undersøge hvor du skal bore.
Jeg ville personligt selv: Give den en tur neden under, og give den lidt hulmurs beskyttelse der hvor jeg kunne komme til (vanger, døre, bagklap, skærme)
Kan det betale sig, "undervognsbehandling"?