{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.144 visninger | Oprettet:

Lasper K
Lasper K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17

Bremser virker pludselig ikke? {{forumTopicSubject}}

Min bil er en Nissan Primera 2000. 2.0 triptronic. Min kæreste var på arbejde i morges, der var intet, jeg sku bruge bilen for 30 min siden. Der kunne jeg trykke bremsen i bund uden problemer. Og ja bilen ville ikke bremse.

Hva kan det være ?

Har tjekket at klodserne foran ikke er røget ud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser virker pludselig ikke?
  • #1   15. nov 2013 har du tjekket om der er bremse væske på bilen

• #2   15. nov 2013 Lyder som noget mangel på bremsevæske, kan være alt fra et sprunget bremserør..

• Lasper K
    Lasper K Tilmeldt:
    nov 2013

#4   15. nov 2013 I må gerne bare skrive alle muligheder så jeg kan tjekke om på det i morgen. På forhånd tak smiley

• Lasper K
    Lasper K Tilmeldt:
    nov 2013

#5   15. nov 2013 Kan det virkelig godt bare være bremse væske ? Virkede kl halv 1 idag da min kæreste kom hjem, her kl 20.45 virkede de ikke??

• #6   15. nov 2013 Tjek om der ligger en pøl bremsevæske under bilen et sted eller under et hjul smiley

• #7   15. nov 2013 Oplevede at en bremsklods faldt ud ligesom jeg skulle til at bremse og der røg pedalen også bare i bund. Det var på en gammel golf 2.

• Lasper K
    Lasper K Tilmeldt:
    nov 2013

#8   15. nov 2013 Har jeg også lige tjekket, synes ikke jeg kunne se noget ? Men må ud og tjekke på tingene i morgen, nu er det sku for sent og mørkt smiley tak for hjælpen end til videre

• #9   15. nov 2013 Normalt når ting går i stykker, så virker de det ene øjeblik, og ikke det andet.. smiley

• Lasper K
    Lasper K Tilmeldt:
    nov 2013

#10   15. nov 2013 Kim ZC, virker bare totalt væk, at de virker, bilen bliver parkeret, jeg bruger den 8 timer siden, bremserne virker ikke. Den har kun holdt derude.. Derfor jeg ikke lige fatter det.

• #11   15. nov 2013 Kør bilen på værksted smiley

• #12   15. nov 2013 Der plejer at sidder en varkum slange på bremseforstærkeren, det kan godt være den.. Det var det på min golf 4. , der var kun en lille flænge i min, så gik pedalen bare i bund, og det skete bare for det ene øjeblik til det andet... Så prøv at tjekke det.. Kostede ikke mere end 280kr til golf 4 hos vw...

• #13   15. nov 2013 Lad vær med at kør bilen på værksted!... Få vejhjælp til at hente den og bringe den til værksted..

Nogle folk er ikke rigtig kloge... :S

• Lasper K
    Lasper K Tilmeldt:
    nov 2013

#14   15. nov 2013 Kører ingen steder i den bil.. du må være helt væk Jacob...

Takker Kenneth, vil jeg også lige få tjekket op på i morgen smiley

• #15   15. nov 2013 Jaeh.. skift mellem varme og kulde kan jo desværre over tid gøre kedelige ting smiley

• #16   15. nov 2013 det kan sagtens være en utæthed.. jeg havde en bil på jobbet som jeg kørte en tur i og det hele, kørte den ind på værkstedet, skiftede hjul også ud igen. Da jeg kom ud på p pladsen kunne den ikke bremse. Kørte den så ind igen og der var så sprunget et bremserør da jeg var kørt ud (at der så var en eller anden tåbe der havde lavet en livsfarlig installation af bremserør på den var så ikke min fejl jo)

Men ja kontroller dine hjul om der er vådt inde bagved, om der ligger en sø eller noget, ellers så få kæresten til at træde på bremsepedalen imens du går rundt om bilen og lytter eller kigger smiley

• #17   15. nov 2013 Hvis håndbremsen virker OK, kan du sagtens køre den på værksted, men et godt råd er at sætte hånden på håndbremsen og ikke køre mere en max 50 km/t. Og så lad være med at køre i myldretiden smiley
    Årsagen til at bremser ikke virker kan godt ligge i hovedcylinderen, hvis tætningerne er gået.

• Lasper K
    Lasper K Tilmeldt:
    nov 2013

#18   15. nov 2013 Ville aldrig sætte mig ind i bilen og kører, og så siger du ikke over 50kmt .. Amen tror du skal i seng Champ, hvis en hund, bil eller menneske kom ud foran, så bliver de sku ramt.. Og ikke for snakke om bøden...

• #19   15. nov 2013 Selvfølgelig sætter jeg farten yderligere ned, hvis der står mennesker - især børn og hunde ved vejen, som kunne finde på at springe ud foran bilen, men det er min erfaring at f.eks. mellem 18 - 19 om aftenen er der næsten ingen folk på vejene og ved at holde hånden på håndbremsen hele tiden, træder jeg ikke ved en fejl i panik på bremsen, men trækker straks i håndbremsen, som så selvfølgelig skal virke efter hensigten - dvs. kunne bringe bilen til standsning indenfor rimelig kort tid. Man skal bare passe på med at bruge dem for meget, da de ret hurtigt fader. Jeg vil jo nok heller ikke køre mere end nogle få km på den måde.

• Lasper K
    Lasper K Tilmeldt:
    nov 2013

#20   15. nov 2013 Jeg bor i Esbjerg centrum, direkte inde i midten. Der er mennesker konstant. Simpelthen for farligt..

Kommentér på:
Bremser virker pludselig ikke?

Annonce