Gulpladet - Nedvejning {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Står og har kig på en anden bil og er faldet lidt for en Seat Leon tdi på papegøjeplader..
Bilen er indregistreret første gang Januar 2008..
Mit spørgsmål til jer er om det er muligt at nedveje denne bil, sådan at jeg slipper for at betale de 8000kr om året i vægtafgift og kommer ned på omkring de 4000 istedet ?
Har skrevet lidt med ejeren af bilen, som siger at den lige præcis godt kan blive nedvejet, da den er fra første måned 2008, men mindes også at have læst på nettet at biler der skal nedvejes maks må være fra 2007..
Har søgt lidt på nettet og har fundet frem til lidt forskelligt som peger i begge retninger som jeg forstår det..
Nogen der kan hjælpe med at få afklaret dette, og evt. nogen som selv har erfaringer med det ?
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 49 Biler: 3 Svar: 155
For at en varebil kan nedvejes, skal den opfylde følgende:
Din varebil skal være indregistreret i Danmark mellem 2. juni 1998 og 24. april 2007. (Biler registreret på 30% registreringsafgift efter overgangsreglerne umiddelbart efter den 24. april 2007 kan også omregistreres, men her skal man kunne fremvise kopi af faktura med specifikation af afgift (faktura på bilen fra ny til første ejer).
For at få din varebil i en lavere vægtklasse, skal den kunne godkendes med en totalvægt på maks. 2.000 kg. Det kan den som regel, hvis følgende er opfyldt:
Egenvægten må ikke overstige 1.666 kg (20% reglen).
Bagakseltryk må ikke overstige 1.600 kg.
Den nuværende totalvægt må maksimalt være 2.857 kg (30% reglen).
Der er nyttelast nok til 75 kg pr. passager plus 150 kg last. Det betyder i praksis, at en varebil med et sæde i højre side maks. kan veje 1.650 kg i egenvægt, mens biler med to sæder i højre side maks. kan veje 1.575 kg i egenvægt.
Det er synshallen, der kontrollerer om vægtreglerne er opfyldt, og det er grunden til, at varebilen skal til registreringssyn i forbindelse med nedvejning, såfremt den på nuværende tidspunkt har en totalvægt på 2.001 kg og derover.
kilde :
https://nedvejning.dk/spoergsmaal-og-svar.aspx
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.873
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 123
Men hvis det kun er vægtafgift man kan spare på ved at nedveje, kan det vel ikk rigtigt betale sig, det er jo den skide privateanvendelse der er overdrevent høj..
Går ud fra at ejeren af bilen så ikke er helt inde i reglerne, eller at han bare prøver at komme af med sin bil, han har nemlig skrevet til mig, at den kan nedvejes til 3800kr årligt d:
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 49 Biler: 3 Svar: 155
Ikke for at tale ondt om andre, men det er simpelthen utroligt hvad folk bruger af billige tricks for at sælge deres bil. du skal være glad for at du undersøgte det nærmere, istedet for at stå i sidste ende med en lang næse ! så find en der er nedvejet, eller find en fra før 24. april 2007
fortsat god onsdag !
nov 2008
Følger: 32 Følgere: 42 Biler: 5 Emner: 20 Svar: 439
apr 2013
nov 2008
Følger: 32 Følgere: 42 Biler: 5 Emner: 20 Svar: 439
her fortæller de nedestående
Hvad er overgangsordningen?
Den 25. april 2007 blev registreringafgiften fra den ene dag til den anden forhøjet fra 30% til 50% på alle varevogne med en totalvægt på 2.001 kg og derover. Dog kunne man registrere biler til 30% afgift, såfremt der forelå en slutseddel underskrevet af kunden inden denne dag. Så varebiler registeret på 30% afgift den 25. april 2007 og derefter er på den såkaldte overgangsordning.
Biler på overgangsordningen kan også nedvejes, men man skal kunne dokumentere den oprindelige afgiftsbetaling. Derfor skal man kunne fremvise en kopi af faktura på bilen (da den var ny) til første kunde, idet denne faktura udspecificere den oprindelige afgift på bilen. Kopi af denne faktura kan medsendes med papirer til nedvejning.dk, såfremt du har en varebil på overgangsordning, som du ønsker nedvejet
jan 2007
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 123
Må se om jeg kan finde en anden, der er bare næsten ingen overhovedet fra 2006/2007 af leon'erne til salg, så kan godt blive svært at finde en, og syntes ikke jeg gider bøvlet med at importere en osv. Må se om der ikke kommer en til salg engang..
Fortsat god onsdag til jer også
apr 2013
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Gulpladet - Nedvejning