{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

Tine H
Tine H
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 88

Focus c-max på papegøjeplader {{forumTopicSubject}}

Halløj alle....

Min kæreste og jeg kigger lidt på ny bil. Fruen har en hest så vi er nødt til at skifte en af micro bilerne ud med en der kan trække en trailer. Vi er begge lidt hooked på en focus c-max. Den må trække 1500kg og man sidder lidt højere end i en almindelig personbil, hvilket er rart når man nu kører med hest.

Men er der noget vi skal være særligt opmærksomme på, både i forhold til bilen, men også i forhold til at købe en på papegøjeplader?

Og hvis det nu skulle ske at vi skulle kigge på andet, hvad har i så af forslag? Krav er at den må koste omkring 50.000kr, skal køre mindst 18 km/l (energiklasse B), helst være en diesel pga bundtrækket ved kørsel med trailer, gerne have lidt god komfort, da den også kommer til at køre på tværs af landet nogle gange om måneden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Focus c-max på papegøjeplader
  • Tine H
    Tine H Tilmeldt:
    mar 2008

#2   17. nov 2013 Den vi har kigget på er nedvejet og står til 3000kr i vægtafgift plus 1000kr for privat brug?

• #3   17. nov 2013 4000 kr. ialt lyder som en der er nedvejet. Ved ikke om du kigger på 1,6 eller 2.0 men hvis du først har prøvet sidstnævnte vil du aldrig overvejen en 1,6 (jeg har kørt 367000 km i en 1,6'er) Ved ikke hvad årgang du kigger på - men brugt ligger de billigste cmax jo omkring 20k nu. Prisen på en 1,6 og 2.0 er iøvrigt næsten ens.

• #4   17. nov 2013 Altea 1,9 tdi

• #5   17. nov 2013 Hvis det er modellen med en Ford Diesel i, er motoreren tosset med at sode til, og få dyser/EGR ventiler
    Hvis det er med PSA motoreren i, spiser den turboér smiley

Jeg ville helt sikkert kigge efter noget andet.

• #6   18. nov 2013 En 1,6 må kun gå med 1300 kg, så det er enten 1,8 eller 2,0. Personligt finder jeg 1,8 meget uharmonisk, så gå efter en 2,0.

• Tine H
    Tine H Tilmeldt:
    mar 2008

#7   18. nov 2013 Har kigget lidt rundt omkring, og det er ikke kun rosende ord den får med på vejen...

Hvad ville i så gå efter?

• #8   18. nov 2013 VAG 1.9 TDI PD, hvad bil du så vælger er op til dig, men den motor virker.

• #9   19. nov 2013 2.0 tdci motoren i Ford bilerne er da stærk nok? jeg har da ikke hørt noget om problemer. Ved godt de smider egr ventil - men det koster 2000 kr. at få skiftet autoriseret. Det skræmmer ikke mig i hvert fald.

Kommentér på:
Focus c-max på papegøjeplader

Annonce