{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blå / rød kølervæske
  • #2   4. dec 2013 du må ikke blande rød og blå da de går ind og "ophæver" hinandens virkning...

Lidt som når du blander en base og en syre

• #3   4. dec 2013 Du må ikke blande kølervæske... Der er en grund til de har forskellige farver.

• #4   4. dec 2013 Så jeg skal tømme min køler ??. Det var kun en kopfuld rød kølervæske?

• #5   4. dec 2013 Noget af det røde må gerne blandes i det blå, men du må ikke putte det blå på en bil der kører på rød.

• #6   4. dec 2013 Man blander som regl aldrig farver som er så langt fra hinanden . Som blå og rød.
    Kolde farver blå grøn og lignede kan man godt men ikke med en varm farve som rød

• #7   4. dec 2013 Evt nødvendigt at jeg skal tømme min køler eller hvad?

• #8   4. dec 2013 noget helt andet, kører de fleste vw´er ikke på rød? smiley

• #9   4. dec 2013 De andre gange har jeg hældt blå på min golf men vores passat kører på rød

• #10   4. dec 2013 der er nogle forskellige aditiver de de forskellige kølevæsker hvis de forkerte bliver blandet kan kølevæsken fryse ved lave temperature, og virkningen ved de forskellige aditiver vil blive udvasket så hvis der f.eks. er et aditiv der modvirker korrision / rust mm kan dette kome til at virke omvendt.

så nej det må ikke blades hvis det ikke har samme virkning smiley

• #11   4. dec 2013 Markus har helt ret.

Meeen, der sker ikke en skid ved det, når det kun er en kop du har hældt i og desuden på sådan en gammel golf, der, sker der sku nok ikke en skid ved smiley

• #13   4. dec 2013 G10: Blå/Grøn Er vel nærmest antik
    G11: Blå Indtil 1996
    G12: Rød Kom i 1997. Er forbedret mht. korrosionsbeskyttelse af aluminiumsmotorer.
    G12+: Lyserød Kan efterfyldes uanset om der er G11 eller G12 på i forvejen.
    G12++: Lilla Kom i 2009. Kan som G12-Plus også efterfyldes uanset om der er G11 eller G12 på i forvejen. Indeholder yderligere additiver for de nyeste Audi /VW motorer.

NB: G11 & G12 må IKKE blandes.

• #14   4. dec 2013 Tak for alle svar men som sagt er det nødvendigt at tømme kølere eller hvad?. Kun en enkelt kopfuld rød i blå

• Jan T
    Jan T Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #15   4. dec 2013 Du skal ikke blande skidtet, jeg opdagede for et par uger siden at vores kølerbeholder var fyldt med en slags grynet masse, ligesom en slags grød.
    Det var hvad der skete ved at blande rød og blå kølervæske.
    Så tøm det hele og start forfra med kun den ene slags.

• #16   4. dec 2013 Jan t:
    Hvor meget fyldte du på selv da du kom til at blande dem?

• Jan T
    Jan T Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #17   4. dec 2013 Ved det ikke helt, så bare der manglede lidt, og toppede op med det jeg lige havde. Så var der først et par uger senere jeg tjekkede igen og syntes sgu godt nok væsken så noget underlig ud pludselig smiley
    Jeg vil anbefale at tømme før det sker, det var noget rigtig lorte arbejde.

• #18   4. dec 2013 Ja okay

Kommentér på:
blå / rød kølervæske

Annonce