{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.839 visninger | Oprettet:

Per h
Per h
Tilmeldt:
20. jun 2008
Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140

VW Passat vs. Toyota Avensis {{forumTopicSubject}}

Jeg er på jagt efter en af følgende biler som st. car.
Kom med erfaringer, råd, hvorfor er den ene bedre end den anden.
Gerne også økonomisk, og hvor får man mest for pengene.

Jeg sætter pris på alle kommentarer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Passat vs. Toyota Avensis
  • #1   4. dec 2013 ÅRG? MOTOR?

  • #2   4. dec 2013 Hvis det er de ældre årgange af hhv passat og avensis, havde jeg helt klart valgt passat. Avensis er langt mindre rummelig, end den ser ud til at være. Derudover synes jeg at midterkonsollen i avensis er træls, fordi ens knæ altid går imod, hvis man gerne vil sidde med lidt spredte ben.

    Toyotas d4d diesel-motore har desuden ikke ry for at være de bedste


  • #3   4. dec 2013 ville nok tage avensis hvis det var mig

  • #4   4. dec 2013 Men uanset hvilken model - så er en Avensis 120gange mere troværdig end en passat.. Kan godt være du kan få Rieger skørter, angeleys osv osv til en passat - men skal du ha en god, og troværdig bil - så vælg avensis..

    De holder priserne lige godt..


  • #5   4. dec 2013 er det en benzin'er vil jeg give Erichsen ret - der er toyota langt foran passat, når det gælder holdbarhed. Men - er det en diesel du er på udkik efter, ville jeg helt klart vælge passat. Med mindre det er den nye 2.0 vw.diesel - den er mindst lige så træls som toyotas

  • #6   4. dec 2013 Har arbejdet med Toyota i snart 7år. VI har sjældent problemer med diesel motoren. Og hvis der er, så tar Toyota 90% af gangene hele pisset på garanti..

  • #7   4. dec 2013 Jeg har ellers hørt at dysserne på især Toyotas 2.0 D-4D skulle kræve skift særligt ofte, eller?

    smiley


  • #8   4. dec 2013 vi har haft nogle få gange, hvor de larmer ganske lidt - lyder som en VW diesel smiley Men den tar de over garantien - for det meste

  • #9   4. dec 2013 bare af nysgerrighed - hvad skal der til, førend de ikke vil tage det på garantien? Sådan i grove træk smiley

  • #10   4. dec 2013 Nu sidder jeg i salg, så er ikke 100% inde i det.. Men ved bare, at de har fået meget igennem på garanti hvis bare bilen har en fuld service bog - fra aut. Toyota forhandler. også biler med omkring 200.000km

  • #11   4. dec 2013 Det må jeg sige - det er sq en fornem service at få for en overholdt servicebog smiley

  • #13   4. dec 2013 TOYOTA hvis det skal være pålideligt. Komfortabelt og praktisk
    VW hvis du skal være praktisk og med massere småudgifter til dit og dat. Men som bonus kan du sige du køre vw og det trækker op hos damerne og på villavejen.


  • Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140
    #15   5. dec 2013 Jeg forestiller mig det skal være en Diesel.
    Den skal helst være så økonomisk og driftsikker som muligt. Med så lidt udgifter som muligt?
    Er det toyotaen?


  • #16   5. dec 2013 Så skal du ( i min bog) gå langt uden om VW's 2.0 tdi'er og især også VWs første DSG gearkasser, hvis ikke du vil have noget der æder diesel-besparelsen op i reparationer.



  • #17   5. dec 2013 Per, du kan roligt kigge efter en Avensis.
    Ikke fordi en passat er en dårlig bil - men en avensis er altså stærkere, og genneralt bedre skuet sammen.


  • #18   5. dec 2013 Uden tvivl avensis..

  • Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140
    #19   5. dec 2013 Okay fedt, det var også min egen følelse.
    Hvordan med ekstraudstyr på de to?
    Og hvordan er den stærkere?


  • #20   6. dec 2013 Begge biler er for mig at se, godt forsynet med ekstraudstyr.

    Passat (hvis det er en b5'er) fås med følgende udstyrsvarianter:

    Basis: Fandtes til 1,6, 1,8 T, 2,0 og 1,9 TDI, og omfattede bl.a. ABS, 4 skivebremser, servostyring, 4 airbags, selestrammere, 5 trepunktsseler, 5 nakkestøtter, afbryder til passagerairbag (fra 2004), el-justerbare, opvarmede og indfarvede sidespejle, aircondition, læselamper foran og bagi, elopvarmede sprinklerdyser, højdejusterbart førersæde, højde- og længdejusterbart rat, elruder foran, fjernbetjent centrallås, startspærre, omdrejningstæller, to-delt nedfældeligt bagsæde med armlæn i midten, tæppebeklædt bagagerum, knapper til indvendig oplåsning af tank- og bagklap, bagagerumsafdækning (kun Variant), tonede termoruder, tagræling (kun Variant), elektronisk differentialespærre (ikke 1.6 og 2.0) og ASR.

    Comfortline: Fandtes til 1,6, 1,8 T, 2,0, 2,3 V5, 2,8 V6, 1,9 TDI, 2,0 TDI og 2,5 TDI, og omfattede det samme som Basis samt indfarvede kofangere, lommer på bagsiden af forsæderne, midterarmlæn foran med opbevaringsrum, tyverialarm, elruder bagi, fartpilot og kørecomputer (kun 2,8 og 2,5 TDI),

    Trendline: Fandtes til 1,6, 1,8 T, 2,0, 2,3 V5, 2,8 V6, 1,9 TDI, 2,0 TDI og 2,5 TDI, og omfattede det samme som Comfortline samt alufælge, læderrat, forsæder med lændestøtte, lædergearknop og -håndbremse, sportsforsæder, højdejusterbart passagersæde og kørecomputer.

    Highline: Fandtes til 1,8 T, 2,0, 2,3 V5, 2,8 V6, 1,9 TDI, 2,0 TDI og 2,5 TDI, og omfattede det samme som Trendline samt træindlæg, læder/alcantaraindtræk, elopvarmede forsæder, tågeforlygter, tekstilmåtter foran og bagi og elopvarmede sprinklerdyser.

    Avensis kan fås med følgende:

    Terra - laveste udstyrsnivau ca = VW comfortline

    Luna - en mellemløsning som kun var på den første udgave af avensis. Her var blandt andet elruder i for, indfarvede greb, specielle alufælge

    Sol - næsthøjeste udstysniveau - en mellemting mellem Trendline og Highline. Elruder for og bag. AC. læderrat mv.

    Sol PLUS - som en "almindelig sol", bare med lædersæder (meget sjælden)


  • #21   6. dec 2013 Men en væsentlig forskel på de to er radioen. Den første udgave af avensis benyttede en almindelig DIN1 radio - så der kan du sætte hvad du vil i. Men - allerede i den faceliftede udgave gik man over til en speciel-toyota-radio der ikke er let at skifte. Den har bla. noget infocenter hvor du kan se hvor langt du kører på litteren mv. Den har en træls form på fronten og jeg har endnu ikke set en fornuftig løsning til at få noget ordentlig radio monteret.

    Hos VW kan der fås et hav af uoriginale radioer med indbygget GPS, blåtand mv. Især på det tyske ebay.de er der et hav af gode radioer fra anerkendte fabrikanter.


  • Per h
    Per h Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 25 Svar: 140
    #22   6. dec 2013 Tusind tak!

Kommentér på:
VW Passat vs. Toyota Avensis

Annonce