{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.965 visninger | Oprettet:

Står i vildrede - Ford Fiesta, Opel Corsa 2011 vs. VW Polo 1.6 bmt {{forumTopicSubject}}

Hej.

Står og skal have ny bil - gerne idag og har brug for lidt hjælp her til morgen.. jeg har indskrænket det hele ind til 3 biler.

Ford Fiesta 2010 1.6 dtci 95 hk - pris på 115.000 kr. Kørt 50-60.000 km.
Opel Corsa 2011 (den nye 2012 model) 1.3 Cdti - 109.000 kr. Kørt 33.000 km.
VW Polo 1.6 bmt - 150.000 kr. Kørt 54.000 km.

Kørselsbehov er 40.000 km om året (200 km hver vej 4 gange om ugen) - primært motorvej.
Derfor gerne en bil der kører langt på literen
Skal gerne være rimelig støjsvag
Skal gerne holde sin værdi rimelig godt når jeg skal sælge om 2 år igen

Jeg er mest til Poloen da jeg syntes den er hammer lækker indeni og kører godt.
Corsaen er rigtig flot, da det er den nye model, men syntes den var lidt støjsvag ved 80 km/t og tænker det måske kan være lidt irriterende på sigt. Motor støjer en smule mere end de 2 andre modeller.
Fiestaen kørte rigtig fint og larmede mindre, men er så en 2010 model, så snart 4 år gammel og flere KM - kan dog godt fåes med færre km, men så er prisen en lille smule højere. Dog rigtig fin bil at sidde i og velkørt.

Dog er der også det økonomiske afspekt i det, hvor at jeg kommer til at sidde for 500 kr. mere ved Poloen i de 2 år jeg regner med og vil have bilen kontra de andre biler - dog har jeg råd til det, men penge sparet, penge tjent.

Hvad ville i vælge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Står i vildrede - Ford Fiesta, Opel Corsa 2011 vs. VW Polo 1.6 bmt
Kommentér på:
Står i vildrede - Ford Fiesta, Opel Corsa 2011 vs. VW Polo 1.6 bmt

Annonce